اقتصادی

راه‌کار جدید آلفابت برای اتصال مناطق دورافتاده به اینترنت

آلفابت پس از شکستی که در فراهم کردن دسترسی به اینترنت در مناطق دورافتاده با استقرار بالن‌ها در ارتفاع بالا در استراتوسفر متحمل شد، اکنون به دنبال استفاده از پرتوهای نور برای نیل به این هدف است.

به گزارش دکترنامه، پروژه معروف به “تارا” (Taara)، بخشی از لابراتور نوآوری “ایکس” آلفابت است که نام مستعار آن “کارخانه مهتاب” است. فعالیت آن در سال ۲۰۱۶، پس از ناکام ماندن تلاش برای استفاده از بالن‌های استراتوسفر به منظور رساندن اینترنت به مناطق دورافتاده، آغاز شد.

ماهش کریشناسوامی که هدایت پروژه “تارا” را برعهده دارد، گفت: این بار، اوضاع پیشرفت بهتری دارد.

مدیران “تارا” و شرکت بهاراتی ایرتل که یکی از بزرگترین فراهم کنندگان خدمات مخابراتی و اینترنتی هند است، به رویترز اعلام کردند: آنها اکنون به سوی استفاده از فناوری اینترنت لیزری جدید در مقیاس گسترده، در هند پیش می‌روند اما جزئیات مالی این پروژه فاش نشد.

کریشناسوامی با بیان این که “تارا”، به متصل شدن خدمات اینترنتی در ۱۳ کشور شامل استرالیا، کنیا و فیجی کمک کرده است، گفت: این پروژه قراردادهایی با گروه اکونت و لیکوئید تلکام، زیرمجموعه‌اش در آفریقا، فراهم کننده خدمات اینترنتی بلوتاون در هند و دیجی‌سل در پسیفیک آیلندز، منعقد کرده است. ما تلاش می‌کنیم یکی از ارزان‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین مکان‌هایی باشیم که می‌تواند گیگابایت به دلار را به مصرف کنندگان نهایی برسانید.

دستگاه تارا، اندازه چراغ راهنمایی ترافیک است که نور حامل داده، به خصوص اینترنت فیبر نوری بدون کابل، را پرتورسانی می‌کند. شرکایی مانند ایرتل بهاراتی، از این دستگاه‌ها برای ایجاد زیرساخت ارتباطی در مناطق صعب العبور استفاده می‌کنند.

راه‌کار جدید آلفابت برای اتصال مناطق دورافتاده به اینترنت

ایکس، واحد تحقیقاتی آلفابت است که روی پروژه‌هایی کار می‌کند که نزدیک به علمی – تخیلی هستند. این واحد، باعث شکل‌گیری شرکت فناوری خودران ویمو، سرویس تحویل با پهپاد وینگ و استارتاپ فناوری سلامت وریلی لایف ساینس شد.

بر اساس گزارش رویترز، گوگل در ژوییه سال ۲۰۱۰ متعهد شد ۱۰ میلیارد دلار برای دیجیتالی شدن هند سرمایه‌گذاری کند و سال گذشته، ۷۰۰ میلیون دلار برای ۱.۲۸ درصد سهام بهاراتی ایرتل سرمایه‌گذاری کرد. ایکس و گوگل، شرکت‌های خواهر تحت مدیریت آلفابت هستند و شراکت “تارا” با بهاراتی ایرتل، جدا از سرمایه گذاری گوگل است.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا