اقتصادی

مبدل حرارتی نمک‌زدایی تاسیسات نفتی منصوری به بهره‌داری رسید

دکترنامه/خوزستان مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از بهره‌برداری مبدل حرارتی با ظرفیت ۷۵ هزار بشکه در واحد بهره‌برداری و نمک‌زدایی میدان منصوری خبر داد.

علیرضا دانشی در آیین بهره‌برداری از مبدل حرارتی نمک‌زدایی تاسیسات نفتی منصوری که امروز ۱۸ تیر برگزار شد، اظهار کرد: میدان منصوری یکی از میادین مهم در مناطق نفت‌خیز جنوب است که دارای ظرفیت تولید حدود ۲۵۸ هزار بشکه است.

به گزارش دکترنامه، وی افزود: به دلیل شرایطی که مخزن داشت، نیاز به نمک‌زدایی بود و در سنوات گذشته واحد نمک‌زدایی نصب شده بود اما طی یک سال مبدل خارجی نصب شده در این واحد پس از حدود یک‌سال از مدار خارج شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: در سال ۱۴۰۰ با اقدامی جهادی، یک شرکت دانش‌بنیان ساخت و نصب این مبدل را با همکاری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون انجام داد که امروز به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از ۵۲ طرح مهم در مناطق نفت‌خیز جنوب تا پایان امسال

دانشی عنوان کرد: با این اقدام روزانه ۷۵ هزار بشکه نفت نمکی این منطقه با کیفیتی بالا تحت تاثیر قرار می‌گیرند. ارتقاء کیفیت نفت خام تولیدی، نگهداشت و بهبود شرایط تولید از جمله اهداف طراحی و ساخت این مبدل با اعتماد به توان داخلی است.

وی ادامه داد: ساخت این مبدل در داخل کشور و توسط یک شرکت دانش‌بنیان، با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال و در مدت ۱۴ ماه انجام و نصب شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان این‌که تا پایان امسال ۵۲ طرح مهم در مناطق نفت‌خیز جنوب به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: طی سال ۱۴۰۱، میزان هزینه‌کرد و فعالیت‌ها و تلاش‌های انجام‌شده در گستره مناطق نفت‌خیز جنوب معادل چهار سال گذشته پیش از آن بود.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا