عمومی

توصیه به مصرف مایعات در پیاده‌روی اربعین

دکترنامه/قزوین مسئول آموزش مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین گفت: مصرف زیاد مایعات مانع از گرمازدگی و انواع بیماری‌ها می‌شود. لذا توصیه می‌شود زائران در مصرف مایعات کوتاهی نکنند و چنانچه در مسیر استفاده از آبلیمو برایشان میسر بود، شربت آبلیمو میل کنند.

صفیه احدی‌زاده در گفت‌وگو با دکترنامه اظهار کرد: گرمازدگی یکی از شایعترین اختلالات در فصول گرم سال است، با توجه به گرمای هوا و قرارگیری در آستانه مراسم اربعین حسینی، لازم است زائران اربعین با نوشیدن مایعات کافی و پیاده‌روی در شب از گرمازدگی جلوگیری کنند.

وی گفت: با توجه به احتمال وجود برخی بیماری‌های عفونی در فصل گرما، همچون «وبا» ضروری است که زائران نسبت به رعایت بهداشت فردی اهتمام ورزند. مصرف زیاد مایعات مانع از گرمازدگی و انواع بیماری‌ها می‌شود. لذا توصیه می‌شود زائران در مصرف مایعات کوتاهی نکنند و چنانچه در مسیر استفاده از آبلیمو برایشان میسر بود، شربت آبلیمو میل کنند.

این کارشناس با تأکید بر رعایت نکات ایمنی و بهداشتی در طول مسیر پیاده‌روی اربعین، بیان کرد: زائران توجه داشته باشند که مواد غذایی به خصوص مواد حاوی پروتئین بیش از سایر مواد غذایی در معرض فساد قرار می‌گیرند. بنابراین در طول سفر از نگهداری مواد غذایی پروتئین‌دار خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: استراحت منظم در فواصل پیاده‌روی و خواب کافی کمک زیادی بر حفظ سلامتی افراد دارد. همچنین ضروری است که زائران نسبت به پوشیدن کفش و لباس مناسب اهتمام داشته باشند.

احدی‌زاده تصریح کرد: اسهال و استفراغ یکی دیگر از بیماری‌های شایع در فصل گرم است و ضروری است که زائران در صورت بروز هرگونه علائم بیماری به ویژه اسهال و استفراغ خود را به رابطین بهداشتی مستقر در مسیر و مرزها معرفی کنند.

مسئول آموزش مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین اظهار کرد: زائران در صورت وقوع حوادث ترافیکی از جابه‌جایی مصدومان خودداری کنند تا نیروهای امدادی و اورژانس خود را به صحنه حادثه برسانند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا