بزرگترین شرکتهای دارویی جهان برای بیماری همه گیر بعدی آماده نیستند

به گفته شفاف ، بنیاد دسترسی به دارو ، یک سازمان غیرانتفاعی در هلند ، در گزارش مستقل خود شیوع ویروس Nipah در چین را با میزان مرگ و میر تا 75 درصد به عنوان یک خطر بالقوه برای اپیدمی بعدی برجسته کرد. تعداد داروخانه هایی که در حال حاضر بر روی بیماری Covid-19 متمرکز شده اند آماده مقابله با آن نیستند.

گاردین به نقل از مدیر اجرایی بنیاد دسترسی به دارو گفت: “ویروس ها یکی دیگر از بیماری های عفونی در حال ظهور و نگران کننده هستند و اپیدمی بعدی می تواند عفونت های مقاوم به دارو باشد.”

این ویروس نادر است و از طریق خفاش های میوه خوار گسترش می یابد ، که می تواند علائم شبیه آنفولانزا ایجاد کرده و به مغز آسیب برساند. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی ، ویروس ها همچنین می توانند با التهاب مغز مرتبط باشند.

در سال 2018 ، ویروس منجر به کشته شدن 17 نفر در ایالت کرالای هند شد. در آن زمان کشورهایی مانند عربستان سعودی و امارات متحده عربی به دلیل شیوع بیماری واردات میوه و سبزیجات منجمد و فرآوری شده از این کشور را ممنوع کردند.

به گزارش شفاف ، به نقل از گاردین ، ​​در گزارش دستیابی به شاخص پزشکی در سال 2021 ، اقدامات 20 شرکت دارویی پیشرو در جهان برای دسترسی بیشتر به داروها ، واکسن ها و روش های تشخیصی بررسی شده است. این مطالعه نشان داد که تحقیقات بیماری Covid-19 طی سال گذشته افزایش یافته است ، اما سایر اپیدمی های خطرناک ناشناخته است.

براساس گزارش دوسالانه بنیاد ، این یکی از 10 بیماری عفونی از بین 16 بیماری است که توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان بزرگترین تهدید برای سلامت عمومی ذکر شده است ، اما هیچ پروژه ای برای آنها در خطوط تولید شرکت های دارویی جهان در نظر گرفته نشده است.