عمومی

شرکت 7 هزار و 100 زوج کردستانی در کارگاه‌های آموزشی قبل از ازدواج در سال جاری

به گزارش خبرگزاری دکترنامه از سنندج، رضا اعظمی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان، اظهار کرد: برنامه‌های تحولی قوه قضاییه به صورت ابلاغی در حوزه آسیب های اجتماعی جهت اجرا برای استان ها ارسال می‌شود و علاوه بر آن نیز یکسری برنامه ها به صورت استانی در دستور کار قرار می گیرد که از جمله می توان به ایمن سازی آسانسور های اماکن عمومی و اطلاع‌رسانی در مورد ایمن بودن انها، ساخت و سازهای غیر مجاز و خطرات ناشی از آن ها اشاره کرد.

وی افزود: در حوزه زنان و خانواده در کل استان ۱۴ مرکز حمایت از زنان و خانواده، ۱۱ مرکز آنلاین خانواده یا مرکز ملاقات فرزندان طلاق با حضور مشاوران و با هدف مراقبت و نحوه برخورد با فرزندان، مشغول به فعالیت است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان، برگزاری کارگاه های آموزشی قبل از ازدواج با هدف آشنایی زوجین از حقوق خود، خبر داد و بیان کرد: در این زمینه تحقیقات انجام شده به صورت یک کتابچه تدوین و منتشر می شود و در اختیار زوجین قرار خواهد گرفت.

وی از کاهش آمار طلاق در استان طی یک سال گذشته به همت کارگاه های آموزشی و مراکز مشاوره ای قبل از ازدواج در استان خبر داد و اعلام کرد: میزان طلاق توافقی در استان با کاهش ۱۰ درصدی روبه رو بوده است.اعظمی اعلام کرد: در سال گذشته ۱۵ هزار زوج در این کارگاه ها آموزش دیده اند و امسال نیز تاکنون حدود ۷ هزار و ۱۰۰ زوج تحت آموزش قرار گرفته اند.

به گفته وی، برنامه تشکیل و راه اندازی ستاد استانی پیشگیری از سرقت از دیگر برنامه‌های این معاونت با هدف کاهش سرقت در استان است.

وی جلوگیری از خرید و فروش و حمل غیر مجاز سلاح در استان را از دیگر برنامه‌های مهم این حوزه ذکر کرد و ادامه داد: رفع نقاط حادثه‌خیز و توسعه سامانه‌های کنترل و ثبت تخلفات با هدف کاهش تصادفات در استان در اولویت کار قرار دارد، در این خصوص در رابطه با پرونده سرقت هایی که برای مجروحان ایجاد می شود، کارگروهی به کمک شرکت های بیمه استان فعال شده که در اسرع وقت به این پرونده ها رسیدگی شده و مطالبات آنها پرداخت می شود.

وی از ابطال گواهینامه رانندگان پر خطر خبر داد و اعلام کرد: ارائه دوره های آموزشی برای این رانندگان نیز در دستور کار قرار دارد.

به گفته اعظمی، برگزاری کارگاه های آموزشی، آیین نامه خروج معتادان با هدف حمایت از این قشر، اشتغالزایی و جلوگیری از بازگشت مجدد آنها به اعتیاد، نظارت بر کمپ ماده ۱۶ و نگهداری از معتادان متجاهر، جمع آوری افراد مستعد خشونت، آموزش مهارت و ارتباط بدون خشونت برای دانش آموزان، از جمله برنامه‌های کارگروه های مقابله با اعتیاد و جلوگیری از خشونت در استان است.
وی اعلام کرد: مقابله با زمین خواری و سرمایه‌گذاری ایمن از مهمترین اولویت های سیستم الکترونیک پنجره واحد مدیریت زمین است که با هدف کاهش و جلوگیری از تخریب و تصرفات غیر قانونی اراضی ملی راه اندازی شده است.

اعظمی اعلام کرد: فعالیت سامانه مشارکت های مردمی و ثبت نام سازمان های مردم نهاد در این سامانه از دیگر اقدامات حوزه اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان است، که با هدف جلوگیری و رسیدگی به شکایات و اختلافات این حوزه راه اندازی شده است.

وی از عضویت ۲۵۰۰ نفر در سامانه سجاد و دیده بانی مردمی در استان خبر داد و اعلام کرد: مردم می توانند، جرایم و تخلفات را در کلیه حوزه های مختلف از جمله فساد و تخلفات اداری و مالی ، منابع طبیعی، مواد مخدر و … به آدرس sajam.eadl.ir به قوه قضاییه گزارش کنند.

46

دکمه بازگشت به بالا