سلامت و دانش

خواهید دید در عرصه تولید واکسن چه معرکه ای رقم می زنیم

دکترنامه / اصفهان وزیر بهداشت ، پرستاری و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه یکی از روزهای طلایی زمین را از نظر تأمین نیاز کشور در داخل کشور رقم زدیم ، گفت: در مدت زمان کوتاهی به جای مصرف کننده بودن ، تولید کننده دستگاه های تهویه و ماسک شدیم ، سپس صادر کننده شدیم. ” ما توانستیم Remedisivir و Favipiravir را به مدت دو ماه در آن کشور تولید کنیم.

سعید نمکی امشب (سه شنبه ، 17 نوامبر) در دیدار با رئیس puskesmas در استان اصفهان گفت: بدون مدیریت ویژه به عنوان یک ایمونولوژیست و شخصی با 30 سال سابقه فعالیت در بخش بهداشت ، در مرحله اول آنها در باتلاق تاج باقی می مانند بله ، بنابراین اگر من کنترل دادن به گروهی که فکر می کردند می تواند راهگشا باشد ، پایان می یابد.

وی گفت: “در اتاق من ، این اتاق همیشه به روی دانشمندان باز است زیرا من معتقدم دولت کسی است که موفق شده راه را برای مردان خردمند هموار کند.” من گفتم: “انشا Godالله ، این درست است ، اما ما باید با بدبینانه ترین روش پیش برویم ، زیرا آنچه من در این ویروس می بینم با همه ویروس های قبلی متفاوت است.”

وزیر بهداشت ، دارو و آموزش پزشکی با بیان اینکه به دلیل ماهیت متفاوت ویروس کرونا ، من انتظار دارم تابستان بدتری نسبت به بهار داشته باشم که متأسفانه این اتفاق می افتد ، گفت: “من معتقدم که تحقیقات باید گره از مشکلات باز کنند ، نه اینکه پول را هدر دهیم. کشور.” .

انقلابی با حمایت شرکتهای دانش بنیان در حال وقوع است

وی به فعالیت 5 هزار و 100 شرکت دانش بنیان اشاره و توضیح داد: با ممنوعیت واردات ، در داخل کشور هر آنچه در توان داریم تولید می کنیم و با تسهیل امور و حمایت از تولیدکنندگان داخلی انقلابی در حال وقوع است.

وی گفت: “ما در سال 1998 توانستیم 1 میلیارد دلار کاهش دهیم.” تولید داخلی سرکوب شد که منجر به کاهش 25 درصدی واردات و 30 درصدی تولید داخلی شد.

وی با یادآوری اینکه در مدت 60 روز به جای مصرف کننده ، به تولیدکننده تهویه و ماسک و سپس صادر کننده تبدیل شدیم ، ادامه داد: از نظر تأمین نیاز کشور در آن بدنبال زمین هستیم.

به گزارش دکترنامه ، وزیر بهداشت تأکید کرد: ما خواهیم دید که با تلاش جوانان در این کشور در زمینه تولید واکسن چقدر عالی عمل می کنیم.

محققان تغییر اساسی در نحوه مشاهده تحقیقات داشته اند

وی گفت: “من به عنوان یک وزیر عمل گرا از مزخرفات صرف نظر نکردم.” “اگر مقاله ای وجود داشته باشد که امروز بی فایده باشد ، حذف می شود ، اما باید بدانم که فردا و فردا می تواند مفید باشد.” پول سایر کشورها برای سرمایه گذاری در تحقیقات بیشتر از سرمایه ما است ، اما در کنار آنها یک بخش خصوصی وجود دارد که تحقیقات کاربردی انجام می دهد ، بنابراین من امیدوارم که جامعه تحقیقاتی کشور تغییر اساسی در دیدگاه خود نسبت به تحقیق ایجاد کند. اگر اینگونه نباشد ، این مقاله مثمر ثمر نبود.

نمکی با بیان اینکه برای کنترل بیماری کووید راهی برای درمان بیماری کووید وجود ندارد ، گفت: “اولین راه برای کاهش بستری در بیمارستان ، افزایش آزمایشات و مراقبت های سرپایی است.” همان کاری که من 30 سال پیش به عنوان یک مقام بهداشت دولتی انجام دادم ، و این طرح به خوبی اجرا شد و ما توانستیم مالاریا را شکست دهیم ، امروز با 300000 تیم و با استفاده از سیستم 4030 ، در تلاشیم موارد را به همین روش شناسایی کنیم. .

با توجه به اینکه امروز یکی از م effectiveثرترین زیرساخت های خدمات به نام سیستم های شبکه را داریم ، وی گفت: با استفاده از این ظرفیت توانستیم موج اول تاج را کنترل کنیم.

وزیر بهداشت مثالی زد که در کشور ما 1.6 تخت به ازای هر هزار نفر جمعیت دارد ، در حالی که در کشوری مانند فرانسه تعداد تخت ها 6.6 در هزار نفر است اما در عین حال کشور مجبور به پذیرش بیمار است. در پارک بمانید.

وی تأکید کرد: ما زیرساخت های گسترده ای داریم و تنها کشور منطقه هستیم که در دورترین نقطه در روستای بهورز و حومه شهر خدمات بهداشتی داریم.

بخش بهداشت با احتیاط ترین نوع مدیریت را ارائه می دهد

نمکی با یادآوری اینکه در یک دوره 57 روزه ، میزان مرگ و میر ناشی از کوید به 30 مورد و بستری شدن در بیمارستان به یک پنجم رسیده است ، تصریح کرد: اداره بهداشت دقیق ترین نوع مدیریت را ارائه می دهد و بدون برنامه قدم نمی گذارد ، اما کووید مشکل سیستم بهداشتی نیست. .

وی با بیان اینکه بیماری همه گیر ویروس کرونا بر اقتصاد دنیا تأثیر می گذارد ، افزود: هم اکنون در کشور ما ، سیستم بهداشتی تحت تأثیر نوعی انقباض 3.5 درصدی اقتصاد کشور است. اقتصاد در سراسر جهان تحت تأثیر بیماری است ، اما برخلاف همه کشورها ، در اینجا وزارت بهداشت به اقتصاد کمک می کند تا ببیند در صورت شیوع بیماری چگونه می تواند بخش اقتصادی یک کشور را پشتیبانی کند.

وزیر بهداشت ، پزشکی و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه کالبد شکافی های گذشته مشکلی را حل نمی کند مگر اینکه برای آینده درس بگیریم ، خاطرنشان کرد: اولین قدم باید کاهش بستری شدن در بیمارستان با درمان سرپایی ، درمان سرپایی همراه با آموزش جامعه ، موارد مثبت قرنطینه و پیدا کردن رابطه نزدیک بودن. شما نیاز به ایجاد یک مرکز سرپایی و گسترش یک برنامه مبتنی بر محیط زیست ، بدون از دست دادن مدیریت دارید.

مدیریت سیستم بهداشت را نباید به عهده کسی گذاشت

وی گفت: “مدیریت سیستم بهداشت نباید به عهده كسی باشد”. هیچ کس را تحسین نکنید ، من فرمانده عملیات در کشورم هستم و دستور می دهم که شما بخشی از شغل خود را به دلیل ملاحظات منطقه ای از دست ندهید ، مدیریت با ما است و ما بهداشت را تفویض نمی کنیم.

نمکی توضیح داد: ما خدمات و فعالیت ها را با هم به اشتراک می گذاریم ، نه از نظر جغرافیایی ، و اگر به جای دیگری نگاه کنم ، با آن مقابله خواهم کرد ، بنابراین باید توجه داشته باشید که تمرکز کار بر اجرای محدودیت ها و برنامه های جامع مبتنی بر محیط زیست به عهده وزارت بهداشت است. .

وی گفت: “ما می خواهیم روزانه 100000 آزمایش در این کشور انجام دهیم.” “تست PCR بخشی از وظیفه ماست ، اما از این پس ما با آزمایش سریع ادامه می دهیم و آزمایشات کافی را به شما ارائه می دهیم.” ، بنابراین PCR را فقط برای تأیید موارد مشکوک بگذارید.

زمان زیادی را در قرنطینه سپری کنید

وزیر بهداشت افزود: مرحله بعدی قرنطینه است که باید زمان زیادی به طول انجامد و همچنین نظارت بر افرادی که در قرنطینه هستند ، زیرا اگر قرار است مورد آزمایش قرار بگیریم ، اما حاملان در جامعه سفر می کنند و همه را آلوده می کنند ، فایده ای ندارد ، بنابراین باید با قرنطینه برخورد شود. به طور جدی.” بریم بدویم. برای کسانی که ظرفیت قرنطینه در منزل دارند و برای کسانی که نمی توانند فضایی فراهم کنند. علاوه بر این ، افراد بالای 65 سال مبتلا به بیماری زمینه ای باید عوض شوند و اجازه خروج از خانه را ندارند.

وی مراقبت در منزل را برای کاهش بار بیمارستان بسیار مهم دانست و افزود: بهتر است کپسول اکسیژن به بیمارانی که می توانند دوره ای از معالجه در منزل را طی کنند و به طور مرتب تحت نظر قرار بگیرند ، بدهیم و پس از آن باید درمان سرپایی را دنبال کنیم.

وزیر بهداشت ، دارو و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه ویروس کرونا هنوز در جهان ناشناخته است و بعد ناشناخته ای خواهد داشت که هنوز نمی دانیم ، تصریح کرد: ویروس به طور مرتب با ما شطرنج بازی می کند ، اما تاکنون چنین نیست در آنجا درمان بسیار مثر نیست ، بنابراین ما می خواهیم با تجویز داروهای ضد ویروسی مختلف و پیروی از پروتکل های درمانی دقیق ، ویروس مقاوم ایجاد نکنید.

وی با درک مشکل داشتن پروتکل درمانی یکسان ، تأکید کرد: ما واقعاً باید به نتیجه برسیم ، اما در عین حال نباید از بحث افکار عمومی غافل شویم.

به جز اکسیژن و درمان ، هیچ چیز برای بیمار کارساز نیست

نمکی با تأکید بر اینکه هیچ کاری به غیر از اکسیژن و درمان برای بیماران Covid م isثر نیست ، گفت: “هیچ چیزی به جز اکسیژن زیاد باعث مرگ هر دو بیمار نمی شود ، بنابراین شما به یک کمیته اکسیژن درمانی در بیمارستان احتیاج دارید.” علاوه بر این ، جدا از تشکیل کمیته مرگ ، به اشتراک گذاری اطلاعات.

وی گفت: “من معتقدم که ما باید برای آموزش پرستاری در این کشور ارزش قائل شویم.” خوشبختانه پوشش بیمه دارویی اجرا شده و بارهای سنگین جامعه و بیمارستانها برداشته شده است. »

افراط گرایان طب مدرن و سنتی کشور را فرا گرفتند

وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه در حال حاضر در خانه با دو فکر روبرو هستیم ، توضیح داد: طب مدرن که به طور کلی طب سنتی را زیر سوال می برد و طب سنتی که طب مدرن را زیر سوال می برد ، در حالی که این دو طیف افراطی یک ضربه خرد کننده است. آنها بسیار به کشور ضربه زده اند. ما باید یک راه میانه را در نظر بگیریم ، بنابراین داروهای گیاهی باید راه خود را طی کنند و سپس از این دارو در پروتکل درمان استفاده کنند ، اما اجازه ندهید تخیل وحشی شود ، بلکه از این ظرفیت بی نظیر همراه با سایر روش های درمانی استفاده کنید.

با مدیریت کرونا شهرت کشور را حفظ کنید

وی افزود: اگر جمهوری اسلامی ایران به خوبی تاج را کنترل کند ، اعتبار آن حفظ می شود ، اما اگر خدای ناکرده شکست بخوریم ، هیچ شهرتی باقی نخواهد ماند و همه در یک قایق هستیم. بنابراین ، در این لحظه حساس تاریخی ، بگذارید همه به یکدیگر کمک کنیم و اجازه ندهیم فشار بر این گروه وارد شود زیرا روزهای سختی را پشت سر می گذاریم.

نمکی با اشاره به وظایف غیر عروق بیماری کرونا گروه پزشکی ، توضیح داد: سیستم ارجاع و پزشکان خانواده را جدی بگیرید. اکنون فرصتی نداریم و دقیقه 90 را از دست دادیم ، در حالی که اگر در باتلاق کرونا بمانیم ضرر می کردیم.

اجرای جدی هر برنامه بهداشتی در خانه

وی گفت: موفقیت بدون سوابق الکترونیکی سلامت امکان پذیر نیست. “این موج را سوار شوید و طراحی هر puskesmas را جدی بگیرید ، زیرا اگر سفیران سلامتی در هر خانه ای داشتیم ، دیگر از مردم نمی خواهیم که سفر نکنند.” اکنون نیز ، جایی که سفیر بهداشت ندارید ، از یک طرح مبتنی بر محیط استفاده کنید.

وزیر بهداشت ، پزشکی و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه نباید به دلیل تاج واکسیناسیون و موارد دیگر فراموش شود ، در غیر این صورت از تاج سقوط می کنید و به سیاه چاله دیگری می افتید ، افزود: در بحث درمان ، شما باید قسمت غیر تاج را حفظ کنید و به عنوان مثال ، نباید یک بیمارستان برای بیمارستان کرونا دو طبقه و برای یک بیمارستان غیر کرونا دو طبقه وجود داشته باشد ، زیرا وقتی شما یک آزمایشگاه و یک بخش عمومی دارید ، قطعاً مشکلاتی پیش خواهد آمد ، بنابراین شما مجبور هستید که به طور کلی دو بخش جداگانه داشته باشید.

از آموزش غافل نشوید

وی همچنین با تأکید بر اینکه نباید از کرونا در زمینه آموزش غافل شد ، توضیح داد: ما نمی توانیم همه آموزش پزشکی را مجازی کنیم و نباید کیفیت آموزش را فدای کرونا کنیم ، همچنین در زمینه های رفاهی ، زیرساختی و فرهنگی ، دانش آموزان باید وارد عمل شوند و دستاوردهایی داشته باشند.

نمکی با ابراز امیدواری از این که ما باید با اعمال محدودیت و نظارت مداوم آخرین فرصت را از این مبارزه استفاده کنیم ، تأکید کرد: از کسی به جز خدا نترسید و محکم بایستید ، شما مانند رهبر معظم انقلاب طرفداران بی نظیری دارید و شرایط فراهم است. ما امیدواریم که این بحران در اسرع وقت حل شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا