کسب و کار ویژه

چگونه متوجه شویم که گوگل سایت ما را جریمه کرده؟

پنالتی شدن در گوگل و راه های تشخیص و رفع آن

جریمه شدن توسط گوگل یکی از بدترین اتفاقاتی است که ممکن است برای صاحبان سایت و کارشناسان سئو رخ دهد. اما جریمه گوگل چیزی نیست که قابل حل نباشد، فقط کافی است مواردی را که قوانین گوگل را زیر پا می گذارند، برطرف کنید.

اگر ورزش های حرفه ای را تماشا می کنید، اصطلاح “پنالتی” را می شناسید. اگر بازیکنی مرتکب عمل غیرورزشی، خطا یا تخطی از قوانین بازی شود، داور او را جریمه می کند. بسته به شدت تخلف، ممکن است بازیکن اشتباهی از بازی اخراج شود! جریمه شدن توسط گوگل مانند یک جریمه ورزشی است.

موضوع جریمه های وب سایت برای برخی از کاربران چالش برانگیز است، بنابراین این مقاله به موضوعات زیر می پردازد: مجازات های گوگل چیست، چرا سایت های پنالتی گوگل و رفع پنالتی های گوگل.

گوگل پنالتی

پنالتی گوگل جریمه ای برای وب سایت هایی است که قوانین و الگوریتم های گوگل را نادیده می گیرند و از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده می کنند. این جریمه باعث افت شدید ترافیک ارگانیک، افت رتبه سایت در نتایج گوگل و حتی حذف از نتایج گوگل می شود.

آنچه گفته شد توضیحات کلی و جامع وب سایتی است که توسط گوگل شارژ می شود اما لازم است اطلاعات بیشتری در مورد روش و روند وب سایتی که توسط گوگل شارژ می شود بدانید.

پنالتی شدن در گوگل
پنالتی شدن در گوگل

دلیل جریمه شدن این سایت توسط گوگل

یکی از دلایل حذف یک سایت از نتایج گوگل، جریمه کردن سایت از گوگل است. مهمترین ماموریت گوگل این است که بهترین نتایج را به کاربران خود نشان دهد. برای این کار، گوگل از وب سایت ها انتظاراتی دارد و هر سایتی که سعی کند فاکتورهای رتبه بندی را دستکاری کند یا این قوانین را زیر پا بگذارد، هرزنامه محسوب می شود. اما چه عواملی باعث جریمه شدن یک سایت در گوگل می شود؟

Unksha Maddah Hynes، مدیر عامل شرکت van Jay-Dhamdah Hynes Consulting، گفت:

می توانم بگویم که تقریباً تمام جریمه های گوگل برای مالک سایت است که سعی می کند از قوانین و الگوریتم های گوگل دوری کند.

متأسفانه، اطلاعات دقیقی در مورد اینکه چه چیزی باعث جریمه شدن یک صفحه توسط گوگل می شود، در دسترس نیست. اما چیزهای غیر طبیعی مانند این مشهود است:

لینک های غیر طبیعی به سایت شما (لینک های غیر طبیعی)

لینک های غیر طبیعی از سایت شما

محتوایی با ارزش افزوده کم یا بدون ارزش

آنها گوگل را ریسپانسیو می کنند و در صورت تکرار، صفحه اشتباه از گوگل کارت قرمز دریافت می کند.

فرآیند جریمه کردن یک صفحه در گوگل

اکنون که با اسپم آشنا شدید، باید اشاره کنم که روزانه 40 میلیارد صفحه هرزنامه در گوگل شناسایی می شود. اما آیا همه این سایت ها جریمه می شوند؟ برای پاسخ به این سوال، تصویر زیر را ببینید.

همانطور که از تصویر مشخص است فرآیند پنالتی شدن سایت در گوگل به صورت همزمان انجام نمی شود و وبسایت باید 4 مرحله و 3 فیلتر را طی کند تا جریمه شود. اگر دقت کنید، خط آبی که فیلتر را نشان می دهد با هر مرحله ضخیم تر می شود. این خط آبی ضخیم نشان می دهد که برای فیلتر کردن هرزنامه ها چقدر کار لازم است و هر گزارش به مراحل غیرضروری نمی رود.

اما روند همیشه اینگونه نیست، گوگل سیستم هایی (هوش مصنوعی) دارد که در ابتدا بیشترین اسپم ها را پیدا می کنند. بنابراین، هرزنامه‌ای که می‌بینیم حتی به نتایج گوگل هم نمی‌رسد.

اما گاهی اوقات (فقط در 1٪ موارد) کار به جایی می رسد که این گزارش ها باید توسط مردم بررسی و تأیید شوند. این گزارش‌ها توسط تیم هرزنامه وب Google، یک تیم چند رشته‌ای که اقدامات دستی را در سایت‌ها اعمال می‌کند، بررسی می‌شود. در سال 2020، تیم وب هرزنامه گوگل توانست به صورت دستی 2900000 گزارش را تأیید کند و یک پیام جریمه گوگل را به کنسول جستجوی مالکان ارسال کند.

چگونه متوجه شویم که گوگل سایت ما را جریمه کرده؟

هر زمان که سایتی جریمه شود، رتبه سایت و ترافیک ارگانیک آن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و صاحب سایت یک پیام اقدام مستقیم در قسمت امنیت و اقدامات مستقیم در کنسول جستجوی سایت دریافت می کند.

در آموزش صفر تا صد سئو در ژاکت تمامی این موارد را می آموزید.

ژاکت

مرجع وردپرس فارسی و رهبر بازار اولین پلتفرم ارائه دهنده خدمات و محصولات دیجیتال در ایران که با گردهم‌‌‌آوری منابع انسانی توانمند و برجسته بدنبال خلق ارزش برای ذینفعان خود می باشد.
دکمه بازگشت به بالا