سلامت و دانش

درخواست کمک ستادمبارزه با مواد مخدر از خیران برای ساماندهی معتادان متجاهر

به گزارش شفاف، دکتر. اسکندر مومنی صبح امروز در بازدید از مرکز مراقبت، درمان و کاهش آسیب معتادان ماده 16 (اخوان) واقع در شهرستان ملارد در غرب استان تهران، گفت: ساماندهی معتادان از اولویت های اول مبارزه با مواد مخدر است. میدانی تاکید ویژه ای دارد و قرار است توسط یک سازمان کامل در این زمینه انجام شود.

وی با اشاره به اهمیت دوره آموزشی گفت: پس از طی مراحل درمانی، دوره آموزشی اهمیت زیادی پیدا کرد و این دوره در کانون اخوان برگزار شد.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: افرادی که در این مراکز حضور دارند، پس از سم زدایی و مراحل اولیه و اقدامات روانی، مهارت هایی را که از این مجموعه مهارتی است، فرا می گیرند، محصول را خارج از مرکز سفارش می دهند و حتی بخشی از نتایج را به دست می آورند. این افراد برگردانده خواهند شد.

مؤمنی گفت: به عبارت دیگر، اگر معتاد معالجه شود و مهارت نداشته باشد، دارو به تنهایی کافی نیست; بنابراین توانمندسازی این افراد بخش مهمی از درمان است و مهم ترین آن آموزش و بازگشت به جامعه است.

وی بیان کرد: این مجموعه برای ایجاد اشتغال کافی نیست و خیرین می توانند نقش مهمی در این امر ایفا کنند، زیرا خود دولت نمی تواند این موضوع را ساماندهی کند و رویکرد اجتماعی در این حوزه بسیار مهم است؛ بنابراین از همه نیکوکاران و کسانی که خواهش می کنند، می خواهیم. دستی در کارهای خیر داشته باشید تا در این امر دخالت کنید.

به گزارش روابط عمومی فرماندهی نیروی انتظامی؛ دبیرکل سازمان ملل در پایان گفت: یکی از مهمترین وظایف، مراقبت و هدایت معتادان پس از درمان است که خانواده های زیادی را درگیر خود می کند و از همه می خواهیم برای بازگشت معتادان به جامعه تلاش کنند و در این مورد قوه قضائیه، مجلس، ستاد «جنگ با مواد مخدر، وزارت بهداشت و بهزیستی تلاش می کند معتادان را به جامعه بازگرداند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا