حضرت فاطمه(س) در محافل سیاسی به فکر امت رسول‌الله(ص) بود

حضرت فاطمه(س) در محافل سیاسی به فکر امت رسول‌الله(ص) بود

حضرت فاطمه(س) در محافل سیاسی به فکر امت رسول‌الله(ص) بود

امام جمعه میاندوآب عنوان کرد: حضرت فاطمه (س) در محافل سیاسی قبل از اینکه به فکر خویشتن باشد به فکر امت رسول‌الله(ص) بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست تبیین «زندگی، اندیشه و شخصیت حضرت فاطمه سلام‌الله علیها» با حضور امام جمعه، پیام خدایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب، فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب، علی وجدی مسئول بسیج اساتید و دانشجویی دانشگاه‌های میاندوآب، استادان، کارکنان و دانشجویان در این دانشگاه برگزار شد.

امام جمعه میاندوآب در این مراسم با اشاره به تأثیر اندیشه و شخصیت والای حضرت فاطمه سلام‌الله علیها در به وجود آمدن جامعه‌ای پویا و متعالی گفت: حضرت فاطمه سلام‌الله علیها به‌عنوان اسطوره زهد و پاکدامنی بین زنان عالم هستی بوده جایگاه ویژه‌ای نزد پروردگار متعال و پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم دارد.

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده عنوان کرد: آزادی در اذهان و افکار بدخواهان انقلاب و استکبار جهانی با آزادی حقیقی بسیار متفاوت است، آنان آزادی را کشتن کودکان بی‌گناه غزه مظلوم تعبیر و بدتر از آن آزادی برای زنان را قرار گرفتن در دنیای ناپاکی‌ها و فحشا تعبیر می‌کنند و با القای این نوع آزادی بین جوانان دنبال تضعیف بنیان خانواده‌ها هستند.

وی متذکر شد: باید رسانه ملی و استادان دانشگاهی به‌عنوان میدان‌داران این عرصه و با تعبیر مفهوم آزادی به‌معنای واقعی کلمه یعنی آزادی معنوی هویت دینی و فرهنگ اسلامی را بین خانواده‌ها القا کنند.

امام جمعه میاندوآب یادآور شد: حضرت فاطمه سلام‌الله علیها کسی بود که در مجالس و محافل سیاسی به فکر امت رسول‌الله(ص) بود و به تأسی از سیره و منش آن حضرت پنج تن آل‌عبا قبل از اینکه به فکر خویشتن باشند به فکر تعالی و سعادت ما امت اسلامی بودند.

حضرت فاطمه(س) در محافل سیاسی به فکر امت رسول‌الله(ص) بود

حسن‌زاده در ادامه توضیح داد: حضرت فاطمه سلام‌الله علیها در عرصه فرزندپروری، شوهرداری، سیاست و در میدان عبادت همواره موفق و یکه‌تاز عمل کردند و در مجالس زنان بنی هاشم وقتی به ایراد سخن می‌پرداختند خطبه‌هایش آنقدر زیبا و رسا بود که با خطبه‌های حضرت علی علیه‌السلام برابری می‌کرد و شأن و مقام آن حضرت به‌عنوان الگوی زنان هر دو عالم قابل ستایش و تحسین است.

وی در ادامه افزود: در عصر تمدن روم باستان، تمدن ایران زمین و زن به‌عنوان برده و کنیز خرید و فروش می‌شد که در آن دوران زن‌ دارای هیچ‌گونه آزادی نبود و این پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم بود که به زن هویت و ارزش داد و با تأسی از سوره مبارکه «الکوثر» زن را هدیه الهی برای سعادت انسان‌ها برشمرد.

امام جمعه میاندوآب به تفاوت‌های اساسی درباره آزادی زنان به قبل و بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که به زن ارزش و جایگاه ارزشمندی در تمامی صحنه‌ها بخشید و حضور بانوان در محیط‌های دانشگاهی، ورزشی، مدیریتی، بهداشت و درمان و سهیم قرار دادن بانوان در پست‌های مهم و حساس نشان از جایگاه والای زنان در جامعه ایران اسلامی است و تعداد بیشتر دانشجویان خواهر نسبت به آقایان در محیط‌های علمی و دانشگاهی نمونه بارز وجود آزادی زنان در تمامی عرصه‌ها است.

دکمه بازگشت به بالا