کسب و کار ویژه

همه چیز درباره هنگ درام

همه چیز درباره هنگ درام

در این مقاله با ما همراه باشید تا همه چیز را در مورد هنگ درام توضیح دهیم. درام ساز درام یکی از موفق ترین سازهای نوآورانه در هزاره جدید است. این ابزار به تازگی برای مردم شناخته شده است. جذاب ترین ویژگی این ساز صدای بی نظیر آن است که تقریبا همه را به خود جذب می کند.

این ابزار در بین معلمان یوگا و موسیقی درمانگران بسیار محبوب شده است و اکنون در جلسات مدیتیشن رایج است. همچنین اگر به دنبال آموزش هنگ درام در کرج هستید، ما به شما آموزشگاه موسیقی ویولا کرج را معرفی میکنیم.

افراد مبتدی به راحتی می توانند این ساز را بنوازند و این موضوع توجه بسیاری از افرادی را که همیشه نگران سختی نواختن ساز بوده اند به خود جلب کرده است. افراد بیشتری نیز هر روز برای استراحت و یادگیری موسیقی نواختن درام را انتخاب می کنند.

همچنین، هیچ قانون یا روش دقیقی برای نحوه بازی با آن وجود ندارد. شما در انتخاب هر روش و سبکی برای نواختن این ساز با رعایت اصول اولیه نواختن آن آزاد هستید.

این فلسفه ای است که ما سعی می کنیم با شما در میان بگذاریم: شما لازم نیست یک نوازنده باشید، لازم نیست از هیچ قاعده ای پیروی کنید، فقط از نواختن با طبل خود لذت ببرید. در ادامه مقاله، همه چیز در مورد هونگدرام با ما همراه باشید.

تاریخچه همبستگی درام را مرور کنید

طبل آویزان یا تله یکی از سازهای کوبه ای – ملودیک است. در نگاه اول، این سلاح شبیه یک کشتی در فیلم های علمی تخیلی یا سپرهای نظامی باستانی است. این دستگاه از دو صفحه فلزی بیضی شکل تشکیل شده است که به هم چسبانده شده اند.

شاید خیلی ها فکر کنند که درام نوت بوک جدیدی است که به تازگی وارد عرصه موسیقی شده است. این ساز ممکن است اخیراً رایج شده باشد، اما بیش از بیست سال است که ساخته و در موسیقی استفاده می شود.

اگرچه ایده اولیه ایجاد ساز درام مانند ریشه های باستانی داشت، اولین طبل شناخته شده در سال 2000 تولید شد. فلیکس رونر و سابینا شارر اولین کسانی بودند که این ساز را ساختند و نام دوم به عنوان سازنده این ساز ذکر شده است. دستگاه

جالب است بدانید که در روزهای ابتدایی Hang Drum برای حفظ اصالت این ساز خاص، فلیکس و سابینا سیاستی داشتند که مشتریانی که قصد خرید این ساز را داشتند باید نامه ای دست نویس به همراه داشته باشند. دلیل نیاز آنها به خرید این تجهیزات را توضیح دهید.

چرا هنگ درام گران است؟

طبل یکی از گران ترین سازها است و می توان گفت دلیل گرانی این ساز، فرآیند سخت و زمان بر ساخت ساز و تعداد اندک نوازندگان آن در سراسر جهان است. امروزه این ساز در سرتاسر جهان به ویژه در میان نسل جوان طرفداران زیادی دارد، اما تعداد کل نوازندگان آن می تواند صدها نفر باشد. طبل ها معمولا به صورت دستی در کارگاه تولید می شوند. انتخاب فلزات و آلیاژهای مناسب برای ساخت این ساز ساعت ها و روزها زمان می برد تا شکل بگیرد.

صدای بی نظیر هنگ درام

صدای طبل صدایی بی نظیر و آرامبخش است. در یک پست جداگانه می توانید نحوه درام زدن را مشاهده کنید. زیبایی صدای این ساز به دلیل هارمونیک های فراوان موجود در هر نت است. همچنین از آنجایی که بدنه این ساز یک تکه است، با نواختن یک نت، نت های دیگر کمی لرزش دارند. این موضوع صدای Hing Drum را بسیار گرم و دلنشین می کرد.

مهم است که توجه داشته باشید که نواختن درام هنگ بسیار آسان است. البته بستگی به سطحی دارد که می خواهید بازی کنید. نواختن ماهرانه و مؤثری که دوستداران موسیقی می توانند از آن لذت ببرند، واقعاً نیازمند تمرین، تمرین و دانش خوب موسیقی است. اما حتی اگر یک نوازنده حرفه ای هم نباشید، می توانید در همان روزهای اول صدای خوبی تولید کنید و اطرافیانتان را شگفت زده کنید.

همه چیز درباره هنگ درام
همه چیز درباره هنگ درام

نکات مهم برای نگهداری هنگ درام

پس از خرید یک درام، ابزار را با دقت و توجه به کار بگیرید. از آنجایی که درام از فلز سخت ساخته شده است، لبه های درام یا فرورفتگی ها و برآمدگی های صفحه بالایی نازک و آسیب پذیر هستند. بنابراین ضربه زدن با صدای بلند و محکم باعث از بین رفتن نت های آن می شود. در عین حال وجود انگشتر و دستبند نیز منجر به خط و خش روی بدنه ساز و از بین رفتن زیبایی آن می شود.

علاوه بر این، یک درام می تواند به مرور زمان به دلیل گرما و سرمای شدید تغییر رنگ داده و یا در صورت قرار گرفتن در معرض رطوبت زیاد، آسیب ببیند. همه چیز به مواد، محیط شما و نحوه نگهداری آن بستگی دارد. اگر درام شما از مواد استاندارد و با کیفیت ساخته شده باشد و از ساز به خوبی مراقبت کنید، ما تضمین می کنیم که برای مدت طولانی دوام خواهد آورد.

یکی از راه های نگهداری درام و جلوگیری از آسیب دیدن فلز بدنه آن استفاده از روغن های مخصوص نگهداری درام می باشد که معمولا به همراه درام عرضه می شود و یا به صورت جداگانه قابل سفارش می باشد.

رایج ترین هنگ درام چیست؟

طبل هنگ صدای ثابتی دارد. این، مانند اکثر سازهای دیگر، دیاتونیک است (نت های روی یک سوراخ)، زیرا نمی توان آن را به صورت دستی کوک کرد. انواع صدای تولید شده توسط این سازها به طور کلی شبیه به یکدیگر است و در صورت تمایل می توانید قبل از خرید سطح مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس این ساز را می توان مطابق با سلیقه و نیازهای موسیقی شما کوک کرد.

رایج ترین گام برای تنظیم درام معمولاً D مینور است، اما این بدان معنا نیست که بهترین کوک است. در واقع شما این موضوع را تعیین می کنید، زیرا بسته به نوع موسیقی یا ساز که می نوازید، باید تصمیم بگیرید که تیونر خود را انتخاب کنید.

برای درام‌های معمولی، 9 نت با باس D مینور وجود دارد که یک نت D یا D در مرکز تراز و بقیه نت‌ها در اطراف آن نت مرکزی قرار گرفته‌اند. لازم به ذکر است که گاهی اوقات تله درام به سفارش نوازندگان ساخته می شود که می تواند تا 16 نت و 2 نت باس داشته باشد.

آلیاژها به طور گسترده در ساخت لاستیک و خواص آنها استفاده می شود

طبل های شاهدانه از مواد مختلفی ساخته می شوند. هر ماده ویژگی های خاص خود را دارد و باعث ایجاد صداها و تن های متنوع برای درام های مختلف می شود.در اینجا همه چیز را در مورد آلیاژهای مورد استفاده در هانگ درام توضیح خواهیم داد.

فولاد نیترید

محبوب ترین درام ها از فولاد نیترات ساخته شده اند. فولاد نیترید در برابر زنگ زدگی کاملا مقاوم بوده و صدای خاصی دارد. بشکه های فولادی نیترید تنش کمتر و چگالی بهتری دارند. این مشکل منجر به استفاده گسترده از درام های فولادی نیترید در ضبط استودیو شد.

فولاد ضد زنگ

بشکه های فولادی معمولاً قیمت مناسبی دارند، که آنها را برای مبتدیان مفیدتر می کند، اما این به معنای پایین بودن فولاد نیست. طبل‌های فولادی صدای بلندتری دارند، بنابراین برای افرادی که دست‌های ظریف‌تری دارند مناسب‌تر هستند. صدای کم و ولتاژ بالا ویژگی اصلی این درام ها است که صدایی جوی ایجاد می کند.

دکمه بازگشت به بالا