عمومی

مجازات‌های جایگزین حبس، راهکاری برای کاهش ورودی زندانیان است

دکترنامه/گیلان رئیس کل دادگستری استان گیلان در کارگاه آموزشی مراقبت الکترونیکی زندانیان گفت: مجازات‌های جایگزین حبس، راهکاری برای کاهش ورودی زندانیان است.

به گزارش دکترنامه و به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، کارگاه آموزشی مراقبت الکترونیکی زندانیان با حضور حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری استان گیلان با تبریک پیروزی قدرتمندانه جبهه مقاومت اظهار کرد: وعده الهی و قدرت مقاومت اسلامی همیشه بر حق بود و این نشانه در قضیه حمله به اسراییل نمایان شد.

وی با اشاره به اینکه زندان گیلان جز ده استان اول کشور است، تصریح کرد: در این حوزه دارای معدل خوبی هستیم و باید در پیشبرد و ارتقای آن تلاش کنیم.

رئیس شورای قضایی استان پابند الکترونیک را پدیده مبارکی در مجازاتهای جایگزین حبس عنوان کرد و گفت: استفاده و بهره برداری از چنین ابزارهایی موجب اطمینان آوری برای مجموعه است.

وی با بیان اینکه یک هدف از حبس مجرم این است که برای جامعه خطری ایجاد نکند، افزود: هر زندانی هزینه هایی خصوصا در حوزه سلامت دارد و استفاده از سامانه مراقبت الکترونیکی علاوه بر کاهش چنین مخارجی، حضور فرد در کنار خانواده را نیز ممکن می سازد.

این مقام ارشد قضایی به همکاران قضایی توصیه کرد تا با صدور مجازات های جایگزین حبس علاوه بر کاهش ورودی زندانها، از ظرفیت زندانیان جهت خدمت در مناطق محروم و احداث پروژه های ملی و عمرانی استفاده کنند.

همچنین محمدی اصل، رئیس اداره زندان های استان در این مراسم ضمن قدردانی از رئیس کل دادگستری استان گیلان و دیگر مقامات قضایی به جهت همیاری در برگزاری این کارگاه آموزشی گفت: درسرکشی های هر هفته روزهای چهارشنبه از خانواده های زندانیان که در طول سال انجام می‌گیرد از نزدیک نیاز های آنان بررسی شده و اقداماتی از قبیل ثبت نام فرزندان، معرفی به پزشک، روان درمانی و جهیزیه نو عروسان و … در حد توان تهیه صورت می گیرد.

وی مهم ترین کمک به خانواده های زندانیان را استفاده از ارفاقات حقوقی و بهره مندی از سامانه مراقبت الکترونیک دانست و افزود: یکی از امتیازات پابند الکترونیکی حفظ بنیان خانواده‌ و مصون ماندن جامعه از آسیب های اجتماعی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا