اقتصادیکسب و کار ویژه

بهترین دستگاه بخور سرد و گرم

استفاده از بهترین  یا مناسب ترین راه برای افزایش سطح سلامتی محیط منزل و محل کار به حساب می آید. دستگاه های بخور دارای انواع مختلفی هستند اما رایج ترین آنها د می باشد. به طور کلی این دستگاه‌ها به دو دسته سرد و گرم تقسیم می‌شوند. هر کدام از انواع این محصولات ویژگی‌ها و مزایای خود را دارند. این دستگاه‌ها از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری می‌کنند و برای سلامتی افراد مفید هستند، همچنین به علت داشتن قابلیت و کیفیت های مختلفمتفاوت است. بسیاری از افراد در  و فواید مربوط به آنها به مشکل برمی‌خورند. به همین دلیل ما در این مقاله قصد تشریح این محصولات و بهترین دستگاه بخور سرد و گرم را داریم. اگر شما نیز به دنبال پاسخ سوالات خود هستید، بهتر است با ما همراه باشید. در ادامه چند نمونه از بهترین دستگاه بخور را در ادامه معرفی می کنیم.

بهترین دستگاه بخور سرد و گرم و فواید آنها

همانطور که اشاره شد، دستگاه‌های بخور در دو دسته بخور سرد و بخور گرم قرار می‌گیرند. در نتیجه، هرکدام از این محصولات دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. بخورگرم برای تنفس بهتر در هوای سرد و اغلب در فصل زمستان مورداستفاده قرار می‌گیرد. این محصولات علاوه بر مرطوب کردن هوای محیط، به پخش انواع مواد ضد‌باکتری نیز می‌پردازند. اما چرا باید از بخور استفاده کنیم؟

خشکی هوا و کمبود رطوبت در آن موجب بروز مشکلاتی نظیر خشکی پوست، لب‌ها، گلو و در نهایت سرفه و ابتلا به آلرژی می‌شود. اما تفاوت بخور سرد و گرم چیست؟ برطرف‌کردن نواقص بخور گرم، موجب پیدایش بهترین بخور سرد شده است. با استفاده از بهترین دستگاه بخور گرم، متوجه مصرف بالای برق و احتمال زیاد خرابی آنها می‌شوید. اما در بخور سرد مصرف بهینه انرژی و کاهش احتمال خرابی در نظر گرفته‌شده است. دستگاه بخور التراسونیک از جمله بهترین دستگاه‌های بخور است که ذرات آب را همراه با بخار در هوا منتشر می‌کند. بنابراین، موجب تسهیل تنفس افراد به ویژه کودکان می‌شود.

دستگاه بخور سرد منورا مدل PH-403-20 توضیحات و ویژگی ها:

گنجایش مخزن آب این دستگاه بخور سرد 6.5 لیتری است و امکان رطوبت سازی را تا 10 ساعت به طور مداوم و حتی بیشتر فراهم می کند. این دستگاه مجهز به ریموت کنترل می باشد که کارکردن با دستگاه را آسان تر کرده است. دارای صفحه نمایش دیجیتالی است که نمادهای عملکرد دستگاه را شفاف نشان می دهد. میزان بخار خروجی را می توان تنظیم کرد. دستگاه دارای تایمر می باشد و با تمام شدن آب مخرن ،دستگاه به صورت خودکار خاموش می گردد. زمانی که میزان رطوبت فضا به حد کافی برسد، دستگاه به طور خودکار تولید بخار را قطع می کند. تولید یون منفی و  از بین بردن ذرات و باکتری های مضر موجود در هوا از دیگر ویزگی های این دستگاه می باشد.

  • حجم مخزن 6.5 لیتر
  • امکان ایجاد رطوبت تا 10 ساعت
  • مجهز به ریموت کنترل
  • دارای صفحه دیجیتال
  • قابلیت تنظیم بخار خروجی
  • دارای تایمر
  • مجهز به سیستم خاموشی خودکار
  • تولید یون منفی
  • دارای یکسال گارانتی

آیا برای استفاده از بخور گرم یا سرد نیاز به مجوز پزشک داریم؟

بسیاری از افراد بدون داشتن هیچ‌گونه آگاهی و اطلاعاتی در خصوص استفاده از بخور گرم و سرد، اقدام به خرید این دستگاه می‌کنند. قبل از خرید با شخصی متخصص مشورت کرده و بر اساس محیط زندگی و وضعیت سلامتی خود، برای تهیه دستگاه بخور تصمیم بگیرید. در صورت رعایت نکردن هر نکته کوچک، ممکن است استفاده از این دستگاه منجر به بروز اتفاقات مختلفی شود. به عنوان مثال افرادی که مشکلات ریوی دارند باید از دستگاه بخور گرم استفاده کنند. در مقابل نیز افرادی که از التهابات مجاری تنفسی همچون سینوزیت رنج می‌برند، استفاده از بخور سرد به آن‌ها توصیه می‌شود. اگر در خانه افراد سالمند یا کودک دارید، بهتر است دستگاه بخور گرم را جایگزین بخور سرد کنید. قبل از استفاده از این دستگاه، حتماً با پزشک یا کارشناسی متخصص مشورت کرده و انتخابی صحیح داشته باشید.

استفاده از دستگاه بخور برای رفع سرفه‌های خشک اگر هوا و محیط زندگی شما خشک است، نیاز به مرطوب نگه داشتن آن دارید. علت بعضی از سرفه‌های خشک، مرطوب نبودن هواست که دستگاه بخور، این امکان را فراهم می‌کند تا خشکی هوا و محیط را کاهش دهید. همچنین می‌توانید از گیاهانی همچون آویشن برای برطرف کردن سرفه‌های خشک استفاده کنید. بعضی از انواع دستگاه بخور به شکلی طراحی شده‌اند که شما می‌توانید گیاهان دارویی را درون آن‌ها ریخته و استشمام کنید. همچنین بعضی از مدل‌ها این قابلیت را دارند تا با استفاده از اسانس، محیط را خوشبو کنند.

نکته‌های مهم در خصوص استفاده از دستگاه بخور در اتاق کودک

  • در اتاق کودکانی که به بیماری‌های التهابی همچون برونشیولیت، لارنژیت، التهاب حنجره و… مبتلا هستند، دستگاه بخور گرم قرار ندهید.
  • جهت بهبود بخشیدن به وضعیت سینوس و آزاد شدن مجاری بینی کودک، از دستگاه بخور گرم استفاده کنید.
  • استفاده از دستگاه بخور برای بهبود بیماری‌هایی همچون التهاب مجاری هوایی تحتانی، تأثیر چندانی ندارد.
  • مخزن دستگاه بخور اتاق کودک را به شکل منظم تمیز کنید.
  • اگر کودک شما آلرژی یا حساسیت دارد، از دستگاه بخوری استفاده کنید که در کنار ایجاد رطوبت، محیط را نیز پاکسازی نماید.

در طول روز چند ساعت از دستگاه بخور استفاده کنیم؟

این تصور اشتباه است که دستگاه بخور کلین  باید به شکل مداوم کار کند و روشن باشد. برای استفاده مناسب از دستگاه بخور، باید رطوبت نسبی هوا را سنجیده و بر این اساس، دستگاه را روشن کنید. بعضی از انواع دستگاه بخور به قابلیت تنظیم بر اساس میزان رطوبت موجود در محیط مجهز شده‌اند؛ با این ویژگی شما می‌توانید مدت زمان بیشتری از دستگاه استفاده کنید.

بهترین دستگاه بخور سرد و گرم کدام است؟

همانطور که گفته شد، بهترین دستگاه بخور فاکتورهایی دارد و در هنگام خرید به این فاکتورها باید توجه شود. در ادامه می‌خواهیم برخی از بهترین مرطوب کننده هوا را موردبررسی قرار دهیم و موجب اطمینان خاطر بیشتر شما برای خرید دستگاه‌های بخور شویم. اغلب افراد در فصول سرد سال درگیر مشکلاتی نظیر خشکی پوست، گلو و آلرژی‌های مختلف می‌شوند. استفاده از دستگاه بخور به شما در کاهش ابتلا به این مشکلات کمک می‌کند. اما بهترین دستگاه بخور سرد یا گرم کدام است؟ ما در این مقاله برخی از بهترین برندهای موجود در بازار را برای راحتی شما معرفی کردیم. اگر به دنبال بهترین دستگاه بخور اولتراسونیک هستید،

نکته : توجه داشته باشید که دستگاه بخور، تصفیه هوای محیط را انجام نمیدهد و صرفا در برخی از مدل ها که دارای قابلیت یونی ساز، یون منفی هستند تا حدودی میکروب و یا ویروس کشی انجام میدهند برای کارایی بهتر و از بین بردیکی از مهم‌ترین عناصر زندگی انسان‌ها هوا است. کیفیت هوای محل زندگی و محل کار تا حد بسیاری می‌تواند نشان‌دهنده میزان احساس رضایت افراد باشد. متاسفانه گروه بزرگی از مردم تا به بیماری و مشکلات حاد تنفسی دچار نشوند، دست به انجام کاری برای بهبود کیفیت هوای اطراف خود نمی‌کنند.

بهترین دستگاه بخور سرد

دستگاه بخور سرد امسیگ مدل US444 برند امسیگ با در نظر گرفتن مخزنی به حجم 5.2 لیتر برای بهترین مدل بخور سرد شرکت خود یعنی دستگاه بخور سرد امسیگ مدل US444 توانسته است تا درصد بالایی از رضایت را کسب کند. EmsiG با استفاده از به‌روزترین تکنولوژی‌ها در ساخت این دستگاه، کمک شایانی به کاهش بیماری‌های ریوی، حذف خشکی هوا و از بین رفتن باکتری‌ها کرده است. یکی از بهترین تکنولوژی‌های به‌کار رفته در ساخت این مدل دستگاه بخور سرد علاوه بر سیستم اولتراسونیک، فناوری ساخت یون منفی و پخش آن در هوا است. یون منفی کمک می‌کند تا ذرات آلوده کننده موجود در هوا به آن‌ها بچسبند و به پایین انتقال پیدا کنند. این فناوری یکی از دلایل محبوبیت دستگاه بخور سرد US444 در میان سایر رقبای خودش است.

نتیجه‌گیری

با توجه به روند پیشرفت آلودگی و بیماری‌های متنوع در جهان، دیگر فرقی نمی‌کند که ما چند سال داریم. هرچه جلوتر می‌رویم بیشتر در معرض بیمار شدن قرار می‌گیریم و خشکی هوا یکی از عوامل تشدید ماندگاری باکتری‌ها است. دستگاه‌های بخور سرد یکی از بهترین کمک‌ها برای کاهش خشکی هوا هستند. در مقاله بهترین مدل دستگاه بخور سرد تلاش شد تا شما با مشخصات تعدادی از بهترین دستگاه های بخور سرد برند امسیگ آشنا شوید.

پرسش‌های متداول

دستگاه بخور سرد چیست؟ دستگاه بخور یا دستگاه رطوبت ساز وسیله‌ای است که با تبدیل آب درون محفظه به بخار آب و مه و پخش آن در فضا باعث کاهش خشکی هوا و معتدل سازی فضا می‌کند. قیمت بهترین دستگاه بخور سرد چقدر است؟ برند امسیگ توانسته است در سال‌های اخیر موفقیت بسیاری در ساخت و عرضه دستگاه‌های بخور سرد بکند که در این میان قیمت‌ها با توجه به نوسانات دلار برای ما ایرانیان متنوع خواهد بود به همین دلیل شما می‌توانید جهت اطلاع از قیمت و خرید دستگاه بخور سرد به آدر صفحه محصول دستگاه‌های بخور سرد امسیگ در تکنولایف مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا