اقتصادی

خرید بیش از ۵۳۶ هزار تن گندم، کلزا و چغندرقند در خوزستان

دکترنامه/خوزستان از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۵۳۶ هزار و ۵۲۱ تن گندم، کلزا و چغندرقند از کشاورزان استان خریداری شده است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان امروز ۲ اردیبهشت ماه اظهار کرد: از آغاز فصل برداشت گندم تاکنون ۲۰۴ هزار و ۶۸۳ تن گندم از سطح ۹۹ هزار و ۵۰۹ هکتار از مزارع استان خریداری شده است.

عبدالرضا سید احمدی افزود: دیگر محصول پاییزه استان که در حال برداشت است کلزا است که از آغاز برداشت تاکنون ۳۱ هزار و ۸۳۸ تن از این محصول از سطح ۱۸ هزار و ۸۹۵ هکتار برداشت و از کشاورزان کلزاکار خریداری شده است.

وی افزود: همچنین با آغاز برداشت چغندرقند پاییزه در استان تاکنون ۳۰۰ هزار تن محصول از سطح ۵۰۰ هکتار از این محصول توسط کارخانجات قندی از سطح مزارع برداشت شده است.

سید احمدی با بیان اینکه در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳، ۷۵۴ هزار هکتار از مزارع استان به کشت گندم اختصاص یافت، عنوان کرد: به جز شهرهای دزفول و شوش در دیگر شهرهای شمالی استان، برداشت گندم دیم هنوز آغاز نشده است.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا