بسیاری از کشورها با رشد تصاعدی کرونا روبه‌رو هستند

آفتاب‌‌نیوز:

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی (WHO) Tredreso Adhanum روز جمعه ابراز نگرانی در مورد “رشد نمایی” موارد Covid-19 (Cronavirus 2019).

به گزارش آسوشیتدپرس ، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی گفت که نیمکره شمالی در نقطه اوج مبارزه با اپیدمی جهانی Quid-19 است و بسیاری از کشورها شاهد رشد تصاعدی بیماران هستند.

مدیر کل سازمان بهداشت جهانی گفت: “بسیاری از کشورها شاهد افزایش تصاعدی موارد Covid-19 هستند و این در حال حاضر بیمارستان ها و واحدهای مراقبت های ویژه آنها را به پایان ظرفیت پذیرش بیماران نزدیک می کند – در حالی که ما اکنون هستیم.” “ما در ماه اکتبر هستیم.”

آدنوم گفت: “ما از سران کشورها می خواهیم که برای جلوگیری از مرگ غیرضروری سریع اقدام کنند.”

کرونا جدید یکی از هفت ویروسی است که در انسان ایجاد بیماری می کند. چهار نوع از این ویروس ها علائمی شبیه سرماخوردگی دارند و سه گونه دیگر باعث بیماری حاد تنفسی می شوند که در بعضی موارد باعث مرگ می شود.

سازمان بهداشت جهانی پس از ابتلا به بیش از 121000 نفر در سراسر جهان ، این بیماری را “همه گیری جهانی” اعلام کرد.

آماری که توسط خبرگزاری فرانسه جمع آوری شده نشان می دهد که تاکنون این ویروس نزدیک به 42 میلیون نفر را آلوده کرده و حداقل 1.1 میلیون نفر کشته شده است.

ماریا ون کرکوف ، یک مقام سازمان بهداشت جهانی ، گفت که اوضاع در اروپا “بسیار نگران کننده” است و بیش از نیمی از موارد در سراسر جهان طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است.

وی گفت: “ما نه تنها شاهد افزایش موارد در بسیاری از شهرهای اروپا هستیم ، بلکه همچنین شاهد افزایش ظرفیت واحدهای مراقبت ویژه در بیمارستان ها در هفته های آینده هستیم.”

اخیراً ، رئیس دفتر سازمان بهداشت جهانی در اروپا اظهار داشت که مرگ توسط Covid-19 اکنون پنجمین علت اصلی مرگ در این قاره است.

حدود 10 روز پیش ، هانس کلوگه ، رئیس دفتر سازمان بهداشت جهانی در اروپا ، گفت که ویروس کرونا تاکنون پنجمین علت مرگ در اروپا است.

این مقام سازمان بهداشت جهانی افزود: مدل های اپیدمیولوژیک نشان می دهد که اگر 95٪ از مردم ماسک بزنند و سایر محدودیت ها برآورده شود ، اروپا می تواند تا ماه فوریه (نیمه دوم فوریه و نیمه اول مارس) از 281000 مرگ جلوگیری کند.

در همین حال ، تلاش می شود واکسن یا دارویی پیدا شود که به طور م .ثر بیماری عروق کرونا قلب را درمان کند. سازمان غذا و داروی ایالات متحده اخیراً استفاده از RemedSivir را برای درمان Covid-19 (ویروس کرونا -1919) تأیید کرده است.

داروسازی Gilead ، سازنده مارک دارویی Veklari ، صبح امروز این خبر را اعلام کرد و رسانه ها گزارش دادند که این اولین داروی مورد تایید برای درمان Covid-19 است.

گیلاد در بیانیه ای گفت: “در ایالات متحده ، واكلاری برای بیماران بزرگسال و كودكان (افراد از 12 سال به بالا ، وزن حداقل 40 كیلوگرم) كه نیاز به بستری شدن دارند استفاده می شود.

چندین ماه پیش ، نتایج یک مطالعه توسط سازمان بهداشت جهانی نشان داد که RamedSavier به بیماران کمک نمی کند تا زنده بمانند یا حتی سریعتر بهبود یابند. با این حال ، نتایج مطالعات در ایالات متحده نشان می دهد که این دارو برای برخی از بیماران زمان بهبودی را کوتاه می کند.