دکوراسیون مغازه طراحی دکوراسیون دکور دکور موبایل فروشی

ویژگی های طراحی دکوراسیون موبایل فروشی

به طور کلی می‌ توان گفت یکی از اصلی ترین کار ها در  طراحی داخلی مغازه برای جذب مشتری ها و همچنین تبدیل آن ها به مشتریان وفادار، داشتن یک دکوراسیون داخلی و زیبا است که بتواند هر بیننده ای را به سمت خود جذب کند. عوامل بسیار زیادی در نحوه آرایش و چیدمان کالا های موجود در موبایل فروشی تاثیرگذار هستند.
بسیاری از افراد بر این باورند که اگر دکور مغازه موبایل فروشی و یا ویترین آن از کیفیت و جذابیت مطلوبی برخوردار نباشد، اجناس داخل مغازه نیز کیفیت مناسبی ندارند. پس بهتر است قبل از شروع به هر کسب و کاری به فکر دکوراسیون داخلی و ویترین مغازه یا فروشگاه باشید تا بتوانید مشتریان بیش تری پیدا کرده و درآمد و سود دهی بیش تری داشته باشید.


نکته حائز اهمیت این است که موبایل تکنولوژی به شمار می آید. در نتیجه دکوراسیون مغازه طراحی دکوراسیون موبایل فروشی نیز باید نمودی از دنیای الکترونیک و تکنولوژی را به افراد نشان دهد. بنابراین می‌ توان گفت نوع دکوراسیون باید با نوع کالایی که به فروش میرسد تناسب داشته باشد.

 نکات لازم برای طراحی دکوراسیون موبایل فروشی

طراحی داخلی طلا فروشی: همان طور که گفته شد دکوراسیون فروشگاه ها بر روی جذب مشتری تاثیر بسزایی می گذارند. همچنین با بیش تر شدن مدل ها و برند های گوشی و همچنین بالا رفتن روز‌ به‌ روز مدل های آن ها، باعث شده تا خرید و فروش موبایل در میان افراد بیشتر شده و مراجعه به فروشگاه های موبایل فروشی نیز افزایش یابد.
در این میان فروشندگان موبایل باید به فکر دکوراسیون شیک و مدرن برای جذب بیش تر مشتریان باشند. در اینجا به برخی از اصول و نکات لازم برای طراحی دکوراسیون موبایل فروشی اشاره می کنیم:

استفاده از نورپردازی مناسب

طراحی داخلی صرافی: به طور کلی نورپردازی می تواند یکی از اصلی ترین عناصر در طراحی فضای داخلی فروشگاه و همچنین ویترین مغازه های موبایل فروشی باشد. به همین دلیل باید به شکلی بسیار دقیق و هوشمندانه اجرا شود. اگر ویترین یا فضای داخلی فروشگاه از نور کافی بهره مند نباشد مشتریان نمی توانند کالای مورد نظر خود را با وضوح کامل ببینند و این موضوع برای افراد ناخوشایند می باشد.
بهتر است از نورپردازی مناسب استفاده کرده و کالا های خود را به شکلی جذاب تر در معرض دید افراد قرار دهید. البته در نظر داشته باشید که نور پردازی نیز باید به شکل منطقی و حساب شده باشد تا روشنایی اضافی چشم ها را اذیت نکند.

 استفاده از رنگهای مناسب

در کنار نور، رنگ نیز یکی از عناصر قدرتمندی است که می‌ تواند در طراحی دکوراسیون موبایل فروشی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد. بهتر است برای انتخاب رنگ فروشگاه، به هم صنفان خود نیز دقت کرده و رنگی را انتخاب کنید که بتواند نشان دهنده موقعیت و اهداف شخصی شما باشد.
به طور کلی می‌ توان گفت استفاده از رنگ‌ های خنثی برای دکوراسیون ویترین و فضای داخلی فروشگاه می تواند گزینه مناسبی باشد. زیرا رنگ های خنثی به طور کلی آرامش بخش بوده و مانع از خستگی مشتریان می‌ شود. همچنین استفاده از رنگ های روشن مانند زرد، سفید و صورتی می تواند نمای خیره‌ کننده تری به ویترین مغازه شما بدهد. استفاده از رنگ های متضاد در کنار یکدیگر موجب جلب توجه بیش تر می شود، اما بهتر است در استفاده از رنگ های متضاد افراط نکنید.


طراحی یک فضا برای نمایش موبایل های روشن

از جذاب‌ ترین بخش‌ های هر فروشگاه موبایل فروشی می تواند به نمایش گذاشتن مدل های جدید موبایل ها به صورت روشن باشد. در این بخش مشتری ها می توانند جدید ترین مدل های گوشی را مشاهده کرده و با آن ها کار کنند و از نزدیک با محیط و قابلیت های گوشی تلفن همراه آشنا شوند.
در برخی از فروشگاه ها نیز از ماکت گوشی برای کار کردن مشتری با گوشی استفاده می کنند. با ارائه چنین فضایی امکان گفت و گوی بیشتر فروشنده و خریدار نیز بیش تر شده و مراجعه کننده می تواند در حین کار کردن با گوشی سوالات خود را از فروشنده بپرسد.

ایجاد چیدمان اصولی و هنرمندانه دکوراسیون موبایل فروشی

آرایش و چیدمان اصولی و حساب شده در فروشگاه های موبایل فروشی و به خصوص ویترین مغازه به مشتری ها کمک می کند تا بتوانند در مدت زمان کوتاه و بدون کلافگی و خستگی کالای مورد نظر خود را پیدا کرده و به این صورت می‌ توان رضایت مندی مشتریان را به دست آورد.
بر این اساس می توانید دسته بندی تلفن‌ های همراه را بر اساس برند های مختلف با قیمت های متنوع انجام داده و بهتر است گوشی های ارزان قیمت را در قسمت های بالا تر و در برابر دید مشتری ها قرار دهید. با این کار می توانید آن ها را تشویق کنید که به مغازه وارد شوند و با ورود آن ها و معرفی انواع مختلف گوشی های مختلف، می توانید آن ها را به خرید کردن تشویق نمایید.
از طرف دیگر می توانید در کنار فروش انواع مدل ها و برند های گوشی تلفن همراه، در یک بخش مجزا نیز لوازم جانبی موبایل را با آرایشی زیبا قرار دهید. همچنین اگر در مغازه موبایل فروشی گوشی های دست دوم را برای فروش دارید بهتر است یک ویترین جداگانه برای نمایش آن ها قرار دهید.


طراحی سقف و کف مغازه موبایل فروشی 

مواد و متریال به کار رفته در کف مغازه باید با کاربری آن فروشگاه تناسب داشته باشد. به عنوان مثال برای طراحی دکوراسیون موبایل فروشی می توان از انواع سن گها و سرامیک ها استفاده کرد. برای ویژگی‌ های مهم متریال کف فروشگاه موبایل فروشی می توان به این مورد اشاره کرد که نباید لیز باشد. زیرا روزانه افراد زیادی به آن رفت و آمد می‌ کنند. در نظر داشته باشید که برای کف از سرامیک هایی استفاده کنید که علاوه بر لیز نبودن، دائماً دغدغه تمیز کاری آن را نداشته باشید.
برای سقف مغازه می توانید از سقف ساده یا دکوراتیو استفاده نمایید. بسته به هزینه‌ ای که برای طراحی سقف در نظر گرفته اید، می توانید سقف کاذب کناف یا پنل های گچی که یکی از پر طرفدار ترین نوع سازه ها برای سفف هستند، استفاده کنید. استفاده از لامپ های مخصوص برای سقف می تواند علاوه بر ایجاد روشنایی زیبایی فروشگاه شما را دو چندان سازد.

کلام پایانی درباره طراحی و اجرا دکوراسیون موبایل 

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کاملی درباره نکات و ویژگی های طراحی دکوراسیون موبایل فروشی در اختیار شما قرار دهیم. شما می‌ توانید با استفاده از نورپردازی و استفاده از رنگ های جذاب و کاربردی و حتی متضاد، به جذب مشتری و همچنین افزایش درآمد و سود دهی خود کمک کنید. از طرف دیگر به ویترین مغازه باید توجه ویژه‌ ای داشته باشید. زیرا ویترین اولین نمایی از فروشگاه شما می باشد که توسط مشتریان از نمای بیرونی رویت می شود. از توجه و همراهی شما سپاسگزاریم.

دکمه بازگشت به بالا