سلامت و دانش

16 نمک برای کمک به پرستاران بیشتر در بحران کرون

فرمانده 16 پیشنهادی عملیات عملیاتی بیماری تاج در شهر تهران خواستار تدوین سیاست ها و تدابیر لازم جهت تقویت انگیزه و جلوگیری از فرسایش روحی و جسمی پرستاران به عنوان سرباز در خط مقدم است.

به گزارش دکترنامه ، دکتر علیرضا زالی ، در پی سمپوزیوم این کارکنان با اعضای هیئت مدیره نظام پرستاری کشور ، هیئت مدیره نظام پرستاری تهران بزرگ ، نمایندگان پرستاری نیروهای مسلح و روسای مدارس پرستاران و ماماها و مدیران پرستاران دانشگاه علوم پزشکی تهران ، در نامه ای به دکتر سعید نامکی برای افزایش انگیزه و جلوگیری از فرسایش روانی و جسمی پرستاران به عنوان سرباز در خط مقدم مبارزه با تاج پیشنهادهایی ارائه داد.

پیشنهادهای اصلی جلسه ستاد فرماندهی عملیات بیماری عروق کرونا ویروس در کلانشهر تهران به شرح زیر است:

– تدوین مقررات مصوب بالاترین سطح دولت برای تأمین نیازهای مادی و معنوی پرستاران ، از جمله قوانین یا مطالبات معوق و مکانیزمهای تشویقی مناسب برای پرستاران.

– تصدیق حرفه پزشکی به عنوان یکی از مشاغل مدیریتی و اجرای قوانین اساسی در رابطه با این امر برای پرستاران.

– اجرای قانون تعرفه پرستاری ، که می تواند با رویه های خاص و منحصر به فرد مراقبت های پرستاری آغاز شود و بتدریج کلیه موارد مراقبت را تحت پوشش قرار دهد. تحقق این نیاز مهم در شرایط فعلی دو برابر انگیزه پرستاران است.

– فوراً شرایطی را برای استخدام پرستاران شرکتی ، پیمانکاری و سایر فارغ التحصیلان دوره کارشناسی در سهمیه استخدام امسال ایجاد کنید

– تمدید قانون جانبازان به پرستارانی که به عنوان مدافع مراقبت های بهداشتی ، ضمن خدمت به مددجویان ، بیماری Covid-19 را آلوده می کنند.

– تهیه بسته حمایتی متناسب با شأن پرستارانی که در خط مقدم مبارزه با بیماری قرار دارند ، به گونه ای که مشوق های مالی قابل قبول باشد و روحیه خدمات را افزایش دهد.

– اتخاذ تدابیر لازم توسط شهرداری تهران برای تخصیص سهمیه ترافیکی در سال جاری به صورت رایگان یا با استفاده از تخفیف مناسب از طریق سامانه پرستاری تهران بزرگ به پرستارانی که در بیمارستانهای بیماران بستری کرونور ویروس تهران کار می کنند در صورت طرح ترافیک به پایان رسید.

– ایجاد بسته های حمایتی بیمه ، از جمله بیمه درمانی و بیمه عمر. طبق اطلاعات موجود ، پرستاران شاغل در سازمان های غیر دولتی ، به ویژه آنهایی که بیمار هستند یا به روش های تشخیصی نیاز دارند ، باید بتوانند به صورت رایگان داروهای پر هزینه یا آزمایش های تشخیصی را تهیه کنند.

– راهکارهای تأمین اعتبار و پشتیبانی در بیمارستانهای خصوصی را به گونه ای انجام دهید که در شرایط بحرانی کنونی مجبور به سازگاری کارکنان خود از جمله کادر پزشکی محترم نباشند.

– پيشنهاد مي شود كه اشتغال و اشتغال اين گروه از پرستاران كه خوشبختانه از مهارت و تجربه كافي برخوردار هستند ، در اسرع وقت انجام شود و اقدامات فوري و مناسب را در بيمارستان هاي دولتي و دانشگاهي انجام دهيم.

– ترکیب پرداخت به کادر پزشکی نیروهای مسلح ، افزایش آشکار 50 درصدی مزایا در بخش ملی به بخش نظامی ، که انگیزه و روحیه خدمت در پرستاران نظامی را دو چندان می کند و طبعاً حس موجود تبعیض و بی عدالتی را از بین می برد.

– تشکیل یک مرکز تحقیقاتی با حضور متخصصان پرستاری و مراقبت و محققان جهت ارائه مراقبت های به روز و مبتنی بر شواهد از طریق تحقیقات کاربردی.

– تدوین یک سیاست منسجم و عملیاتی برای استفاده دانش آموزان شیرده از دانشکده های مراکز پزشکی به گونه ای که استفاده از ظرفیت به صورت منطقی امکان پذیر باشد و مطابق با منافع دانشجویان باشد.

– تأمین بودجه سازمان نظام پرستاری در کشور از طریق معاونت آموزشی سازمان و کارکنان بهداشت با هماهنگی سایر کمیته های علمی ملی برای تهیه و تهیه فیلم های آموزشی محلی برای پرستاران و همچنین برای آموزش عمومی.

– ساماندهی و تنظیم وجود سیستمهای مختلف و متعدد و معرفی اطلاعات به این سیستم ها ، باعث خستگی و درگیری پرستاران در مسائل غیر بالینی می شود.

– ساماندهی و تصحیح وجود دستورالعمل های متفاوت و بزرگ ، که در شرایط بحرانی امکان مطالعه این مقدار زیاد از اطلاعات و دستورالعمل های کوتاه و عملی لازم نیست.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا