سلامت و دانش

مقابله با آلزایمر به کمک نانوپاک‌کننده‌ها

به گزارش شفاف و به نقل از نیوز مدیکال نت، محققان دانشگاه علم و صنعت ماکائو (UCTM) در چین بررسی کرده‌اند که چگونه عوامل نانو خلوص می‌توانند به سد خونی مغزی برای پاکسازی پروتئین‌های سمی و تنظیم التهاب در بیماری آلزایمر نفوذ کنند.

سد خونی مغزی غیرقابل نفوذ و ویژگی های پاتولوژیک پیچیده عوامل کلیدی در درمان بیماری آلزایمر هستند. تجمع دارو در ناحیه ضایعه و عوارض جانبی کاهش رسوب پروتئین TAU باید فورا از بین برود.

محققان در این پروژه نانومحلی ساخته اند که می تواند واحد درون عروقی انتقال دهنده عصبی را در ضایعات آلزایمر هدف قرار داده و درونی کند.

مبارزه با آلزایمر با کمک پاک کننده های نانو

این ترکیب می تواند سمیت عصبی ناشی از بتا آمیلوئید را کاهش دهد. راپامایسین مورد استفاده در این ترکیب به سرعت از نانوپلاسر آزاد می شود تا تجزیه بتا آمیلوئید را افزایش داده و شرایط التهابی را عادی کند. این ترکیبات تجزیه آمیلوئید بتا را تسریع می کنند و استرس اکسیداتیو و پاسخ های التهابی بیش از حد را کاهش می دهند.

یافته های این مطالعه یک استراتژی برای هدف قرار دادن دقیق ضایعات درگیر در ایجاد آلزایمر و ارائه یک درمان چند رشته ای برای پاکسازی پروتئین های سمی و مبارزه با آلزایمر ارائه می دهد.

دکمه بازگشت به بالا