راهنمای جامع خرید کراتین مو مخصوص کراتین کار ها

بسیاری از شما ممکن است موهای مجعد و فری داشته باشید ولی از بد روزگار گاهی حتی استفاده از قوی‌ترین نرم کننده‌ها و استفاده از اتو مو هم برای صاف کردن و از بین بردن وز آنها افاقه نکند و موهایتان آنطور که می‌خواهید و انتظار دارید لخت و صاف نشود. یا ممکن است موهایتان در اثر استفاده مکرر از رنگ مو و دکلره‌، دچار سوختگی و خشکی شده باشد و تا مدت‌ها خبری از حالت صاف و زیبای موهای قبلی نباشد. و اگر شما هم به جز استفاده از راه حل‌های موقت و کوتاه مدت راهکاری برای بازگرداندن طراوت و زیبایی اولیه موهای خود پیدا نکرده باشید، این مطلب برای شماست.

کراتین مو چیست؟

به نقل از سایت ESPro در مورد خرید کراتین مو باید گفت که کراتین یکی از پروتئین‌های اصلی موجود در مو، ناخن، دندان و پوست است و حدود 70 درصد ساختار آنها را تشکیل می‌دهد. این پروتئین، ساختمان ظاهری این اندام‌ها را تعیین می‌کند و باعث چگونه به نظر رسیدن آنها می‌شود و در حفظ سلامتی مو و ناخن و … بسیار موثر است. استفاده مداوم از حالت دهنده‌های حرارتی مثل اتو مو، سشوار و بابلیس یا به کاربردن غیر اصولی رنگ مو و دکلره بر روی موها و دیگر دلایل محیطی همچون قرارگیری در معرض نور آفتاب و آلودگی‌های محیطی موجب آسیب دیدن و از بین رفتن ساختمان کراتینی موها شده و نهایتا جلوه طبیعی و سالم آنها را مخدوش می‌کند.

کراتین مو چیست

کراتینه مو چه فرآیندی دارد؟

عمل کراتینه کردن مو، در واقع به کار بردن مواد شیمیایی برای احیای دوباره ساختمان کراتین مو است که یک روش نیمه دائمی برای صاف و لخت کردن موها به شمار می‌رود و علاوه بر این موجب درخشندگی و طراوت آنها نیز می‌شود. همچنین لازم است بدانید که کراتینه کردن مو با مواد شیمیایی، ماندگاری موقت اما طولانی مدتی در حد 2 تا 3 ماه دارد و پس از آن نیازمند شارژ و تمدید دوباره است.

مزایای کراتینه کردن مو

  • کراتینه کردن مو موجب ایجاد یک لایه محافظ بر ساقه موی شما در برابر عوامل آسیب زننده خارجی می‌شود و ساقه موی شما را از شکنندگی حفاظت کرده و مقاومت آنها را در برابر استفاده از وسایل حرارتی حالت دهنده مو و یا عوامل محیطی مثل اشعه خورشید و آلودگی محیطی افزایش خواهد داد.
  • بافت و ساختار موی شما را با پر کردن ناهمواری‌های موجود در ساختار ساقه مو و کوتیکول‌ها یکدست خواهد کرد و با این کار موجب افزایش ضخامت موهای نازک و آسیب دیده نیز خواهد شد.
  • درخشندگی و براقیت خاصی را به ظاهر موی شما خواهد بخشید که یک ویژگی نیمه دائم و طولانی مدت است و نیاز به تمدید و ترمیم روزانه نخواهد داشت.
  • وز موهای شما را به طور کامل از بین خواهد برد و امکان حالت دهی آنها را نیز بسیار بیشتر خواهد کرد.

عوارض کراتین مو

با توجه به اینکه فرآیند کراتینه کردن موها، روندی کاملا شیمیایی است، عوارض کراتین مو نیز دور از ذهن نیست و بایستی در این مورد کاملا مراقب سلامت خودتان باشید.

  • مواد شیمیایی موجود در کراتین مو مثل فرمالدهید بسیار مضر و خطرناک هستند و به نوعی یک ماده تحریک کننده ایجاد سرطان محسوب می‌شود.بنابراین در استفاده از کراتین مو باید در رعایت موارد ایمنی بسیار توجه به خرج دهید.
  • کراتینه کردن مو همانطور که قبلا هم اشاره کردیم یک فرایند نیمه دائمی به حساب می‌آید و نیاز به ترمیم دارد. ترمیم‌های پی در پی و استفاده مکرر از مواد کراتین علاوه بر هزینه گزاف خود باعث نازک شدن موها و تضعیف ساختمان کوتیکولی‌شان نیز می‌شود.
  • نتیجه به دست آمده از کراتین برای هر فردی با توجه به ساختمان موی شخص متفاوت است و ممکن است پس از استفاده از مواد کراتین دچار آلرژی و یا مشکلات پوستی شوید که توصیه می‌شود در این صورت حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

روش‌‌های صاف کردن مو با کراتینه

با یک سرچ و جستجوی مختصر درباره صاف کردن مو با کراتینه ممکن است با رو‌ش‌ها و متدهای متنوع و گسترده‌ای روبرو شوید، اما جالب است بدانید اکثر این متدها صرفا جنبه تبلیغاتی دارند و چندان هم با توضیحات و توصیفات‌شان همخوانی نخواهند داشت.

کراتین مو برزیلی

کراتین برزیلی همانطور که از نامش هم پیداست، برای اولین بار در برزیل به کار گرفته شد و در اثر کارایی فوق‌العاده خود در سراسر دنیا ترند شد و مورد استقبال همگان قرار گرفت و امروزه کمپانی‌های متعددی در سراسر دنیا اقدام به تولید کراتینه‌هایی بر پایه کراتین برزیلی با کیفیت‌های متفاوتی می‌کنند.

نکته‌ی مهمی که درباره ماهیت کراتین برزیلی باید بدانید این است که این ماده در ساختمان خود حاوی مقدار قابل توجهی فرمالدهید است. فرمالدهید با فرمول شیمیایی شگفت انگیز خود باعث افزایش توانایی موها در جذب کراتین موجود در ماده کراتینه توسط کوتیکول‌های مو می‌شود. اما مشکلی که وجود دارد این است که فرمالدهید برای سلامت ما به شدت مضر و خطرناک است و این امر ضرورت انجام کراتینه برزیلی توسط یک آرایشگر ماهر و متخصص را دوچندان می‌کند.

استفاده از هیدروکراتین های ESPro

اهمیت بستر سازی قبل از کراتینه مو را تنها کراتین کاران حرفه‌ای درک می‌کنند. بسترسازی گرچه هزینه‌ها را کمی بالا ببرد و زمان انجام کار را طولانی‌تر کند. در عوض شما بهترین نتیجه را از کراتین مو کسب می‌کنید. جذب بهتر مواد کراتینه و حفظ درخشش و شاین مو تا چندین ماه چیزی است که به دست می‌آورید.

بهترین مواد کراتین مو

برخی از خواص محصولات تخصصی Espro

  1. متعادل سازی چربی و کم کردن ریزش مو از خواص این محصول است.
  2. با هر نوع آسیب شیمیایی از قبیل یون ،گانیدین ،حنا، رنگ مو و دکلره تیوگلیکولات ،آتلانین و هیدروکسید سدیم سازگار است
  3. فرموله شده برپایه آب با بیس ترکیبی از متریال شیمیایی و آمینواسید میباشد که همین امر باعث شده که این محصول اولین محصول در نوع خودش باشد.
  4. از نکات مهم این محصول Ph این محصوله که زیر 3 میباشد در نتیجه شما هم میتونید با روش سبک سازی مواد کراتین و هم بدون سبک سازی ازش استفاده کنید.

کراتین مو ژاپنی

این روش از کراتین در واقع تلفیقی از کراتین برزیلی با استفاده از ماده صاف کننده ژاپنی است.ماده صاف کننده ژاپنی، همانطور که از نامش پیداست منشا پیدایشی در کشور ژاپن دارد که تاثیر بسیاری بر صاف شدن موها و از بین بردن وز آنها دارد. تلفیق این دو روش، اثری دوچندان را بر احیا و صافی موهای شما به جا خواهد گذاشت. پر واضح است که در این متد کراتینه کردن مو با توجه به اینکه دو روش مورد استفاده قرار می‌گیرند، مدت زمان بیشتری لازم دارد و وقت بیشتری می‌گیرد.

برای کراتینه کردن مو به روش ژاپنی، آرایشگر ابتدا متد کراتینه موی برزیلی را روی موی شما پیاده خواهد کرد و سپس با استفاده از حرارت مستقیم اتو مو، آن را روی موی شما تثبیت می‌کند و پس از آن مواد صاف کننده ژاپنی را روی موهای شما قرار داده و با یک برس مخصوص، شروع به پخش کردن این مواد روی تمام نواحی ساقه موهای شما می‌کند.

فرایند کراتینه کردن مو به روش ژاپنی، حدود 4 تا 5 ساعت با توجه به حجم و بلندی موی شما زمان می‌برد و ماندگاری قابل قبول و فوق‌العاده‌ای به مدت تقریبی 6 ماه نیز خواهد داشت.

هزینه کراتین مو

قیمت کراتین مو  بستگی به عوامل مختلفی دارد؛ علاوه بر سبک های مختلفی که پیشتر به آن اشاره شد، یعنی متد برزیلی، ژاپنی و … حرفه ای بودن تکنسین، موقعیت جغرافیایی سالن آرایشگاه و استفاده از مواد اولیه با کیفیت های مختلف بر هزینه کراتین مو اثر گذار هستند. نکته مهم دیگری که بر هزینه کراتین مو تاثیر می‌گذارد، میزان بلند و کوتاهی موها است. به طور کلی موهای پر و بلند هزینه کراتینه بیشتری نسبت به انواع موی نازک و متوسط دارند.

هزینه میانگین کراتین مو در حال حاضر و در ابتدای سال 1403 از حدود 500 هزار تومان تا حدود 7 میلیون تومان است.این مبلغ برای موهای متوسط و بلند با توجه به ویژگی‌هایی که اشاره شد، تا مبلغ 10  میلیون تومان خواهد بود.

کراتین مو چقدر دوام دارد؟

مدت زمان ماندگاری کراتین مو بستگی به چندین عامل اساسی دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت، اما معمولاً دوام کراتین مو بین 2 تا 6 ماه است. عواملی که بر طول عمر کراتین مو اثر اصلی دارند عبارتند از:

نوع مواد کراتین: برخی از محصولات کراتین مو قابلیت نفوذ و تثبیت بهتری دارند و به این ترتیب مدت زمان بیشتری روی موها اثرگذار هستند.

نوع و وضعیت مو: وضعیت و نوع موهای شما نیز می‌تواندبر طول عمر کراتین مو تاثیرگذار باشد. موهای ضخیم‌تر و موج دار ممکن است نیاز به تجدید و ریشه گیری زود به زود داشته باشد.

رعایت دستورالعمل‌ها: رعایت دقیق دستورالعمل‌های استفاده از محصولات بعد از کراتین مو، نقش مهمی در مدت زمان اثر آنها دارد.

روتین روزانه مو: استفاده از شامپوهای حاوی سولفات، حرارت زیاد و شستشوهای مکرر ممکن است باعث کاهش مدت زمان اثر کراتین شود.

آموزش کراتین مو به روش‌های مختلف

همان‌طور که اشاره شد، روش‌های متعددی برای کراتینه کردن مو وجود دارد و شما می‌توانید با توجه به جنس مو و امکانات و هزینه ای که برای این کار در نظر دارید، هریک از آنها را انتخاب و استفاده نمایید. اما مراحل کراتین مو و طرز اجرای این تکنیک، اصول واحد و مشابهی دارد. برای صاف کردن مو با کراتینه، می‌توانید مطابق راهنمای زیر پیش بروید:

با ترکیب ۷۰ درصد هیدروکراتین اکسکلوسیو و ۳۰ درصد هیدروکراتین کوکولیس موهای سفید را بدون نگرانی از زرد شدن کراتین کنید.

  • برای کراتینه کردن مو، اولین قدم انتخاب یک برند معتبر و مناسب است که تاثیر به سزایی در نتیجه کار شما خواهد داشت. فرآیند کراتینه کردن مو یک کار نسبتا طولانی است که با توجه به حجم و بلندی موی شما ممکن است بین 2 تا 6 ساعت زمان لازم داشته باشد. دقت و صبر برای انجام این کار حساس بسیار مهم است.
  • با استفاده از شامپوی موجود روی پک کراتین، موهای خود را به خوبی بشویید و با توجه به مدت زمانی که در دستورالعمل خود ماده کراتین ذکر شده، اجازه دهید شامپو روی موهایتان بماند و سپس موهای خود را به خوبی آبکشی کنید.
  • در این مرحله باید با توجه به نوع کراتین مورد استفاده‌تان عمل کنید.اگر کراتین مورد استفاده شما از نوع احیایی و ترمیم کننده است موهای خود را کاملا خشک کنید و آب آن را بگیرید. اما اگر کراتین انتخابی شما از نوع برزیلی است، باید حدود 20 درصد نم مو را برای مرحله بعد حفظ نمایید. این مرحله تنها تفاوت مکانیسم کراتینه کردن مو به روش احیایی و برزیلی می‌باشد که رعایت کردن آن برای رسیدن به نتیجه مورد انتظار بسیار مهم است.
  • موهای خود را با توجه به حجم آن، از پایین به 6 تا 8 دسته تقسیم کنید و با کلیپس هر دسته را فیکس کنید.
  • کراتین را در ظرف مخصوص آن ریخته و با استفاده از برس مخصوص کراتین که موهایی نازک و بسیار نرم دارد، آن را بصورت لایه لایه روی تمام قسمت ساقه موی خود بمالید. دقت داشته باشید که مواد کراتین را به ریشه مو و پوست سر نزنید و برای اجتناب از این کار خطرناک، مواد کراتین را از یک تا یک و نیم سانت مانده به ریشه، به موهای خود بمالید.
  • با توجه به دستورالعمل روی ماده کراتین، 20 تا 30 دقیقه به کراتین روی موی خود زمان بدهید تا جذب کوتیکول‌های ساقه موی شما شود و اثر احیایی خود را بر ساختمان مو اعمال کند.
  • و اما آخرین و مهمترین مرحله در کراتینه کردن مو که اتو کشی اصولی آن است.در ابتدا شما باید یک اتو موی خوب و قوی با صفحه سرامیکی داشته باشید که توانایی ایجاد حرارت 200 تا 210 درجه را داشته باشد. سپس موهای خود را با دقت و حوصله لایه لایه اتو بکشید و این عمل را در هر لایه آنقدر تکرار کنید که در حین اتوکشی دیگر بخاری از موها بلند نشود. توجه داشته باشید که این عمل نیازمند تجربه و مهارت بسیار است و هرگونه سهل انگاری و اشتباه در اتوکشی نهایی ممکن است موجب آسیب دیدن موهای شما بشود.
  • بعد از تمام شدن عمل کراتین و رضایت بخش بودن نتیجه آن، توجه کنید که تا 3 روز نباید به حمام بروید و موهای خود را بشویید و بعد از سه روز برای شستشوی موهای خود باید از شامپوهای مخصوص بعد از کراتین استفاده کنید و تا 7 روز این مورد را رعایت کنید.

محصولات لازم برای مراقبت‌ مو بعد از کراتینه کردن 

همانطور که قبلا هم اشاره شد، بعد از فرآیند کراتینه، برای افزایش دوام کراتین مو آن و حفظ سلامت موهای خود باید از یک سری محصولات مراقبتی مناسب برای موهای خود استفاده نمایید.

ماسک موی کراتینه فایبر یک محصول لازم و ضروری جهت صیانت از موهای کراتینه شده است. ماسک موی کراتینه مای یک منبع غنی از پروتئین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز موهای آسیب دیده و نیازمند ترمیم محسوب می‌شود که استفاده از آن برای موهای کراتینه شده موجب کمک به مکانیسم اثر کراتین بر موها و افزایش دوام آن خواهد شد. ماسک مو مای با فناوری یونی خود موجب از بین رفتن الکتریسیته ساکن در مو و رفع وز آن می‌شود.

‫3 دیدگاه ها

  1. سختی کار کراتین زیاده هروقت پیشرفت کرد تونست دستیاراتوکشی بگیره خوبه که دوسه سال زمان میبره منم دوره های کرلتین دیده بودم ولی اینقد بوی موادبده وحوصله میخوادخسته شدم بعضیاهم مراقبت بعدش رعایت نمیکنن میان ارایشگاه فقط غر میزنن.

  2. من امروز رفتم موهامو احیا و صافی انجام دادم ولی موادش خیلی بو و گاز داشت . می‌گفت این با کراتین فرق داره خیلی هم ازم گرون گرفت . و می‌گفت مواد بدون بو هم هست ولی به درد موهای تو نمیخوره همش حس میکنم سرم کلاه گذاشته. الان اینجا خوندم کراتین اسپرو بدون گاز و بو هستن. کاش میشد ادم خودش تو خونه بتونه این موادو بخره انجام بده

  3. چقدر من دردسر داشتم با کراتین موهایی ک توش سفیدی یا دکلره خیلی روشن بود همشون زرد میشدن ولی اینبار میخوام برم این اوکسی پلاستیا رو تست کنم انشالله که دیگه مو زرد نشه

دکمه بازگشت به بالا