سلامت و دانش

آمار جالب دسترسی کاربران ایرانی به فیلترشکن؛ ۸۹ درصد از فیلترشکن استفاده می کنند

اعضای شورای عالی فضای مجازی بر استفاده بیشتر از پلتفرم های داخلی، حفظ حریم خصوصی و امنیت اطلاعات کاربران در این پلتفرم ها تاکید دارند، در حالی که هنوز بسیاری از کارشناسان، کاربران و کسب و کارها قابلیت های کاربردی را بر امنیت ترجیح می دهند. با ظرفیتی که نیاز دارند، به پلتفرم بومی و بستر داخلی اعتماد کافی ندارند.

به گزارش دنیای اقتصاد، اصرار مکرر دولتمردان از جمله وزیر ارتباطات بر مهاجرت به بسترهای داخلی و ارائه بسته های حمایتی و تشویقی برای کسب و کارها برای استفاده از بسترهای داخلی در حالی ادامه دارد که اعضای سازمان نصر تهران اخیرا تاکید کرده اند. Koch در دسترس نیست. برای پیام رسان های داخلی.

علی طوسلی، عضو کمیسیون اینترنت و انتقال داده‌های سازمان نصر در تهران، با تاکید بر اینکه موضوع اعتمادسازی برای فرستادگان داخلی نیازمند رویکرد جامعه‌شناختی بیشتری است، به خبرگزاری سیتنا گفت: مهاجرت افراد به نرم‌افزارهای داخلی را نمی‌توان اجباری کرد. ” انجام داده اند.”

تقاضا برای امکانات و ظرفیت کافی پلتفرم‌های بومی و پیام‌رسان‌های داخلی توسط مقامات دولتی در حالی ادامه دارد که رشد نجومی استفاده از ابزارهای ضد فیلتر و VPN‌ها گواهی بر تمایل بی‌نظیر کاربران و کسب‌وکارها به استفاده از پلتفرم‌ها و پیام‌رسان‌ها است. .

حتی بررسی آمار و نمودارهای ارائه شده در سایت «Cloud Flair» که یکی از بزرگترین شبکه های تحویل محتوا یا CDN های دنیاست، نشان می دهد که تعداد استفاده از VPN توسط کاربران ایرانی بسیار زیاد است. طبق آمار این سایت، استفاده از ابزارهای ضد فیلتر و VPN ها پس از شروع فیلترینگ اینترنت افزایش چشمگیری داشته است. بنابراین در حال حاضر 2.89 درصد از کاربران ایرانی با استفاده از VPN به اینترنت بین المللی دسترسی دارند.

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان و فعالان فناوری اطلاعات به رشد استفاده از VPN توسط کاربران و کسب و کارها در ماه های اخیر اشاره کرده اند.

در همین رابطه رئیس کمیسیون ساخت مرکز داده سازمان صنفی کارگران رایانه استان تهران نیز گفت: فیلترینگ اینترنت کاربران را به سمت خرید VPN و اینترنت ماهواره ای سوق داده است.

محمد آذری در این خصوص به خبرگزاری سیتنا گفت: در عمل با عبور از این شبکه هدف مورد نظر برای اجرای شبکه ملی اطلاعات محقق نشده است. همزمانی فیلترینگ با اجرای آن تبعیض بین اپراتورها، محدودیت منابع زیرساخت مرکز داده و کیفیت عملکرد اپلیکیشن های بومی، دسترسی به اینترنت ماهواره ای Starlink و فیلترشکن، رکود کسب و کار اینترنتی، کاهش شدید ریال، افت اقتصادی و کاهش ظرفیت دریافت مردم، همه با هم، وضعیتی پیچیده و مبهم ایجاد کرده است.

اکنون کاربران به استفاده از بستر داخلی و پیام‌رسان‌های محلی تشویق می‌شوند، در حالی که رویدادهای مختلفی از جمله بستن کانال برخی کسب‌وکارها یا حتی افراد از جمله مدیر مسئول سابق موسسه کیهان توسط همین نماینده، تاییدی بر این موضوع است. عدم اعتماد آنها ضربه می زنند

227227

دکمه بازگشت به بالا