سلامت و دانش

آمار کرونا در ایران، ۲۹ مرداد ۹۹/ شناسایی ۲۴۴۴ بیمار و ۱۵۳ فوتی جدید

تعداد قربانیان کروناویروس در ایران از 20 هزار نفر فراتر رفته است

ایستگاه خبری

سیما سادات لاری روز چهارشنبه در خصوص آخرین آمار در مورد موارد تایید شده ویروس تاج در کشور و تعداد مرگ و میر ناشی از این ویروس افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (20 اوت 2016) و طبق معیارهای تشخیص قطعی ، 2444 مورد جدید Covid 19 بیمار در آن کشور و 1132 نفر در بیمارستان بستری شدند. با این حساب تعداد کل مبتلایان Covid 19 در کشور به 350 هزار و 279 نفر رسید.

وی ادامه داد: متأسفانه در 24 ساعت گذشته 153 بیمار مبتلا به Covid 19 جان خود را از دست داده اند و تعداد کل مرگ و میرهای ناشی از این بیماری تاکنون به 20 هزار و 125 نفر رسیده است.

آمار Corona در ایران ، 20 اوت 1999/2444 بیماران و 153 پا جدید را شناسایی کرد

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون 302 هزار و 528 بیمار بهبود یافته و یا از بیمارستان مرخص شده اند. علاوه بر این ، 3،868 بیمار Covid 19 در شرایط شدید بیماری تحت درمان قرار می گیرند و تاکنون 2،939،840 آزمایش تشخیصی Covid 19 در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام اینکه 26 استان در کشور همچنان در وضعیت هشدار قرمز یا تاج قرار دارند ، افزود: مازندران ، تهران ، قم ، گلستان ، خراسان اوتارا ، اردبیل ، اصفهان ، البرز ، خراسان رضوی ، کرمان ، سمنان ، آذربایجان شرقی ، مرکزی ، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. استان های فارس ، ایلام ، لرستان ، هرمزگان ، زنجان ، قزوین ، آذربایجان غربی ، بوشهر ، همدان ، چهارمحال و بختیاری و همچنین کهگیلویه و بویراحمد نیز در حال آماده باش هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت با تشریح وضعیت بیماری همه گیر کرونا در مازندران گفت: استان مازندران در مارس سال گذشته شاهد یک بیماری همه گیر شدید و قابل توجه کورور ویروس بوده و اکثر شهرهای استان با این افزایش شدید روبرو هستند. دفتر مرکزی استان کرونا در این استان کاهش یافته و در ماه ژوئن نسبتاً پایدار است.

وی افزود: متأسفانه علی رغم توصیه وزارت بهداشت ، از ماه ژوئیه شاهد ظهور مجدد این بیماری در استان مازندران بودیم و اکنون همه جز یک شهر در استان مازندران در وضعیت قرمز قرار گرفته است ، به ویژه در رامسر ، آمل ، ساری و قائمشهر. ” آنها در شرایط نگران کننده تری قرار داشتند.

لری گفت: اگرچه در دو هفته گذشته شاهد کاهش نسبی در موارد بیماری قلبی و بستری در بیمارستان مازندران بودیم ، اما اوضاع در این استان هنوز حساس و شکننده است ، بنابراین ما از همه می خواهیم که از سفر به استان مازندران خودداری کنند.

وی ادامه داد: میزان پوشیدن ماسک در دفاتر و بانکها در استان مازندران 82 درصد ، در حمل و نقل عمومی 70 درصد و در اماکن عمومی حدود 84 درصد است. از آغاز اپیدمی کورور ویروس ، تاکنون 115 هزار ویزیت بهداشتی به اماکن عمومی در استان مازندران انجام شده است و 1.067 متخلف به دادگاهها گزارش شده و 988 واحد پلمپ شده اند.

وی افزود: ما از همه افراد می خواهیم كه سه غلبه بهداشتی را رعایت كنند تا بر زنجیره انتقال ویروس كرونا از جمله استفاده از ماسك ، شستن دستها به طور مرتب و فاصله 1.5 تا 2 متری غلبه كنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا