عمومی

دو پیشنهاد گازی «انصاری‌نیک» روی میز «خجسته‌آنلاین»/ سوختن شیرین‌ترین گاز «خلیج فارس» متوقف می‌شود؟

«سپهدار انصاری ‌نیک» در گفتگو با خبرنگار دکترنامه با بیان اینکه برای ساخت پتروشیمی «بندرامام نوین» سرمایه گذاری های جدیدی برای پایداری تامین خوراک آغاز شده است، گفت: با بهره برداری قریب الوقوع از «ان.جی.ال هویزه خلیج فارس» روزانه 20 هزار بشکه خوراک پتروشیمی «بندرامام» افزایش می یابد.

مدیرعامل پتروشیمی «بندرامام» با اعلام اینکه همچنین قراردادی با «ان.جی.ال دهلران» برای تامین روزانه 20 هزار بشکه خوراک «ان.جی.ال» امضا شده که این خوراک با ساخت خط لوله ای 180 کیلومتری راهی «بندرامام» می شود، تصریح کرد: علاوه بر این، با دستور مدیرعامل «هلدینگ خلیج فارس» سرمایه گذاری جدیدی برای روی خاموش سازی مشعل ها انجام می شود.

وی با اشاره به دو پیشنهاد گازی «بندرامام» به شرکت ملی نفت ایران، بیان کرد: پیشنهاد اول 100 میلیون دلاری و با هدف خاموش سازی برخی از «ان.جی.ال ها» در شرق کارون بوده و پیشنهاد دوم 400 میلیون دلاری برای خاموش سازی و جمع آوری گازهای همراه نفتی که در سکوی میدان نفتی «فروزان» می سوزد، است.

او همچنین با اشاره به ثبت رکورد جدید تولید پتروشیمی «بندرامام» در سال 1401، خاطرنشان کرد: امسال در صورت تحقق برنامه‌های تامین پایدار خوراک، تولید تجمعی 500 هزار تن افزایش می‌یابد.

۴۶

دکمه بازگشت به بالا