عمومی

وزیر خارجه عمان در دیدار با ظریف: به همکاری با دولت جدید ایران ادامه می‌دهیم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین دکترنامه ، “بدر بن حمود البوسیدی” وزیر امور خارجه پادشاهی عمان که برای شرکت در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده بود ، این بعدازظهر (سه شنبه) در وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

لطفاً توجه داشته باشید ، مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب پنجشنبه 5 اوت آینده برگزار می شود.

* ادامه روند همکاری ایران و عمان در دولت آیت الله رئیسی

ظریف در این دیدار از روابط متمایز جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عمان و تلاش های دو طرف برای افزایش سطح همکاری های دو جانبه قدردانی کرد.

بدر بوسیدی همچنین از تلاش های هشت ساله وزیر امور خارجه کشورمان در گسترش روابط دوجانبه با عمان تقدیر کرد و گفت: “سیاست پادشاهی عمان گسترش همکاری با ایران است و این رویکرد در برنامه های سلطان هیثم سلطان است. عمان برای پیشبرد دیدگاه سلطان فقید عمان و همکاری با دولت جدید ایران ادامه خواهد داد.

وی گفت که پادشاهی عمان تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا دیدگاه های کشورهای منطقه را به هم نزدیک کند تا عنصر گفتگو تقویت شود.

به گزارش فارس ، این اولین سفر بدر البوسیدی به پست وزیر امور خارجه است. ظریف به مناسبت عید سعید قربان با همکارش از عمان گفتگوی تلفنی داشت.

وی همچنین در ماه می در سفر به چند کشور منطقه به مسقط سفر کرد و در آنجا با همتای عمانی خود ملاقات کرد و مذاکراتی انجام داد.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا