سلامت و دانش

۷۷ درصد تهرانی‌ها دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند/تهران زرد است

استاندار تهران با اشاره به اینکه 77 درصد تهرانی ها نوبت اول و 44 درصد نوبت دوم واکسن را دریافت کرده اند، گفت: هدف اولیه واکسیناسیون در استان تهران 85 درصد است.

به گزارش دکترنامه، محسن منصوری در جلسه ستاد مبارزه با کرونا اظهار کرد: جلسات در سطح شهرستان ها با محوریت مدیریت و مبارزه با کرونا باید به صورت جدی، دقیق و رو به جلو برگزار شود و فرمانداران این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند. . به محض افزایش آمار، موضوع مورد بررسی علمی قرار گرفته و در کمترین زمان ممکن تمامی اقدامات لازم انجام شود. همه دستگاه ها باید به حفظ شیب تشکیل شده کمک کنند. در حال حاضر ، وضعیت کلی استان تهران در زمینه کرونا خوب است ، اما باید در دستور کار دقت کنیم ، زیرا اگر نادیده گرفته شود ، ما را به پیک ششم می رساند.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد بحث واکسیناسیون است. در حال حاضر در استان تهران 77 درصد دوز اول و 44 درصد دوز دوم دریافت شده است که آمار قابل قبولی است اما باید در کمترین زمان ممکن به هدف تعیین شده 85 درصد برسیم و در عین حال به هدف 90. افزایش درصد. بنابراین این موضوع باید جدی گرفته شود.

منصوری ادامه داد: برای دستیابی به این هدف مهم ، رسانه ها و صدا و سیما باید به موضوع واکسیناسیون بپردازند و شهروندان را به واکسیناسیون تشویق کنند به عنوان یک گام مهم و حیاتی در مقابله با این بیماری.

استاندار تهران در بخشی دیگر از سخنان خود به اجرای مرحله دوم پروژه شهید سلیمانی در استان تهران اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح در درمان و حمایت از بیماران مثر است. تهران فعالیت می کند. برای اجرای این طرح نشست مشترک بسیج و دانشگاه علوم پزشکی برای بررسی روند اجرای طرح برگزار می شود.

وی در جایی دیگر از سخنان خود بر لزوم اجتناب از عادی سازی در مدیریت و مقابله با ویروس کرونا تأکید کرد و افزود: “برنامه خیرخواهی و کمک های وفادار در ابتدا بسیار خوب اجرا شد ؛ اما با پیشرفت برنامه ، کم رنگ شد. این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد. جدی است و نباید جدی گرفته شود. در دستگاه مرتبط با رضایت عادی رخ می دهد.

منصوری ادامه داد: در خصوص بحث ترافیک شبانه موضوع مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت و نظر فنی اخذ شد. بنابراین ، تصمیم ما در قالب یک پیشنهاد به ستاد Corona ارائه می شود. از آنجایی که اجرای این طرح در حال حاضر موثر نیست، درخواست ما این است که به تشخیص ستاد ملی کرونا در آن بازنگری و اصلاح شود.

استاندار تهران افزود: طرحی از سوی شهرداری تهران ارائه شده است که با تشکیل کارگروه ویژه ای با حضور فرمانده عملیات ستاد کرونا استان تهران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مورد بررسی و بررسی قرار می گیرد. . و در نهایت تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

وی تاکید کرد: در خصوص واکسیناسیون و جابجایی پرسنل مقرر شد بخشنامه اصلاحی از سوی ستاد ملی کرونا ابلاغ شود که قطعاً همانند ابلاغ این بخشنامه انجام خواهد شد.

منصوری در پاسخ به سوالی در مورد رنگ فعلی استان تهران در منطقه کرونا گفت: سیر بیماری در تهران رو به کاهش است. وضعیت وی خوب است و تعداد بیماران سرپایی ، بستری شدن و مرگ روز به روز در حال کاهش است. اما ما باید به دستور کار توجه کنیم. در حال حاضر در تهران ، شهرهای قرمز و نارنجی نداریم و وضعیت عمومی زرد است.

به گزارش دکترنامه، در بخشی دیگر از این دیدار سردار سپهر فرمانده ستاد مبارزه با کرونا در خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی در استان تهران گفت: آغاز می شود.

وی افزود: خوشبختانه خواست مسئولان استان تهران نشان از عزم جدی آنها برای اجرای بهتر و سریعتر این طرح در استان تهران دارد. در این طرح شناسایی بیماران و افرادی که با آنها در تماس بوده اند و همچنین اجرای پروتکل های بهداشتی با کمک مدیریت شهری و سایر ارگان ها قطعا قوی خواهد بود.

وی ادامه داد: آموزش همراهی و فرهنگ سازی شهروندان نیز در این طرح پیش بینی شده است. افرادی که در طول درمان نیاز به کمک دارند مانند قبل با آنها رفتار خواهد شد. بدون شک توسعه واکسیناسیون در تهران الگویی برای کشور خواهد بود. بنابراین از شهروندان می خواهیم در اجرای این طرح ما را یاری کنند تا شاهد کاهش آماری در تهران باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا