سلامت و دانش

کرونا در تهران تا حدی رو به کاهش / کنترل مراجعین ادارات با کارت ملی هنوز اجرایی نشده است

معاون مراقبت از ستاد تاجگذاری استان تهران با تشریح روند تاجگذاری در استان و تأثیر محدودیت ها در کاهش تعداد موارد گفت: برای صحبت قطعی باید یک هفته دیگر صبر کنیم.

در مصاحبه ای با دکترنامه ، دکتر نادر توکلی وی در مورد آمار کرونا در استان تهران گفت: “این آمار تا حدی افزایش و کاهش نمی یابد ؛ اما برای قضاوت بیشتر زود است.

وی در مورد ارزیابی نحوه اجرای محدودیت ها و تأثیر آنها در موارد جدید بیماری گفت: “قضاوت در مورد اینکه میزان کاهش آمار مربوط به محدودیت ها چیست خیلی زود است. از آنجا که معمولاً دو هفته پس از شروع رویدادی مانند محدودیت می گذرد ، نتیجه آن را مشاهده می کنیم. البته شاید یک هفته پس از اعمال محدودیت ها بتوان به آنها استناد کرد. این محدودیت ها با کاهش ترافیک در سطح شهر همراه است ، که مطمئناً به کاهش زنجیره انتقال ویروس کمک می کند.

معاون ستاد ستاد کرونا در استان تهران در پاسخ به این س whetherال که آیا کاهش مرگ های تاج در کشور می تواند به استان تهران تعمیم یابد یا خیر ، اظهار داشت: ما می توانیم آمار کل را به آمار استان تعمیم دهیم. به این دلیل که میزان مرگ و میر در استان دیروز نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته بود. البته ، تأثیر محدودیت در مرگ فوری نخواهد بود. اثر مداخله معمولاً در هفته اول در موارد بیماری و در هفته دوم در موارد مرگ دیده می شود. البته بخشی از این کاهش آماری را می توان به محدودیت ها نسبت داد ، اما برای صحبت قطعی باید تا هفته آینده صبر کنیم.

وی افزود: بر اساس گزارشاتی که داریم. این محدودیت ها حمل و نقل بین شهری را بین 30 تا 35 درصد کاهش داده است. از طرف دیگر مشاغل غیرضروری و مهمانی های خانوادگی کمتر برگزار می شود. با این حال ، افزایش آزمایش و شناسایی افرادی که از نزدیک با عروق بیماری کرونا ارتباط دارند منجر به تشخیص قوی تر می شود. بنابراین این محدودیت ها به همراه طرح جدید غربالگری به ما کمک می کند تا طی ماه آینده شرایط بهتری داشته باشیم.

توکلی در مورد یک طرح مبتنی بر محیط زیست برای مقابله با کرونا تصریح کرد: مقامات عالی وزارت اخطار جدیدی مبنی بر اینکه قرنطینه باید تنظیم شود و کسانی که نمی توانند قرنطینه کنند باید در مراکز مراقبت تحت درمان قرار بگیرند ، دریافت کردند و از طرف دیگر حمایت معیشتی نیز انجام می شود.

وی در مورد الزامات داشتن کارت ملی برای ورود به حمل و نقل عمومی و دریافت خدمات از دفتر گفت: این مشکل عملی نشده است. نکته اصلی این است که بتوانیم افراد مثبت را از این طریق شناسایی کرده و از حرکت آنها جلوگیری کنیم. در شرایط فعلی این امر بسیار بعید است ، مگر اینکه بتوان آن را در مکانهایی مانند مسافرت هوایی و ترافیک ریلی اعمال کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا