سلامت و دانش

آیا استفاده همزمان از دو ماسک محافظت بیشتری ایجاد می‌کند؟

در شیوع تاج ، استفاده همزمان از دو ماسک باعث محافظت بیش از یک ماسک می شود.

به گزارش دکترنامه ، بر اساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و به نقل از CNBC ، ماسک یک لایه فیزیکی است که از انتشار قطرات تنفسی به دیگران جلوگیری می کند و سطح حفاظت کاربر را فراهم می کند.

بنابراین اگر یک لایه فیزیکی دارید که یک لایه لایه دیگری را روی آن قرار دهید ، ایجاد محافظت بیشتر منطقی است.

اگرچه CDC استفاده همزمان از دو ماسک را پیشنهاد نکرده است ، اما استفاده همزمان از دو ماسک باعث ایجاد صحنه ای در میان برخی از شرکت کنندگان در مراسم تحلیف جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا شد. برخی از شرکت کنندگان زیر ماسک پارچه ای از ماسک های جراحی استفاده کردند.

محققان گفتند که استفاده از ماسک جراحی در زیر ماسک پارچه ای بیشترین محافظت را خواهد داشت ، زیرا ماسک جراحی به عنوان فیلتر عمل می کند و یک لایه اضافی ماسک پارچه ای برای متناسب شدن آن اضافه می کند.

در مکان هایی که حفظ فاصله اجتماعی دشوار است ، مانند هواپیما یا مغازه ، دو ماسک محافظت بیشتری می کند.

مطالعات نشان داده است که ماسک های پارچه ای چند لایه می توانند 50 تا 70٪ از قطرات و ذرات ریز را مسدود کرده و گسترش حفره ها را محدود کنند.

CDC به افراد توصیه می کند از ماسکهایی استفاده کنند که حداقل دو لایه پارچه نخی کاملاً بافته شده مانند پتو یا ملافه نخی داشته باشد.

ماسک های یکبار مصرف جراحی ، ساخته شده از یک مشتق پلاستیکی به نام پلی پروپیلن ، در فیلتر کردن ذرات موثرتر از ماسک های پارچه ای هستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا