سلامت و دانش

پلمب دومین واحد صنفی غیرمجاز زیبایی در کمتر از یک ماه در دامغان

دکترنامه/سمنان مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان سمنان از پلمب دومین واحد صنفی غیرمجاز زیبایی در کمتر از یک ماه اخیر در شهرستان دامغان خبر داد.

دکتر سحر سعدالدین ۱۴ تیرماه با اعلام این خبر اظهار کرد: در ادامه بازدیدهای مداوم و نامحسوس کارشناسان نظارت بر درمان شهرستان دامغان، یک واحد صنفی غیرمجاز زیبایی به دلیل دخالت افراد فاقد صلاحیت علمی در امور درمان و انجام خدمات زیبایی غیرمجاز، شناسایی و پلمب شد.

وی ادامه داد: در این گشت مشترک که علاوه بر کارشناسان نظارت بر درمان، بهداشت محیط و تجهیزات پزشکی شبکه بهداشت و درمان شهرستان و نماینده اداره تعزیرات حکومتی دامغان نیز حضور داشتند، پس از مسجل شدن تخلف و مشاهده خدمت غیرمجاز ارائه شده به مراجعه کننده، به استناد ماده یک قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی با متخلفان برخورد شد.

مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان سمنان افزود: بر اساس ماده یک قانون تعزیرات حکومتی “ایجاد موسسات پزشکی غیرمجاز توسط اشخاص فاقد صلاحیت از نظر تخصص جرم بوده و متخلف به مجازات های مقرر در قانون مذکور محکوم می شود”.
دکتر سعدالدین تصریح کرد: در ادامه تمامی تجهیزات مورد استفاده توسط کاربر غیرمجاز مرکز، پس از صورتجلسه، توقیف و واحد صنفی مورد نظر نیز پلمب شد.

این مدیر مسوول با بیان اینکه سلامت هموطنان و همشهریان گرامی از خطوط قرمز خدمتگزاران مردم در حوزه سلامت است خاطرنشان کرد: انجام هرگونه مداخلات و اقدامات پزشکی و درمانی از قبیل طب سنتی، مراقبت های پوستی و… در مراکز زیبایی و توسط افراد غیر مرتبط ممنوع است.

مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان سمنان اضافه کرد: ارائه هر گونه خدمت درمانی و پزشکی باید در مراکز معتبر و زیر نظر پزشک یا متخصصین مربوطه انجام شود.

وی با اشاره به نقش نظارتی مهم شهروندان در حراست از سلامت جامعه اظهار کرد:همشهریان و استانی‌ها می‌توانند هر گونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیرمجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌های پزشکی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت یا اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و همچنین شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های هشتگانه استان گزارش دهند.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات علمی

به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، هدفم این است که متونی را ارائه دهم که علاقه شما را به علم پزشکی تحریک کند و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهم.
دکمه بازگشت به بالا