استابلایزر‌های خط اصلی (Mainline Stabilizers)

خرید انواع استابلایزر برق با بهترین قیمت

در ایران نوسان ولتاژ و پرش ناگهانی برق بسیار رایج و زیاد است. این نوسان به وسایل برقی خانگی آسیب می‌رساند و حتی ممکن است باعث آسیب دائمی آنها شود. یک استابلایزر (Stabilizer) می‌تواند این مشکل را به کلی حل کند. استابلایزر در محل ورودی لوازم خانگی به منبع برق وصل می‌شوند تا با کنترل نوسانات ولتاژ از آسیب دیدگی وسایل برقی جلوگیری کند. از آنجایی که لوازم و تجهیزات برقی که ما، در خانه یا محل کار خود از آن ها استفاده می کنیم قیمت بسیار بالایی دارند خراب شدن هر یک از قطعات آن ها می تواند هزینه بیشتری را متحمل شود که شما مججد آن را تعمیر یا تعویض کنید. بنابراین با توجه به آنچه که عنوان شده است  داشتن یک سیستم استابلایزر می تواند به شما کمک کند تا هزینه های اضافی خود را کاهش دهید.

درست است که استابلایزر سه فاز صنعتی نوانیا تهدیدهای مربوط به ولتاژ برق شهری را رفع می‌کند اما این دستگاه دقیقاً چه عملکردی دارد و چطور می‌توان در خرید استابلایزر موفق عمل کرد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات با ما همراه باشید. آرتا الکتریک فروشگاه اینترنتی تخصصی صنعت روشنایی و برق است. این مجموعه با هدف همراهی در انتخاب، ارائه مشاوره تخصصی و فروش محصولات متنوع با بهترین قیمت بازار شکل گرفته است. حضور 30 ساله در لاله زار، شناخت کامل بازار و برندهای معتبر به همراه تیم پشتیبانی قوی و متخصص به ما این امکان را داده است که علاوه بر فروش محصولات با بهترین قیمت بازار با ارائه مشاوره در تمامی مراحل قبل و بعد از خرید همراه شما باشیم. تلاش ما خلق تجربه خریدی آسان و با اطمینان برای تمام افراد است.

چرا به استابلایزرها احتیاج داریم؟

به صورت عمومی می توان گفت که هر وسیله ی برقی متناسب با یک طیف مخصوص دریافت برق یا الکتریسیته طراحی و تولید شده است. همچنین، بسته به حساسیت مکانی که آن وسیله به کار گرفته می شود.یک تلورانس (نوسان) مشخص رای عملکرد بی مشکل وسایل مختلف در نظر گرفته می شود. بعضی تا 10 و بعضی دیگر تا 5 درصد تلورانس نسبت به دریافتی کل را تحمل می کنند. حال مساله اینجاست که تکرار این نوسانات، حتی در مقیاس مجاز، علاوه بر اینکه عمر دستگاه ها را کاهش می دهد، به صورت قابل لمسی، عملکرد لحظه ای یک خط تولید، یا کیفیت روزمره ی یک زندگی را با چالش مواجه می کند. در نتیجه اینجاست که استابلایزرها وارد می شوند.

کاربرد استابلایزر

حساس‌ترین کاربردهای استابلایزر مصارف پزشکی آزمایشگاهی و یا دستگاه‌های گران قیمت لوازمی ازقبیل کولر گازی، یخچال و تلویزیون در منازل، شرکت‌ها وسازمان‌ها، ماشین‌‌های اداری و تجهیزات آزمایشگاهی و سرور‌ها و… به نوسانات برق بسیار حساس هستند. در‌نتیجه آسیب پذیری آن‌ها نسبت به سایر دستگاه‌ها بیشتر است. فارغ از کاربردهای استابلایزر در منازل، واحدهای تجاری – اداری – مسکونی، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها از این استابلایزرها در کاربردهای حساس‌تری نیز استفاده می شود.استابلایزر تغذیه‌ای ایمن در‌مقابل کل خطرات ناشی از برق شهر برای مصرف کننده را تامین می کند.

استابلایزرها چگونه کار می کنند؟

استابلایزرها جریان پایین را تقویت و جریان بالا را تعدیل می کنند تا ورودی دستگاه برقی ما، همانی باشد که باید. به این کار اصطلاحا boost و buck کردن گفته می شود که هم به صورت دستی و هم خودکار عملی می شود. وقتی که جریان افت دارد، استابلایزر جریان را boost می کند و در زمانی که بیش از حد الکتریسیته وارد دستگاه می شود، عملیات buck صورت می گیرد.استابلایزرها این کار با قرار دادن یک ترانس در مسیر انجام می دهند. نمونه های رله ای به صورت دستی (منظور غیر هوشمند و مکانیکی است) هم عمل می کنند در حالی که استابلایزرهای سروو، ترانس خودکار دارند. در نتیجه باید بگوییم، استابلایزر ها در واقع عمل کاهش یا افزایش ولتاژ را با استفاده از قرار دادن یک یا چند ترانس در مدار الکرتیکی خود محقق می سازند.

قیمت استابلایزر ولتاژ

هزینه استابلایزر و تثبیت کننده ولتاژ بیشتر از یک محافظ برق است اما این دستگاه به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت شناخته می‌شود. برای مثال، فرض کنید یخچال شما که نزدیک به 50 میلیون تومان قیمت دارد، به دلیل نوسان برق خراب می‌شود! اما اگر یک مدل خوب خریداری کرده بودید، دیگر مجبور به خرید یخچال جدید یا پرداخت هزینه هنگفت برای تعمیر آن نبودید. اگر یک مدل استابلایزر پشت کنتوری خریداری کنید، از تمامی وسایل محافظت خواهید کرد. به ویژه در حال حاضر که قیمت وسایل برقی بسیار بالاست، خرید استابلایزر یک کار عاقلانه محسوب می‌شود.

دستگاه استابلایزر یک وسیله الکتریکی است که بدون در نظر گرفتن تغییرات در ولتاژ ورودی، برای انتقال ولتاژ ثابت به یک بار در ترمینال های خروجی آن طراحی شده است. این دستگاه یک ابزار پشتیبانی محسوب می شود واز تجهیزات یا دستگاه در برابر ولتاژ نامتعارف برق محافظت می کند. نام دیگر دستگاه استابلایزر، تنظیم کننده ولتاژ خودکار (AVR) می باشد. برای بهره برداران دستگاه استابلایزر بهترین پشتیبان برای تجهیزات الکتریکی پرهزینه و گرانبها محسوب می شود تا از آنها در برابر نوسانات نامتعارف  ولتاژ جریان برق محافظت کند. برخی از تجهیزاتی که حساس و مهم می باشند عبارتند از :

ضرورت استفاده از استابلایزر

ابزارهای الکترونیکی زمانی به عملکرد صحیح و دقیق مورد نیاز بهره بردار دست می یابند که انرژی الکتریسیته ای که دریافت می کنند مطابق با استانداردهایی باشد که برای آنها از طرف شرکت تولید کننده تعریف شده است . بنابراین در صورتی که برق دریافتی توسط دستگاه های الکترونیکی مطابق استاندارد نباشد لازم است که به وسیله دستگاه های الکترونیکی واسط که از تکنولوژی پیشرفته ای برخوردار هستند، نقص جریان برق برطرف و سیستم های الکترونیکی وابسته بخوبی فعالیت نمایند . سیستم تهویه مطبوع، دستگاه چاپ افست، تجهیزات آزمایشگاهی، ماشین آلات صنعتی و تجهیزات پزشکی و بسیاری از دستگاه های صنعتی و آزمایشگاهی و …

به عنوان مثال جریان برق شبکه سراسری معمولا نوسان ولتاژی بین 5 تا 10 درصد را دارا هستند که برای ورودی دستگاه های مصرف کننده تا حدودی قابل قبول می باشد ولی در محدوده چنین درصدهایی نیز در دراز مدت و بصورت مستمر پتاتسیل آسیب رساندن به مصرف کننده ها وجود دارد .دستگاهی که امروزه برای رفع این مشکل طرفداران بسیاری دارد، دستگاه استابلایزر می باشد. دستگاه استابلایزر دو وظیفه مهم را به عهده دارد : از ولتاژ بالاتر از نرمال جریان برق جلوگیری به عمل می آورد و در نتیجه مانع بروز خسارت به دستگاه های الکترونیکی می شود. از ولتاژ های پایینتر از سطح مورد درخواست نیز جلوگیری به عمل می آورد، زیرا کاهش طول عمر قطعات دیجیتالی و … را به همراه خواهد داشت.

خرید استابلایزر

نوسانات ولتاژ در خطوط برق شهری، معمول و ساکت است. آنها به وسایل برقی مانند تلویزیون، یخچال، تهویه هوا و غیره آسیب می رسانند و تجهیزات ارزشمند شما را به شدت تحت تأثیر قرار می دهند. حتی آنها را در شرایط آسیب دیده دائمی رها می کنند. یک نوع تثبیت کننده با دقت و انتخاب دقیق می تواند شما را از این مشکل دور کند. با خرید استابلایزر می توانید از ورود نوسانات ولتاژ نامطلوب به وسایل برقی خود جلوگیری می کند . تثبیت کننده های ولتاژ موجود در بازار برای محافظت از انواع لوازم الکتریکی شما در برابر نوسانات اساسی ولتاژ، با آخرین فناوری و اقدامات دقیق طراحی و ساخته شده اند.

دکمه بازگشت به بالا