سلامت و دانش

ماندگاری ویروس کرونا در آسانسور پس از سرفه

ایستگاه خبری

برای دستیابی به نتایج این مطالعه ، پس از سرفه فرد آلوده در شرایط مختلف ، تعداد و تعداد آنها ، متخصصان شرایط شناختن مدت ماندگاری قطرات حاوی ویروس را شبیه سازی کردند.

بر اساس این مطالعه ، ویروس کرونا می تواند تا نیم ساعت در آسانسور دربسته در هوا بماند.

با بسته شدن درب آسانسور ، قطرات حاوی ویروس می توانند به مدت نیم ساعت در اتاق گردش کنند ، اما با باز شدن درب آسانسور ، قطرات ویروس طی چهار دقیقه از بین می روند.

هنگامی که آسانسور به طور عادی کار می کند و به طور عادی باز و بسته می شود ، در صورت سرفه یا بلند صحبت کردن ، قطرات ویروس می توانند به مدت 10 دقیقه در هوا شناور شوند.

کارشناسان نتیجه گرفتند که ماسک ها می توانند به طور م effectivelyثر و باعث صرفه جویی در آسانسورها از ورود قطرات ویروس به مجاری هوایی شوند و نقص تهویه هوا را به طور قابل توجهی جبران کنند.

این مطالعه همچنین نشان داد که خلط مخلوط با بزاق فرد آلوده ، بسته به شدت عفونت ، می تواند 10 هزار تا 1 میلیارد ویروس در هر میلی لیتر را حمل کند.

نتایج نشان داد که حتی بلند صحبت کردن می تواند صدها هزار قطره در دقیقه در هوا منتشر کند. در حالی که سرفه می تواند میلیون ها قطره را پراکنده کند.

فردی که به محض اینکه کسی با صدای بلند صحبت کند یا سرفه کند ، هوا را در آسانسور تنفس می کند ، هر دقیقه هزاران ویروس Covid-19 را در مجاری تنفسی خود پایین می آورد.

کارشناسان توصیه می کنند؛ در صورت امکان ، درهای آسانسور را بیش از حد معمول باز نگه دارید و از حتی صحبت و سرفه در آسانسور خودداری کنید و ماسک باید مناطق لازم صورت را به صورت کامل و اصولی بپوشاند. علاوه بر این ، سیستم تهویه مکانیکی آسانسور همیشه روشن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا