عمومی

واکنش جریان صدر به نشست احزاب معترض به نتایج انتخابات عراق

به گزارش شفق نیوز، ریاض مسعودی، نماینده سابق فراکسیون صدر در پارلمان عراق یکشنبه شب در سخنرانی در نشست احزاب معترض به نتایج انتخابات عراق واکنش نشان داد.

وی از احزاب معترض به نتایج انتخابات در عراق خواست تا از مفاد “قانون رفتار انتخاباتی” که توسط رهبران همه احزاب سیاسی امضا شده است، پیروی کنند.

مسعودی گفت: جریان صدر در یک نمودار صعودی حرکت می کند و نتایج انتخابات و کسب 73 کرسی این را نشان می دهد. جنبش صدر همچنین پیوندهای افقی با همه سازمان های سیاسی و پیوندهای عمودی با احزاب سیاسی شیعه دارد. روابطی که همگی بر پایه‌های ملی و میهنی استوار است و به ایجاد دولت‌های ملی کمک می‌کند که بتوانند چالش‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و خدماتی را برطرف کنند.

وی نمونه ای از کسانی را که نتایج انتخابات را رد می کنند و کسانی که در عملکرد KPU شک دارند با یکدیگر در تضاد هستند ، مثال زد. زیرا همه آنها منشور رفتار انتخاباتی را امضا کرده اند و ملزم به رعایت آن هستند که از هرگونه درگیری جلوگیری می کند.

مسعودی ادامه داد: اما اتفاقی که امروز افتاد برعکس آن چیزی است که امضا کردند. ما از جلسه شورای هماهنگی حزب شیعه ، معروف به “چارچوب هماهنگی شیعیان” ، با احزابی که در انتخابات شکست خوردند و به نتیجه اعتراض کردند ، استقبال می کنیم. کمیسیون انتخابات و نتایج آن را نادیده بگیرید. این برخلاف مواد ششم و پنجم قانون اساسی است که بر حاکمیت قانون تأکید دارد.

وی افزود: اگر موافقت کنند با جریان صدر همکاری کنند، نه برای تقسیم قدرت، بلکه برای حمایت از دولت آینده و ایجاد سازوکار حمایتی واقعی صحبت خواهیم کرد.

مسعودی همچنین درباره گام‌های بعدی جنبش صدر تاکید کرد: تفاهم با سرعت بالایی انجام می‌شود و جنبش صدر در آن به سطح بالایی رسیده و به سمت ایجاد اکثریت قوی پارلمانی با توانایی تصویب لوایح پیش می‌رود. به نفع دولت است». ما به مشارکت “قدرت” اعتقاد داریم.

این بیانیه پس از آن صادر شد که احزاب سیاسی مخالف نتایج انتخابات عراق جلسه ای برگزار کردند و بار دیگر مخالفت خود را با نتایج اعلام شده اعلام کردند و خواستار بازشماری دستی در همه شعبه های رای گیری شدند.

در همین حال، کمیسیون عالی انتخابات عراق (HEC) در بیانیه ای اعلام کرد که 297 مرکز رای گیری در 13 استان عراق به صورت دستی شمارش شده است.

کمیسیون عالی انتخابات عراق (CEC) اعلام کرد که 297 حوزه انتخابیه در دیالی ، نینوا ، میسان ، کربلا ، کرکوک ، ذی قار ، الانبار ، القادسیه ، صلاح الدین ، ​​مثنی ، بصره ، بغداد و بابل را بر اساس … 22 شکایت که مدارک لازم را دارد.موافق.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد بازشماری دستی آراء را در استان نینوا از ساعت 08:00 تا 17:00 روز چهارشنبه (27 اکتبر) آغاز خواهد کرد و آرای سایر استان ها بعداً با حضور ناظران، رسانه ها و نمایندگان نامزدها اعلام خواهد شد.

311311

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا