سلامت و دانشکسب و کار ویژه

در چه مواقعی نباید لیزر کرد؟

در این مقاله، ما در مورد افرادی که برای لیزر موهای زائد مناسب نیستند صحبت خواهیم کرد. صحبت امروزه یکی از دغدغه های اصلی مردم این است که چگونه از شر موهای زائد خود خلاص شوند. از این رو لیزر موهای زائد رایج شده و تقاضا برای این روش در سال های اخیر افزایش یافته است. در این روش از تیغ استفاده می شود. موم موم و ابزار استفاده شده را می توان حذف کرد. با این روش از شر موهای زائد بدن خلاص شوید. کارآمد است، این یک راه راحت و بدون درد برای دستیابی به پوستی صاف است.

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یا لیزر موهای زائد دستگاهی است که موهای زائد یا ناخواسته را با قرار گرفتن در معرض پالس های نور لیزر که فولیکول مو را از بین می برد و از رشد مجدد موها جلوگیری می کند، از بین می برد. این دستگاه ها از اواسط دهه 1990 به صورت تجاری در دسترس بودند. معمولاً بسته به ناحیه لیزر، فاصله بین جلسات لیزر 1 تا 2 ماه است. بهترین شرایط برای لیزر درمانی زمانی است که موهای شما زیاد باشد. بیمار ایده آل دارای پوست روشن، موهای پرپشت و تیره، اختلالات هورمونی و انتظارات واقع بینانه است.

انواع دستگاه لیزر موهای زائد

1) لیزر الکساندرایت 755 نانومتری: لیزر الکساندرایت برای از بین بردن موهای زائد روی پوست انواع 4، 3، 2، 1 استفاده می شود. در حال حاضر این لیزر محبوب ترین و شناخته شده ترین لیزر موهای زائد در ایران است، اما مهم این است که نباشد. . تا زمانی که فقط الکساندریت باشد، بهترین و موثرترین لیزر الکس در حال حاضر لیزر جنتللاس از شرکت آمریکایی Candela است.

2) لیزر دایود با طول موج 810 نانومتر: این روش لیزری برای انواع پوست به خصوص پوست های تیره قابل استفاده است و به دلیل قابلیت نفوذ به عمق پوست، موهای زیر پوست را نیز از بین می برد. لازم به ذکر است که موهای زیر پوست را نیز از بین می برد.

3) لیزر Nd-IAG با طول موج 1064 نانومتر (Nd-IAG): این روش لیزری برای از بین بردن موهای زائد در پوست های تیره و بسیار تیره استفاده می شود و استفاده از آن محدود به موارد خاص است.

4) IPL: این روش لیزری به دلیل ارزان بودن و در دسترس بودن در بین ما بسیار محبوب شده است. هم از نظر تاثیر بر موهای ناخواسته و هم تعداد جلسات درمان با لیزر موهای زائد متفاوت است.

اقدامات احتیاطی قبل از لیزر موهای زائد

1 ماه قبل از لیزر موهای زائد، از حذف موهای زائد و سفید کردن پوست یا کرم های موبر در ناحیه درمان خودداری کنید. این فعالیت ها ممکن است درمان شما را به تاخیر بیندازند. از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید. یک یا دو هفته قبل از درمان از برنزه کردن خودداری کنید. دو هفته قبل از لیزر موهای زائد از آفتاب سوختگی، استفاده از تخت های فایبرگلاس، اپیلاسیون، تزریق کلاژن برای جوانسازی پوست خودداری کنید. از مصرف آسپرین، داروهای ضد التهاب و داروهایی که خطر خونریزی را افزایش می دهند خودداری کنید.

اقدامات لازم در روز لیزر موهای زائد

هرگونه مواد آرایشی، لوسیون و عطر را از ناحیه لیزر پاک کنید. در طول درمان از لباس های گشاد استفاده کنید. ابتدا ناحیه لیزر باید تراشیده شود. از عینک ایمنی ارائه شده استفاده کنید. لطفاً هر گونه نگرانی را با ما در میان بگذارید تا نصب لیزر راحت باشد و برای شما کار کند.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

ناحیه تحت درمان پس از لیزر موهای زائد برای هر فرد متفاوت است و به میزان درمان و نوع پوست و مو بستگی دارد. قرمزی و تورم ممکن است در اطراف فولیکول های مو ظاهر شود که در واقع نشان دهنده واکنش فولیکول ها به درمان است. ممکن است بوی سوزش مو را در طول درمان و بعد از آن احساس کنید. در زیر لیستی از اقدامات پس از درمان برای شما آورده شده است. در 3 روز اول لیزر درمانی به سونا یا استخر نروید. از ژل رسانا و تسکین دهنده استفاده کنید.

خوب و بد

قبل از تصمیم به لیزر موهای زائد، مطمئن شوید که در مورد آن اطلاعات دارید و از مزایا و معایب لیزر موهای زائد مطلع هستید.

فواید

این روش نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد و بلافاصله پس از لیزر موهای زائد می توانید حرکت کنید.

نسبت به روش های دیگر درد و ناراحتی کمتری دارد.

سطوح بزرگ را می توان به سرعت و به راحتی درمان کرد.

احتمال تشکیل زخم و تغییر رنگدانه بسیار کم است.

لیزر موهای زائد بسیار موثر است.

در این روش پوست درگیر نمی شود.

این فرآیند بسته به قسمت آسیب دیده بدن از چند دقیقه تا چند ساعت سریع است.

نتیجه عمل به سرعت قابل مشاهده است.

بدون عارضه

بدون درد

اثر تیز

عوارض

لیزر موهای زائد حداقل به 4-6 جلسه نیاز دارد

اثربخشی آن به رنگ پوست بستگی دارد، احتمال سوزش پوست اجتناب ناپذیر است

این روش بسیار گران است

خطر آسیب چشم وجود دارد.

خطر آسیب، سوزش و التهاب وجود دارد.

بلافاصله بعد از جلسه لیزر مقداری قرمزی، گرما و تورم احساس خواهید کرد.

چه کسانی برای لیزر موهای زائد مناسب نیستند؟

افرادی که پوست حساسی دارند نباید از این روش استفاده کنند.

کسانی که از دیابت رنج می برند.

افرادی که بیماری های پوستی مادرزادی دارند.

افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی.

افرادی که از بیماری های عفونی رنج می برند.

باردار هستید لیزر موهای زائد برای خانم های باردار توصیه نمی شود، تاثیر لیزر بر روی جنین هنوز مشخص نیست.

شما پوست بسیار تیره ای دارید یا اخیراً پوستتان سوخته است.

شما زیر 17 سال سن دارید.

این روش نباید در افراد مشکوک به سرطان لوزه یا تیروئید استفاده شود.

اختلالات هورمونی در انسان

تاریخچه تبخال موذی

بهترین سن برای لیزر موهای زائد: همانطور که قبلا ذکر شد، بهتر است همه افراد قبل از لیزر موهای زائد موهای زائد بدن خود را رشد دهند زیرا انجام آن در سنین پایین می تواند در زمان و هزینه صرفه جویی کند. هدر رفت و به نتایج مطلوب نرسید. از آنجایی که این نتیجه در اوایل نوجوانی می تواند موقتی باشد، باید نتیجه گرفت که حداقل سن برای لیزر موهای زائد با توجه به موارد فوق معمولاً 17-19 سال است. در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که دوران نوجوانی دوره مهمی در شکل گیری عزت نفس است.

احتمال سوختگی در پوست تیره: پوست تیره می تواند باعث سوختن پوست شما پس از لیزر شود. توصیه می شود افرادی که برنزه می شوند و یا در معرض نور خورشید بوده اند از لیزر استفاده نکنند. در این صورت حداقل کاری که باید انجام دهید این است که قبل از لیزر موهای زائد با پزشک خود مشورت کنید. به خصوص در این شرایط اگر لیزر به خوبی انجام نشود می تواند آسیب جدی به پوست شما وارد کند. در این مواقع باید مراقب باشید، زیرا لکه به دست آمده برای مدت طولانی روی پوست شما باقی می ماند.

باید از لیزر موهای زائد اجتناب کنید: اگر مبتلا به لوپوس هستید، مرکز لیزر مو در سعادت اباد می تواند وضعیت شما را بدتر کند، بنابراین باید از لیزر موهای زائد اجتناب کنید. بیماران مبتلا به پورفیری نباید از لیزر استفاده کنند زیرا می تواند بر بیماری آنها تأثیر نامطلوب بگذارد همچنین اگر در قلب خود باتری دارید، حتماً باید قبل از لیزر موهای زائد با  برترین پزشک خود مشورت کنید.

ناسازگاری داروها و لیزر موهای زائد بدن: داروهایی هستند که پس از مصرف، پوست را به نور حساس می کنند. هنگام مصرف این داروها نباید از لیزر استفاده کنید. این داروها شامل قرص های ضد بارداری، ایزوترتینوئین، مسکن ها، داروهای ضد التهابی غیر کورتیکواستروئیدی، سولفونیل اوره ها، سولفونامیدها، پیروکسیکام، آمیودارون، انواع تتراسایکلین، کوتریموکسازول، برخی از دیورتیک ها، داروهای دیابت، کینیدین و کانین هستند. اگر با وجود مصرف این داروها همچنان به درمان لیزری فکر می کنید، قبل از انجام این کار حتما با پزشک خود مشورت کنید.

مراقب چشمان خود باشید: بسیاری از افراد در مورد عوارض لیزر صورت می پرسند. مهمترین نکته ای که در این مورد باید رعایت کنید استفاده از عینک لیزری مخصوص برای محافظت از چشم در برابر اشعه است. عوارض لیزر موهای زائد بر روی صورت همان عوارضی است که لیزر موهای زائد می تواند در سایر قسمت های بدن داشته باشد.

دکمه بازگشت به بالا