سلامت و دانش

دلایل افزایش مرگ و میر کرونا در ایران

آفتاب‌‌نیوز:

علیرضا زالی ، در گفتگویی با محوریت کووید 19 که در حاشیه کنفرانس ملی علوم بهداشتی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد ، در پاسخ به دلیل بالا بودن میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در ایران ، گفت: برای تغییر آن ، باید موارد را تغییر دهیم – موارد دیگر ، مانند تعداد بیماران بستری در بیمارستان ، سرپایی و غیره. ما باید پنج قدم در این زمینه برداریم ، یعنی شناسایی سریع بیمار ، جدایی سریع ، درمان سریع ، بهبودی پیگیری و ردیابی بیمار.

به گفته وی ، ما این مراحل را به درستی انجام نمی دهیم ، تا زمانی که این پنج اصل به درستی انجام نشود ، نمی توان انتظار سقوط مرگ را داشت.

وی در مورد مشکل سیستم بهداشت و درمان کشور گفت: ما زیرساخت های پزشکی مناسبی نداریم و باید از تجربه کشورهای دیگر در مورد این بیماری استفاده کنیم ، به عنوان مثال در آلمان زیرا زیرساخت های مناسبی از جمله تعداد تخت ها و … وجود دارد که به کنترل بیماری کمک می کند .

به گفته زالی ، مشکل دیگر در کشور ما این است که حتی اگر امید به زندگی افزایش یافته است ، کیفیت زندگی کاهش یافته است ، به ویژه در زنان 56 ساله ، ما افت کیفیت زندگی را تجربه می کنیم. برخی از افراد میانسال در جامعه هستند که بیماری هایی مانند پوکی استخوان ، دیابت ، فشار خون کنترل نشده و غیره ندارند. دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد و این بیماری زمینه ای باعث افزایش میزان مرگ و میر شده است.

یکی از اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا در مورد دلیل دیگر میزان بالای مرگ و میر در ایران گفت: “بین شروع بیماری و مراجعه به پزشک یک تاخیر وجود دارد. دلیل این امر این است که مردم از مرکز بهداشت می ترسند ، در حالی که ما بعضی اوقات قادر به پذیرش بیمار نیستیم. به عنوان مثال ، در ابتدای شیوع بیماری. کرونا ، قبلاً افرادی با اکسیژن اشباع زیر 90 را می پذیرفتیم ، اما اکنون به افراد زیر 85 سال نیز می گوییم که در صورت وخیم تر شدن به خانه بیایند و برگردند.

وی به حضور افراد در جامعه اشاره کرد و گفت: در پایان اسفند ماه افرادی که در گروه های خطر قرار داشتند در جامعه ظاهر نشدند و خود را قرنطینه کردند. اما پس از آن به دلایل مختلف اقتصادی و … وارد جامعه می شوند. این مشکلات به افزایش میزان مرگ و میر کمک می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا