اقتصادی

۴۰ هزار رشته قنوات در کشور وجود دارد

دکترنامه/لرستان معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: ۴۰ هزار رشته قنوات در کشور وجود دارد.

عباسعلی نوبخت امروز، پنجم دی‌ماه در کلنگ زنی، مطالعه و اجرای عملیات آبخیزداری روستاهای آقایی و گیجالی شهرستان بروجرد، اظهار کرد: پروژه‌های آبخیزداری یکی از برنامه‌های سازمان است که بعد از مطالعه کار انجام می‌شود و باید برنامه‌ریزی شود که مراتع اقتصاد محور هم باشند.

وی تصریح کرد: برهمین اساس حجم آبی که پشت بند جمع شده، قابلیت استفاده برای پایین دست را دارد و از این رو این پروژه‌ها نقش مهمی در حفظ آب و خاک دارند.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری خاطرنشان کرد: در کل ۴۰ هزار رشته قنوات وجود دارد که تاکنون بر روی ۱۰ هزار قنات، عملیات آبخیزداری اجرا شده است.

نوبخت با بیان اینکه این اقدام باعث افزایش حجم آب قنوات شده تا جایی که حجم آب را تا سه برابر افزایش می‌دهد، افزود: مطالعه و اجرای پروژه‌های آبخیزداری به طور قطع نقش مهم و زیرساختی در حفظ آب‌ و خاک دارد، بر این اساس باید در اولویت قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: آبخیزداری یکی از موثرترین روش‌ها برای مدیریت صحیح منابع آب‌ و خاک است که توسعه و اجرای طرح‌های این حوزه در لرستان باید با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا