سلامت و دانش

اجازه ورود ویروس جهش‌یافته هندی را به کشور ندهیم/نیروهای مسلح مرزهای جنوب‌شرقی را کنترل می‌کنند

معاون وزیر امنیت داخلی و رئیس کمیته امنیت ، اجتماعی و انضباطی مدیریت بیماری کرونا ، خاطرنشان کرد که نگرانی های جدی در مورد ورود ویروس جهش یافته هند به این کشور وجود دارد. وی گفت: در این شرایط باید با تمام ظرفیت های ممکن تلاش کنیم و با استفاده از تجربه 14 ماه گذشته به سرعت قله های موجود را پشت سر بگذاریم و اجازه ندهیم ویروس جهش یافته هند وارد کشور شود.

به گزارش دکترنامه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور داخلی ، حسین ذوالفقاری در جلسه کمیته روز شنبه (25 اردیبهشت) در وزارت امور داخلی با حضور دکتر ایرج حریرچی ، معاون وزیر بهداشت و دکتر علیرضا رئیسی ، معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و سایر اعضای کمیته ، از جمله معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس اتاق بازرگانی ایران ، خاطر نشان کرد که در جلسه امروز کمیته ، موضوع کنترل ویروس جهش یافته هند مورد بحث قرار گرفت ؛ وی اظهار داشت: موضوع خطر ویروس جهش یافته هند امروز توسط رئیس جمهور کشورمان مطرح شده و به زودی جلسه کمیته امنیت ، اجتماعی و انضباط با حضور معاون وزارت وزارت در حال برگزاری است بهداشت و نمایندگان برای بررسی ، کنترل و مقابله با ویروس. “

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: به دلیل خطر ویروس ، کلیه پروازها بین هند و پاکستان تا اطلاع ثانوی لغو شده است ، همچنین افرادی که حدود یک ماه در هند و پاکستان بوده اند و ورود شهروندان آنها به کشور ممنوع بوده است.

وی در این باره گفت: این موضوع از طریق سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت های هواپیمایی اعلام شد تا از سوار شدن این افراد به هواپیما جلوگیری کند.

معاون وزیر کشور همچنین تصریح کرد: گردشگران هندی و پاکستانی می توانند کشور را ترک کنند.

وی افزود: اتباع ما كه هم اكنون در هند و پاكستان هستند باید راه بازگشت به ایران را امتحان كنند و هنگام بازگشت آنها به ایران ، آزمایشات و اقدامات قرنطینه مجدداً اجرا می شود.

رئیس کمیته امنیتی ، اجتماعی و انضباطی مدیریت بیماری کرونا در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع مهم کنترل مرز جنوب شرقی کشور اشاره کرد و گفت: در این مورد تصمیم بر این شد که نیروهای مسلح کشور کنترل کنند مرز جنوب شرقی به روشی خاص. “

وی افزود: بنابراین ورود هر مسافر از هند و پاکستان ، چه مجاز و چه مجاز نباشد ، از طریق مرزهای آبی و زمینی ممنوع است.

ذوالفقاری با اشاره به احتمال انتقال بیماری از طریق دریانوردان خارجی در داخل کشور گفت: “تصمیم گرفته شده است که دریانوردانی که با کشتی های باری وارد بنادر کشور می شوند ، نمایندگان ایرانی برای مقابله با کرونا با آنها ارتباط برقرار نمی کنند. “

ذوالفقاری در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم افزایش اقدامات نظارتی در کلیه ورودی های کشور اظهار داشت: در این راستا مقرر شد با حمایت جدی هلال احمر ، نیروی انتظامی ، کمیته عالی بهداشت و وزارت کنترل راه و شهرسازی برای شناسایی بیماران و جلوگیری از انتقال آنها به کشور جدی تر است.

موضوع قرنطینه یکی دیگر از موضوعات سخنرانی ذوالفقاری بود و در این باره ، وی گفت: تصمیم بر این شد که نقاط خاصی در نزدیکی مرزهای زمینی ، هوایی و دریایی کشور برای قرنطینه در نظر گرفته شود.

وی در همین رابطه گفت: هزینه قرنطینه برای مسافران مانند سایر کشورهای جهان بر عهده خود مردم است.

ذوالفقاری با بیان اینکه مسئله مهم در کنترل بیماری عروق کرونا قلب اجرای قرنطینه توسط مبتلایان به بیماری عروق کرونا قلب است ، اظهار داشت: طبق تحقیقاتی که طی یک ماه گذشته در کشور انجام شده بیش از 500 هزار مورد تخلف قرنطینه در کشور داریم. “

وی در این زمینه خاطرنشان کرد: تصمیم بر این شد که کلیه دستگاههای دولتی از وزارت بهداشت اجازه دسترسی به سیستم ماسک را داشته باشند ، بنابراین هرکسی که به هر آژانس مراجعه کند ، بلافاصله با ثبت نام در این سیستم ، وضعیت خود را تعیین کند. مرض.
ذوالفقاری گفت: در صورت خروج از قرنطینه به افرادی که بیماری کرونا قلب دارند خدمات ارائه نمی شود و همچنین از طرف ناجا برای هر نفر 200 هزار تومان جریمه نقدی اعمال می شود.

وی افزود: برای افرادی که خودرو ندارند با هماهنگی وزارت حمل و نقل ، مبلغ جریمه به صورتحساب تلفن همراه آنها و در آخر برای افرادی که خودرو و تلفن ثابت به نام آنها ثبت نشده است ؛ مجازات ها از طریق حساب بانکی اعمال می شود.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد که سرویس های امنیتی موظفند اطلاعات هر کس را برای شناسایی بهتر بیماران کرونا ثبت کنند. وی گفت: با این اقدام شناسایی افراد مبتلا آسانتر خواهد شد و بازدارندگی خوبی برای مجرمین قرنطینه خواهد بود.

رئیس کمیته امنیت ، اجتماعی و انضباطی ستاد ملی کرونا ویروس با اشاره به ابلاغ وزیر امور داخلی به دولت های استانی و شهرستانی در فعال سازی کمیته نظارت در پاسخ به کرونا ، گفت: امروز کشور خوب است “آمادگی برای کنترل موج چهارم بیماری”. “امیدواریم این رابطه به طور مثر تا ریشه کن شدن بیماری ادامه یابد.

ذوالفقاری به موضوع برخورد منصفانه از نظر محدودیت ها نیز اشاره کرد و گفت: مشکلی وجود دارد که برخی مشاغل و بازاریان دقیقاً از محدودیت ها پیروی می کنند و شاهد عدم رعایت برخی دیگر از فعالان بازار بوده ایم که این امر شکایاتی را در پی داشته است.
وی در این باره گفت: “باید محدودیت هایی اعمال شود كه فقط به منظور محافظت از سلامتی و زندگی شهروندان عزیز باشد.” تمام اقشار از جمله بازارها و دفاتر به شدت از آن پیروی می کنند.

معاون وزیر کشور از استانداران سراسر کشور خواست هرگونه تخلف را به ستاد مرکزی و سازمانهای ناظر ایالتی جهت رسیدگی به امور حضور کارمندان در این بخش گزارش دهند.

ذوالفقاری گفت: با توجه به تعداد کارمندان ادارات دولتی با توجه به وضعیت بیماری آنها ، نهادهای ملی نیز مشمول ستادهای استان هستند. در تهران ، استانداری تهران و ستاد بهداشت استان تهران وظیفه دارند موضوع را در سراسر استان کنترل کنند.

معاون وزیر امور داخله در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم همه بخش ها از جمله اداره و سازمان ، فعالیت های فرهنگی و اجتماعی ، بازرگانی ، همگی با ممنوعیت اعلام شده مطابقت داشته باشند تا اوج این بیماری که در همه کشورهای جهان به زودی سپری خواهند شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا