اقتصادی

برداشتن گام‌های عملی برای ایجاد قطب گازی ایران- روسیه در خلیج فارس

وزیر نفت ضمن استقبال از سخنان رئیس‌جمهوری روسیه در مجمع بین‌المللی هفته انرژی روسیه مبنی بر تقویت تبادلات انرژی تهران-مسکو، بر تلاش دو طرف در زمینه ایجاد قطب گازی در شمال خلیج فارس تأکید کرد.

به گزارش دکترنامه، جواد اوجی شامگاه چهارشنبه (۱۹ مهرماه) در دیدار با الکسی میلر، مدیرعامل شرکت گازپروم، چشم‌انداز تقویت تبادلات انرژی ایران و روسیه و ایجاد کریدور گازی دو طرف از طریق کشورهای همسایه را در چارچوب همکاری‌های منطقه‌ای را مثبت توصیف کرد.

وی همچنین با اشاره به دیدگاه مثبت رؤسای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در زمینه ایجاد قطب گازی در جنوب ایران، بر تلاش تهران و مسکو در این زمینه تأکید کرد.

وزیر نفت با اشاره به مذاکرات خود با الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه، برداشتن گام‌های عملی برای ایجاد قطب گازی ایران و روسیه در ساحل شمالی خلیج فارس را خواستار شد.

مدیرعامل شرکت گازپروم نیز در این دیدار با اشاره به روند رو به رشد مناسبات تهران – مسکو، از آمادگی این شرکت برای همکاری‌های تازه با ایران خبر داد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز چهارشنبه در آیین گشایش رسمی مجمع بین‌المللی هفته انرژی روسیه از گفت‌وگوی تهران و مسکو درباره تقویت تبادلات انرژی با ایران خبر داد.

اوجی هم که در سفری رسمی برای شرکت در مجمع بین‌المللی هفته انرژی روسیه به مسکو سفر کرده است، از سخنان پوتین در این همایش مبنی بر تقویت تبادلات انرژی با ایران استقبال کرد.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا