سلامت و دانش

صادرات سالانه ۲۰ میلیون یورویی “تجهیزات پزشکی” کشور/ به ۶۳ کشور صادرات داریم

دکترنامه/ کرمانشاه مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو از صادرات سالانه 20 میلیون یورو تجهیزات پزشکی خبر داد و افزود: در حال حاضر به 63 کشور دنیا صادرات داریم.

روح الله مزینانی امروز (10 آبان ماه) در نشست خبری سی و دومین نشست مدیران تجهیزات پزشکی کشور که به همت کرمانشاه برگزار شد، از صادرات سالانه 20 میلیون یورویی تجهیزات پزشکی کشور خبر داد و افزود: این حجم صادرات فقط برای تجهیزاتی است که تولید به اندازه کافی بالاست و بیشتر از نیاز کشور است.

وی افزود: مطمئنا ظرفیت بازار تجهیزات پزشکی کشور 1.5 میلیارد دلار بیشتر از این است، اما صادرات تنها برای تجهیزاتی امکان پذیر است که دولت نیازی ندارد و فراتر از نیاز بازار است.

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان نظارت بر غذا و دارو تصریح کرد: اگر قرار باشد تجهیزات پزشکی صادر شود و پس از آن کشور با کمبود مواجه شود، غیرقابل قبول است.

این مسئول بیان کرد: ظرفیت ما در زمینه صادرات تجهیزات پزشکی بالا است اما کشور با تحریم مواجه است و باید حساسیت ویژه ای در زمینه تامین نیازهای داخلی و سپس رسیدن به مرحله صادرات داشته باشیم، بنابراین خودمان محدودیت هایی را در این زمینه اعمال کرده ایم. این رابطه در این زمینه، دولت مجبور نیست با مشکلات و کمبودها مواجه شود.

مزینانی گفت: بیش از 1600 مجوز صادرات صادر شده و تجهیزات پزشکی به 63 کشور دنیا از جمله کشورهای اروپایی صادر می شود.

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: در برخی کشورها یک سری موانع تجاری وجود دارد که مشکلاتی را در مسیر صادرات ایجاد می کند و در حال رفع آنها هستیم.

مزینایی با اشاره به تحولات در حوزه تجهیزات پزشکی گفت: در حال حاضر 40 درصد بازار تجهیزات پزشکی کشور در داخل تولید می شود و این روند همچنان رو به رشد است.

وی افزود: خوشبختانه طی این سال ها با وجود تحریم ها و سایر مشکلات کشور مشکلی در تامین تجهیزات پزشکی نداشته و نیازها در این زمینه تامین شده است.

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان نظارت بر غذا و دارو گفت: در حال حاضر دو هزار تولیدکننده تجهیزات پزشکی در کشور و سه هزار توزیع کننده نیز در این زمینه فعال هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا