اقتصادی

تامین آب در غرب تهران پایدار می‌شود

مدیرعامل آبفای استان تهران در مراسم افتتاح بخشی از طرح جامع آب‌رسانی تهران گفت: بهره‌برداری از این پروژه‌ها موجب پایداری و تاب‌آوری بیشتر در پهنه غرب و جنوب غرب کلان‌شهر تهران خواهد شد.

به گزارش دکترنامه، محسن اردکانی امروز در مراسم افتتاح بخشی از طرح جامع آب‌رسانی تهران اظهار کرد: بخشی از طرح جامع آب‌رسانی تهران (قمر بنی‌هاشم(ع)) شامل افتتاح شش باب مخزن ذخیره آب شرب با حجم کلی ۱۴۰ هزار متر مکعب و بیش از ۵۵ کیلومتر خط انتقال آب با اعتباری معادل ۲۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

وی در تشریح مخازن افتتاح‌شده گفت: این مخازن شامل مخزن ۳۰ هزار مترمکعبی ارتش، مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی شماره ۲ شهید باقری، مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی شهید عباسپور، توسعه مخزن ۳۰ هزار مترمکعبی ۱۱۸۳ غرب، توسعه مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی شماره ۸ کوی نصر و توسعه مخزن ۳۰ هزار مترمکعبی شماره ۱۳ صادقیه است که از تصفیه‌خانه‌های شماره ۲ و ۶ آب تهران تغذیه می‌شوند.

به گفته اردکانی طول خطوط انتقال آب در استان تهران سه میلیون و ۸۱۹ کیلومتر، طول شبکه توزیع ۱۸ هزار و ۶۶۸ کیلومتر و حجم مخازن در مدار بهره‌برداری سه میلیون و ۷۶۲ مترمکعب مخازن است و هشت واحد تصفیه‌خانه آب به ظرفیت ۳۵ مترمکعب بر ثانیه در حال بهره‌برداری است.

مدیرعامل آبفای استان تهران با بیان اینکه طول شبکه و خط انتقال آب تهران ۲۴۰ کیلومتر است که ۱۷۰ کیلومتر آن شامل طرح جامع آبرسانی تهران است، گفت: ‌تاکنون ۱۰۸ کیلومتر از خطوط انتقال تهران اجرا شده و امروز نیز ۵۵ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است و به این ترتیب جابجایی آب بین تصفیه‌خانه‌ها و مخازن شهر تهران به ویژه در مواقع بحرانی که یکی از سامانه‌های آبی از دسترسی خارج شود امکان انتقال آب از سامانه‌ای به سامانه دیگر را به راحتی میسر می‌کند.

به گفته اردکانی افزایش میزان ضریب تاب‌آوری و پایداری تاسیسات آب شهر تهران در چارچوب تامین اهداف مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در مواقع بحرانی، افزایش حجم مخازن ذخیره آب تهران، امکان جابجایی آب بین سامانه‌های تامین آب تهران و همچنین مدیریت مصرف انرژی و کاهش هزینه‌ها از طریق انتقال آب به روش ثقلی از عمده‌ترین اثرات بهره‌برداری از این پروژه‌ها بوده است.

انتهای پیام‌

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا