اقتصادی

مشارکت ۳۳ درصدی آزمایشگاه‌های سازمان زمین‌شناسی در تدوین و انتشار استانداردهای ملی

مدیرکل دفتر امور آزمایشگاه‌ها و خدمات فنی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور گفت: آزمایشگاه‌های این سازمان مشارکت ۳۳ درصدی در تدوین و انتشار استانداردهای ملی معدنی و مواد معدنی داشته‌اند.

به گزارش دکترنامه، سهیلا نیلویل همزمان با روز جهانی استاندارد امسال با شعار «استانداردها، ترازکننده میدان رقابت» از مشارکت بیش از ۲۰ درصدی اداره امور آزمایشگاه‌ها و خدمات فنی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در تدوین استانداردهای ملی کمیته‌های آب و آبفا، محیط زیست و معدن و مواد معدنی خبر داد.

وی افزود: اداره امور آزمایشگاه‌ها و خدمات فنی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ایران از سال ۱۳۹۴ تا پایان شهریور ۱۴۰۲، در انتشار بیش از ۶۲ استاندارد ملی در ۶ کمیته تخصصی آب و آبفا، معدن و مواد معدنی، محیط زیست، فناوری نانو، اندازه‌گیری، اوزان و مقیاس‌ها و مهندسی پزشکی مشارکت داشته است.

نیلویل ادامه داد: اداره امور آزمایشگاه‌ها و خدمات فنی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی ایران با حضور در جلسات تخصصی و تدوین، ۳۳ درصد از استانداردهای کمیته ملی معدن و مواد معدنی و ۲۰ درصد از  استانداردهای ملی کمیته‌های آب و آبفا، محیط زیست گام مؤثری در استانداردسازی فرآیندهای آزمایشگاهی و فنی و ابطال فرآیندهای ناکارآمد سابق برداشته است.

مدیرکل دفتر امور آزمایشگاه‌ها و خدمات فنی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور گفت: این استانداردها با حمایت و نظارت سازمان ملی استاندارد، پس از تلاش مستمر گروه‌های تخصصی متشکل از کارشناسان آزمایشگاه‌های سازمان، فعالان صنعت و دانشگاه تدوین شده‌ است.

به نقل از روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، نیلویل، با بیان این‌که گسترش استانداردهای ملی در جهت توسعه قابلیت‌های داخلی و پیشرفت اقتصادی هر کشور لازم است، تصریح کرد: این مهم، جز با توجه جدی به امر استانداردسازی و تدوین استانداردهای ملی امکان‌پذیر نیست و نیازمند مشارکت بخش علمی و نهادهای حاکمیتی در امر تدوین استانداردهای ملی به‌ویژه در مواردی نظیر فنون آنالیز ویژه و مرتبط با تجهیزات استراتژیک است.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا