عمومی

کُشتی مختص گرگان نیست/ گلستان ۳۰ سالن تخصصی دارد

دکترنامه/گلستان رئیس هیأت کشتی گلستان با اشاره به روند رو به رشد این ورزش المپیکی در استان، گفت: یک افق ۲ ساله تدوین شده تا به ۱۰ هزار نفر کشتی‌گیر ساماندهی شده برسیم.

علی‌اکبر بصیری‌نیا عصر امروز، ۲۱ شهریور در گفت‌وگو با دکترنامه از بهبود وضعیت جایگاه کشتی استان در کشور خبر داد و اظهار کرد: ‌شهرستان‌های ما به لحاظ امکانات ورزشی به‌ویژه خانه کشتی از شرایط خوبی برخوردار هستند و نگاه ما به کشتی این است که بتوانیم هیئت‌های شهرستانی را هم تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه کشتی صرفاً مختص به گرگان نیست، ادامه داد: یکی از برنامه‌های هیئت برگزاری مسابقات در سطوح و رده‌های مختلف و در اقصی نقاط استان است که شاهد برگزاری مسابقات متعدد در ۶ ماه نخست سال بودیم.

رئیس هیأت کشتی استان گلستان برگزاری مسابقات لیگ منطقه‌ای کشتی آزاد و فرنگی کشور به میزبانی شهرستان آزادشهر و کشتی ساحلی در شهرستان بندرترکمن را نقطه عطف میزبانی‌ها در استان برشمرد و افزود: در این دوره از مسابقات نزدیک به ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از نوجوانان کشتی‌گیران نامدار کشور به رقابت پرداختند.

وی بهره‌مندی کشتی گلستان از ۳۰ سالن تخصصی کشتی در سراسر استان را بسیار ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: حرکت به سمت استعدادیابی و ورزش در سنین پایه یعنی نونهالان، خردسالان و نوجوانان بسیار حائز اهمیت است و مطمئن هستیم استان گلستان می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور امثال «حسن یزدانی» را پرورش دهد.

کُشتی مختص گرگان نیست/ گلستان ۳۰ سالن تخصصی دارد

جایگاه خوبی در مسابقات خردسالان قهرمانی کشور کسب می‌کنیم

بصیری‌نیا افتخار آفرینی تیم خردسالان استان گلستان در رقابت‌های اخیر کشوری در رامسر و قرار گرفتن در میان ۱۰ تیم را نمونه‌ای از افتخارات ورزش کشتی استان عنوان کرد و یادآور شد: با نگاهی اجمالی به این نتیجه می‌توان پیش‌بینی کرد که در مسابقات کشوری مهرماه می‌توانیم جایگاه چهارم یا پنجم را به خود اختصاص دهیم.

وی با تأکید بر اینکه هم اکنون ۳ هزار و ۵۰۰ کشتی‌گیر بیمه شده در زیرمجموعه هیأت فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: به دنبال این هستیم که در یک افق ۲ ساله، به لحاظ کمیتی به ۱۰ هزار نفر برسیم زیرا افزایش کمیت تأثیر مستقیم در سیر صعودی وضعیت کشتی استان دارد و قطعاً شانس بیشتری برای پرورش کشتی‌گیران حرفه‌ای دارد.

کُشتی مختص گرگان نیست/ گلستان ۳۰ سالن تخصصی دارد

احداث خوابگاه ۸۰ نفره کشتی در گلستان

رئیس هیأت کشتی گلستان، به تأثیر میزبانی استان از قهرمانان ملی و بین‌المللی برای تبادل تجربه، ایجاد انگیزه و ارتقای سطح فعالیت کشتی‌گیران هم‌استانی اشاره و تصریح کرد: احداث خوابگاه ۸۰ نفره کشتی را در دستور کار داریم که در سفر دوم ریاست جمهوری کلنگ‌زنی خواهد شد و در صورت تکمیل این پروژه می‌توانیم در طول هفته ۲ روز اردوی تمرینی استانی با حضور سرمربیان سرشناس برگزار کنیم.

وی در خصوص برنامه‌های حمایت مالی کشتی گلستان، توضیح داد: به دلیل صنعتی نبودن استان و عدم وجود شرکت‌های بزرگ با کمک از وزارت ورزش و جوانان، مقرر گردیده تا یکی از شرکت‌های بزرگ اقتصادی کشور به عنوان حامی هیئت کشتی استان انتخاب شود که تفاهم‌نامه آن تا یک ماه آینده بسته خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا