سلامت و دانش

نقش رهنمودهای رهبری در مقابله با کرونا/لزوم اعمال محدودیت‌های جدی برای مهار کرونا

رئیس گروه بیماری های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به نقش مقام معظم رهبری در بیانیه خود علیه کرونا گفت: “فرمایشات وی همیشه به ما کمک کرده است. در پرونده قبلی ، او به طور جدی در مورد این بیماری صحبت کرد ، اما متأسفانه آنها کسانی هستند که باید به این کلمات عمل کنند.” متأسفانه در قوه مجریه مشکلاتی داشت.

در مصاحبه با یک سایت خبری ، دکتر پیام طبرسی گفت: بر اساس آمار روزانه بیماران و قربانیان تاج ، می بینیم که در اوج بیماری هستیم و در چنین شرایطی وضعیت خوب نیست.

وی با تأکید بر اینکه هرگونه جابجایی جمعیتی می تواند باعث افزایش تعداد بیماران و قربانیان کوید 19 شود ، افزود: اکنون مشکل اصلی این است که به غیر از مسافرت ، مهمانی ها و عروسی ها مجددا برگزار می شود و این اجتماعات وضعیت بیماری کشور را بدتر می کند. در شرایطی که کرونا داروهای خاصی ندارد.

رئیس بیمارستان بیماری های عفونی هنوز هم دانشوری در مورد نقش محدودیت ها در جلوگیری از شیوع بیماری در کشور اظهار داشت: اگر این محدودیت ها جدی گرفته شود ، وضعیت بهتر می شود اما محدودیت های فعلی تفاوت چندانی با گذشته ندارند. ما به آنچه می خواهیم نمی رسیم. برای کاهش اوج بیماری به 2 تا 3 هفته استراحت نیاز داریم و سپس برای کنترل بیماری به تدریج دوباره با دقت باز می شویم. محدودیت ها باید به گونه ای اعمال شوند که تأثیر آن آشکار باشد.

وی با اشاره به آخرین بیانیه مقام معظم رهبری در ستاد ملی علیه کرونا افزود: فرمایشات او همیشه به ما کمک می کند. در مورد قبلی ، او به طور جدی در مورد این بیماری صحبت کرد ، اما متأسفانه ، کسانی که مجبور شدند به این سخنان عمل کنند ، متأسفانه در قوه مجریه مشکلاتی داشتند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا