عمومیکسب و کار ویژه

نکات مهم شب قبل از امتحان ریاضی تجربی

برای رسیدن به نتیجه و همچنین تلاش و پشتکار، برنامه ریزی دقیق و استفاده از تکنیک های خاص ضروری است. اگرچه بهترین راه برای کسب بهترین نمرات در امتحانات، مطالعه مداوم در طول ترم است، بسیاری از دانش آموزان به دلایلی نمی توانند ثبات لازم را حفظ کنند. بنابراین، چگونه می توانید نتایج مورد نظر خود را هنگام مطالعه شبانه برای امتحان به دست آورید؟ برای بهبود عملکرد ذهنی و تمرکز حین امتحان از چه روش هایی می توان استفاده کرد؟ چگونه مطالب جدید را در طول امتحان به سرعت به خاطر بسپاریم؟ چگونه مطالب خوانده شده در امتحان را فراموش نکنیم؟ در این مقاله 20 نکته برای شب امتحان به شما می دهیم و در مورد مواردی که هنگام آماده شدن برای شب امتحان جواب نمی دهند صحبت می کنیم. این نکات ممکن است کمبود مطالعه در طول ترم را جبران کند، اما اگر به طور منظم مطالعه می کنید، این نکات مهم به شما کمک می کند تا در امتحان بهتر عمل کنید.

هر چیزی برنامه خاص خود را دارد و مطالعه برای امتحانات عصر نیز از این قاعده مستثنی نیست. حتی اگر تمام ترم را مطالعه کرده اید، باید از بهترین شیوه های خود برای مطالعه در طول امتحان شب استفاده کنید تا درآمد بیشتری کسب کنید. از مزایای اصلی این روش ها می توان به حفظ سریع تر مطالب درسی، توانایی مرور آزمون در صبح، کاهش استرس، کار کردن در کل کتاب، آرامش در طول آزمون و ایجاد مهارت های یادداری اشاره کرد.

تکنیک های مدیریت زمان

پومودورو یکی از بهترین تکنیک های یادگیری است. با این روش هر 15 تا 20 دقیقه مطالعه، 5 تا 10 دقیقه استراحت می کنید. این روش ساده آرامش ذهن، تمرکز و عملکرد ذهنی را بازیابی می کند.

تکنیک های مدیریت منابع

شب آزمون زمان آزمون و خطا یا مطالعه الزامی نیست. یک منبع، ترجیحاً یک کتابچه راهنما را انتخاب کنید و بر مدیریت آن تمرکز کنید. منابع مختلف به سادگی گمراه کننده هستند.

تکنیک های حفظ کردن درس

چندین تکنیک به خاطر سپردن وجود دارد که می توانید از آنها برای به خاطر سپردن مفاهیم یا مطالب استفاده کنید، مانند فرمول ها یا نام ها. رمزگذاری، حافظه کوتاه مدت و نقشه برداری فلش برخی از کارآمدترین روش های ذخیره سازی کوتاه مدت هستند.

خلاصه ای از تکنیک های نوشتن

روش های خلاصه نویسی و یادداشت برداری قوانین خاص خود را دارد. سادگی، ایجاز و خوانایی مهم ترین اصول در انتزاعی نویسی است. از بهترین روش های جمع بندی می توان به شاخه بندی، فلش کارت و تکنیک های تجسم اشاره کرد. بر اساس نوع درس، موضوع و نحوه به خاطر سپردن مطالب از یکی از روش های جمع بندی استفاده کنید. از هر روشی که استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم روی کاغذ A5 یا کوچکتر بنویسید، که حمل آسان‌تر است و در هر صفحه مطالب کمتری را اشغال می‌کند. در این حالت چشم کمتر می بیند و ذهن کمتر ترس دارد.

فناوری انتقال

شبیه سازی محیط امتحان با زمان برای سوالات و تمرین در خانه. برای انجام این کار، در حین مطالعه، سؤالات را از متن فرمول بندی کنید. پس از خواندن هر موضوع یا فصل، به سوالاتی که فرموله کرده اید پاسخ دهید. تست ها و آزمون هایی که در طول ترم شرکت کردید را مرور کنید. سعی کنید به سوالاتی که مطابق با امتحان هستند پاسخ دهید. این تکنیک ذهن شما را برای سوالات آماده می کند و به مقابله با استرس کمک می کند.

تکنیک خواندن عمیق

اگر سؤالات آزمون چند گزینه ای یا تشریحی هستند، باید عمیق مطالعه کنید تا بتوانید به سؤالات پاسخ دهید، مطالب (از جمله فرمول ها) را به خوبی یاد بگیرید و آن را در کلاس به خوبی به خاطر بسپارید. توضیح یک درس برای مخاطبان فرضی، یکپارچه سازی محتوا، تفکر (به جای صرفاً به خاطر سپردن مطالب) و پاسخ به سؤالات کلی راه هایی برای به دست آوردن درک عمیق تر هستند.

10 کاری که باید در شب امتحان انجام دهید

دانستن و تمرین تکنیک ها به تنهایی باعث بهبود عملکرد در شب آزمون نمی شود. شما باید به اطراف خود نگاه کنید. زمینه شخصی در زیر 10 تکنیک مهم برای بهبود عملکرد مطالعه شما در شب آزمون آورده شده است.

استراحت کافی

علاوه بر خواب خوب شبانه، بین روز و شب قبل از مطالعه استراحت کافی داشته باشید، بقیه ساعات شب نباید آنقدر طولانی باشد که صندلی ها پر شوند، از طرفی نباید آنقدر کوتاه باشد که بعد از چند ساعت بهره وری شما کاهش می یابد و انرژی خود را از دست می دهید این کار را انجام دهید همانطور که در مورد تکنیک پومودورو توضیح دادیم هر 20 دقیقه مطالعه باید 10 دقیقه استراحت کرد و این نسبت رعایت شود. از طرفی خواندن دو ساعت متوالی را توصیه نمی کنیم

غذای شب امتحان

مغز برای کارکرد موثر به انرژی نیاز دارد، از طرفی گرسنگی سیستم گوارش را مختل می کند. و عملکرد جسمی و ذهنی را کاهش می دهد تغذیه در شب باید سبک، کم چرب و مخلوط “حیاتی” باشد. میان وعده، میوه و سالاد را انتخاب کنید.

محتوا را بررسی کنید

تا زمانی که زمان اجازه می دهد به خواندن مطالب جدید ادامه دهید. سپس باید مطالب را مرور کنید. مهم است که مطالب را چندین بار مرور کنید تا متن را به حافظه کوتاه مدت و سپس بلند مدت اختصاص دهید.

تمرینات تنفسی

یکی از عوارض ناخواسته کمبود وقت، استرس و فشار برای مطالعه در شب امتحان، تنگی نفس و تنگی نفس است. علاوه بر انرژی حاصل از غذا، مغز برای متابولیسم و ​​فعالیت به اکسیژن کافی نیاز دارد. بنابراین توجه به الگوی تنفس خود را در شب امتحان و سر جلسه امتحان فراموش نکنید. هر چند دقیقه یکبار، تنفس شکمی را به این صورت انجام دهید:

ابتدا صاف بنشینید.

2 ثانیه نفس بکشید تا شکم شما فرو برود.

برای حرکت دادن معده به مدت 2 ثانیه بازدم کنید.

نفس را به مدت 4 ثانیه در ریه های خود نگه دارید.

2 ثانیه بازدم کنید.

این مراحل را دو بار تکرار کنید تا فشار خون، فشار و ضربان قلب خود را تنظیم کنید. سایر تکنیک های تنفس مانند تکنیک 10 ثانیه ای، تنفس از سوراخ چپ بینی و حتی تنفس نیز موثر هستند.

نوشیدن مقدار زیادی آب

تا اینجا به غذا و اکسیژن برای انتقال مغز اشاره کردیم، اما این دو بدون آب کافی نیستند. تمام واکنش ها و فعل و انفعالات بدن در محیط آب صورت می گیرد. آب استرس جسمی و روحی را کاهش می دهد، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و احساس گرسنگی را کاهش می دهد.

به یک بیانیه مثبت فکر کنید

شاید گفتن یک جمله خوب تاثیر طولانی مدت نداشته باشد و فقط نوعی روانشناسی زرد باشد. اما در روز امتحان که جملات منفی ذهن شما را به خود مشغول می کند و بقیه وقت شما را می گیرد، تجدید نظر در جملات مثبت به یک تکنیک مهم و موثر تبدیل می شود. به محض اینکه احساس ناراحتی، دلسردی یا استرس عاطفی کردید، با خود بگویید، کلمات مثبت را با صدای بلند تکرار کنید و مهارت، صبر خود را افزایش دهید و منتظر نتیجه باشید. برای اطلاعات مفید در مورد این موضوع، به 7 راه برای کاهش استرس مراجعه کنید.

تمرینات ذهنی

ذهن سالم یک واقعیت در بدن سالم است. خستگی جسمانی، نشستن و ضعف عضلانی انرژی شما را کاهش می دهد. بدن می تواند انرژی بیشتری را از طریق فعالیت ماهیچه ای بسوزاند و در نتیجه متابولیسم قلب و مغز را افزایش دهد. افزایش متابولیسم در نهایت انرژی شما را افزایش می دهد. حرکات کششی هر 30 تا 60 دقیقه به بازیابی انرژی شما کمک می کند.

از نور زرد استفاده کنید

اگر کافئین و شکر نخوریم، چگونه می توانیم به مغز کمک کنیم که بیدار بماند؟ نور می تواند همه چیز را تغییر دهد. از نور زرد یا نور خورشید استفاده کنید. نور سفید یا آبی احساس خواب آلودگی و افسردگی را افزایش می دهد. از طرفی میزان نور و تابش نباید محدود و مستقیم باشد. استفاده از چراغ مطالعه تاریک در اتاق را توصیه نمی کنیم، زیرا باعث افزایش احساس خستگی و کاهش اثربخشی یادگیری می شود.

به نمونه سوالات پاسخ دهید

هنگام مطالعه، حل تکالیف امتحانی و کنترلی یا تکالیف مستقل برای بهبود کارایی یادگیری، یافتن نقاط ضعف و کاهش استرس بسیار مهم است. اگر وقت کافی برای مطالعه متون ندارید، می توانید در مدت زمان کوتاهی سوالات معمولی را حل کنید تا با اهمیت موضوعاتی که در جلسات مطرح می شود آشنا شوید. اگر زمان کافی را صرف مطالعه کرده اید، انجام نمونه سوالات به شما کمک می کند تا حد امکان مطالب را حفظ کنید.

ترجیح می دهم نخوانم

بسیاری از ما چیزهایی را که بیشتر دوست داریم، نوآوری و اختراع مجدد نمی کنیم. به این ترتیب فرد سود بیشتری می برد اما بی تاثیر است. شما نمی توانید از موضوعاتی که در طول امتحان ضعیف هستند اجتناب کنید. بنابراین در ابتدای آموزش وقتی وقت دارید و ذهن خود را آماده می کنید، ابتدا موضوعاتی را که کمی در مورد آنها می دانید مطالعه کنید.

10 کاری که نباید در شب امتحان انجام داد

مجموعه ای از تمرینات در زمان عادی خوب است، شما می توانید نتایج را نادیده بگیرید یا برای تکمیل آنها وقت بگذارید، اما این کار در یک امتحان کوتاه ممنوع است. در اینجا 10 موردی که توضیح داده ایم، عملکرد ذهنی، جسمی و ذهنی شما را در شب امتحان کاهش می دهد. پس تا حد امکان از آن دوری کنید.

خواندن از چندین منبع ممنوع است

بهترین منبع برای امتحان کتاب درسی است پس با مطالعه منابع مختلف گیج نشوید. بهتر است چندین بار کتاب ها و مقالات را بخوانید تا چندین منبع را ناقص بخوانید. مغز برای به خاطر سپردن مطالب نیاز به تکرار دارد، نه تنوع.

غذاهای محرک ممنوع است

بسیاری از دانش آموزان از محرک ها، نوشیدنی ها و غذاهای حاوی کافئین، تیانین و ادویه ها برای کمک به هوشیاری و هوشیاری استفاده می کنند. اما چرا باید این موارد را در شب امتحان محدود و استفاده کنید؟ به این دلایل:

مشکلات گوارشی مانند حالت تهوع، درد شکم و اسهال

سر

افزایش ضربان قلب

برخی غش می کنند و به خواب می روند

اختلالات خواب

اضطراب افزایش یافت

شب بیدار نشو

مهم نیست چقدر در برنامه دیر آمده اید، نباید خواب و استراحت کامل را رها کنید. اگر نخوابید، ممکن است مطالبی را که در طول امتحان خوانده اید و مطالعه کرده اید فراموش کنید. حداقل 5 ساعت در روز بخوابید. مراقب تمام شرایط برای یک خواب خوب، مانند سکوت، نور کم در اتاق و دمای مناسب برای یک خواب خوب باشید.

برگشتی وجود ندارد

استرس شب امتحان حواس‌تان را پرت می‌کند، بنابراین ممکن است بخواهید چندین بار به عقب برگردید، جمله‌ای را که چند دقیقه پیش خواندید بخوانید و اصلاح کنید. اما این فقط به شما در به خاطر سپردن و جذب محتوا کمک نمی کند. اما همچنین شما را به تاخیر می اندازد و چرخه معیوب استرس ایجاد می کند. پس مواظب این تله ذهنی باشید و به محض اینکه افکار مخالف به ذهنتان خطور کرد، دست بردارید. پس از اتمام یک موضوع یا فصل فراموش نکنید که به عقب برگردید و آن محتوا را مرور کنید.

صدایی در خانه نمی آید

اگر خانواده شما خارج از اتاق در حال تماشای فیلم، بازی یا مهمانی هستند، قطعاً هدف شما مطالعه نیست. از خانواده خود بخواهید محیطی ایجاد کنند که به شما کمک کند در شب امتحان تمرکز کنید و آرامش داشته باشید.

خواندن مطالب غیر درسی ممنوع است

بیشتر افراد وقتی کارهای ثانویه را به تعویق می اندازند انگیزه دارند. این یکی از آن بازی های فکری است که از عمل جلوگیری می کند. بنابراین، اگر می خواهید در شب امتحان چند صفحه از رمان مورد علاقه خود یا یک کتاب بسیار مفید بخوانید، به یاد داشته باشید که هیچ چیز مهمتر از منابع امتحانی امشب نیست.

برچیدن ممنوع است

یک وضعیت تمیز و مرتب می تواند به حفظ ذهنی شفاف کمک کند. بنابراین سعی کنید منطقه خود را با پشته های کتاب و کاغذ شلوغ نکنید. به خصوص در شب امتحان که فرد مستعد استرس و هرج و مرج است، باید توجه بیشتری به ایجاد حس نظم در اطراف خود داشته باشید.

تلفن همراه مجاز نیست

در هنگام امتحان از وسایل الکترونیکی به ویژه تلفن همراه استفاده نکنید. ذهن خود را فریب ندهید و از اپلیکیشن های مفید، چت های کوتاه استفاده کنید و 5 دقیقه از انجام بازی خسته نباشید. در شب امتحان، مخصوصاً اگر پشت میز باشی، ذهن با تمام ترفندهایش می خواهد فرار کند و فراموش کند. این یک دفاع روانی در برابر فشار است که باید در مقابل آن مقاومت کنید. هر چیزی که برای جستجو یا دانلود نیاز دارید از قبل وجود دارد. گوشی خود را خاموش کنید، هنگام مطالعه برای امتحان آنلاین عصر، گوشی خود را خاموش کنید. آن را دور از چشم نگه دارید.

راه های ممنوعه خیلی زیاد

شام دیگر امتحان انواع شکر است. با این حال، حتی اگر طبیعی باشد، مانند خرما، میوه های خشک، آب میوه و میوه های تازه، مواد غذایی با قندهای ساده باز هم قند زیادی وارد خون می کنند. مصرف زیاد قند به زودی با کاهش قند خون و فشار خون برابر است. بنابراین، با خوردن چنین غذاهایی از دست می دهید. توصیه می کنیم مقاله تغذیه مناسب دانش آموزان در زمان امتحان را نیز مطالعه کنید.

مطالعه در رختخواب ممنوع است

بدترین کاری که می توانید در شب امتحان با خودتان انجام دهید مطالعه در رختخواب است. نگاه کردن به تخت و یادآوری عادات خواب و استراحت، کارایی مغز را کاهش می دهد. اگر می خواهید در شب امتحان از خستگی دوری کنید و ذهن خود را بدون کافئین و شکر و ترفندهای خطرناک فعال نگه دارید، این جایی است که باید بروید. قسمت مطالعه و محل خواب را از هم جدا کنید. و سر میز جمعی مطالعه کنید

نتیجه

برای یادگیری ریاضی تجربی ما به شما پکیج صفر تا صد ریاضی تجربی را پیشنهاد میکنیم.

دکمه بازگشت به بالا