تنها معیار ترقی در بینش اسلام «تقوا» است

تنها معیار ترقی در بینش اسلام «تقوا» است

به گزارش خبرنگار دکترنامه کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: سرمایه همه ما تقوا است و باید سعی کنیم با خصوصیات تقوایی خدا را ملاقات کنیم.

وی افزود: آن چیزی که خدا و رسول خدا، قرآن، نهج‌البلاغه و ائمه از ما خواستند همین یک کلمه است که در تمام شئون تقوا داشته باشیم.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: انسان فطرتا می‌خواهد رشد کند اما معیار و ارزش رشد و ترقی در فرهنگ‌ها متفاوت است و بینش اسلام جز برای خداوند و تقوا برای چیز دیگری اهمیت قائل نیست.

وی گفت: به گفته علامه طباطبایی مالک مطلق همه ما خدا است و داشته‌های ما بعد از مرگمان اعتبار ندارد، آنچه که برای ما می‌ماند تقوا است و معیار و میزان فقط تقوا است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اضافه کرد: رسول خدا (ص) می‌فرماید: خدا به جسم و ویژگی‌های ظاهری شما توجه نمی‌کند بلکه به قلب و حقیقت وجودی شما توجه می‌کند لذا وجود ما باید با تقوا باشد.

وی تاکید کرد: تقوا دژ انسان است و چهار دیواری است که انسان باید در مرکز آن بماند و اطرافش را تقوا در بر بگیرد، آنچه که همه ما را هدایت و راهنمایی می‌کند تقوا است و باید در تمام کارها حاکم در وجود انسان باشد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به مهمترین مناسبت‌های پیش رو، عنوان کرد: شهادت سربازان اسلام شهید بخارایی، صفار هرندی، امانی و نیک نژاد در پیش است، ٢٧ خرداد ماه هم روز جهاد کشاورزی و تشکیل جهاد سازندگی است.

وی گفت‌: پایان این ماه شهادت جوادالائمه را داریم و اول ماه ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه (س) است که باید الگوی ازدواج جوانان قرار گیرد.

آیت‌الله علما افزود: سالروز شهادت زائرین حرم حضرت رضا (ع) در سال ١٣٧٣ که منافقین این زوار را شهید کردند در پیش است و ٣١ شهریور سالروز شهادت مصطفی چمران، یک تیر ماه روز تبلیغ دینی و سالروز صدور فرمان امام (ره) مبنی بر سازمان تبلیغات است و دهه قوه قضائیه و روز اصناف را در پیش داریم.

وی با اشاره به دیدار فعالان حوزه فناوری هسته‌ای با مقام معظم رهبری، تاکید کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند: صنعت هسته‌ای کلید پیشرفت ایران در بخش‌های مختلف و اعتبار بزرگی برای ایران است.

آیت‌الله علما گفت: مقام معظم رهبری بر بومی شدن این صنعت تاکید کردند و کار این حوزه را عالی، خشنود کننده و امیدافرین عنوان کردند.

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: فناوری هسته‌ای وزن سیاسی برای ما ایجاد کرده، در داخل کشور مشکلات داریم اما در خاورمیانه یک قدرت هس

دکمه بازگشت به بالا