سلامت و دانش

امضای توافق‌نامه سلامت کشورهای عضو شانگهای با محوریت جمهوری اسلامی

وزیر بهداشت، ارتقای دیپلماسی سلامت را از برنامه های دولت برشمرد و از راه اندازی دبیرخانه بهداشت و درمان پیمان شانگهای در ایران خبر داد.

به گزارش دکترنامه، دکتر بهرام عین اللهی رضوي در حاشيه بازديد از مركز خدمات جامع سلامت ملك آباد در سفر به خراسان اظهار داشت: ايران قوي ترين حوزه سلامت را در منطقه دارد و بايد از فرصت هاي موجود براي تقويت ديپلماسي سلامت استفاده كند. نشست G5 همانند هفته گذشته با حضور وزرای بهداشت افغانستان، پاکستان، عراق و نمایندگانی از سازمان بهداشت جهانی در تهران برگزار شد.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور برای شرکت در اجلاس شانگهای، موافقتنامه بهداشتی به امضای اعضا رسید و مقرر شد کشورهای عضو سازمان شانگهای در حوزه سلامت با یکدیگر همکاری کنند. ما این سازمان را برای تقویت همکاری های بهداشتی به ایران دعوت خواهیم کرد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: با توجه به جایگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت، همکاری در حوزه سلامت در شانگهای یکی از موفق ترین تعاملات منطقه ای ما خواهد بود.

به گزارش وبدا، عین اللهی با اشاره به فراتر رفتن دامنه همکاری های سلامت از مرزهای جغرافیایی گفت: می خواهیم مرزهای کشورهای منطقه را برای همکاری مشترک در حوزه سلامت، برگزاری همایش های علمی، تبادل استاد و دانشجو و نیز حذف کنیم. تحقیق مشترک
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا