اقتصادی

افزایش رشد فعالیت تجاری در آلمان

خدمات باعث افزایش شتاب در فعالیت تجاری آلمان در ماه مه شد.

به گزارش دکترنامه، نظرسنجی نشان داد که فعالیت تجاری آلمان در ماه مه و برای چهارمین ماه متوالی گسترش یافته که این با توجه به احیای بخش خدمات بود و کاهش تولید در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا را جبران کرد.

شاخص مدیران خرید آلمان که توسط S&P Global گردآوری شده است، از ۵۴.۲ در آوریل به ۵۴.۳ در ماه مه افزایش یافت و از انتظارات تحلیلگران برای ۵۳.۵ پیشی گرفت و با سریع‌ترین سرعت در بیش از یک سال گذشته رشد کرد. ماه مه چهارمین ماه متوالی بود که این شاخص پس از هفت ماه متوالی کاهش، بالاتر از سطح ۵۰ بود که نشان‌دهنده رشد فعالیت است.

این شاخص بخش‌های خدمات و تولید را دنبال می‌کند که مجموعاً بیش از دو سوم اقتصاد آلمان را تشکیل می‌دهند. بخش خدمات رشد را ثبت کرد و شاخص مدیران خرید خدمات در ماه مه از ۵۶ در آوریل به ۵۷.۸ رسید و به بالاترین سطح خود از آگوست ۲۰۲۱ رسید.

اقتصاددان ارشد بانک تجاری هامبورگ اظهار کرد که اوضاع خوب بخش خدمات نشان می‌دهد که هزینه‌های مصرف‌کننده با وجود از دست‌ دادن قدرت خرید خانوارها ناشی از تورم، بهتر از حد انتظار عمل می‌کند. از سوی دیگر، احتمالاً تولید با رکود تولید چین به سمت پایین کشیده خواهد شد.

شاخص مدیران خرید تولید در ماه مه به ۴۲.۹ کاهش یافت که پایین‌ترین سطح در ۳۶ ماه گذشته بود و از ۴۴.۵ در آوریل کاهش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، اس‌اندپی گلوبال در گزارش خود اعلام کرد که سرعت ایجاد شغل اندکی کاهش یافت اما با این وجود در کل ثابت ماند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا