سلامت و دانش

واکسیناسیون اقشار مختلف در کهگیلویه و بویراحمد چگونه انجام می شود؟

دکترنامه / کهگیلویه و بویراحمد معاون بهداشتی دانشگاه یاسوج نحوه واکسیناسیون کهگیلویه و بویراحمدی را توضیح می دهد.

“محمدمهدی بانشی” در مصاحبه با خبرنگاران دکترنامه افزود: کارکنان بهداشتی در گروه اول واکسن کرونا هستند ، یعنی در بخش بهداشت ، بخش مراقبت های ویژه کرونا ، بیمارستان کرونا ، چرک ، تمام بیمارستان ها ، همه چرک ها مطب ها ، رادیولوژیست ها و کلینیک ها به ترتیب اداره می شوند و اکثر آنها در پایان هفته کامل تجویز و واکسینه می شوند.

وی اظهار داشت: به غیر از کارکنان مراقبت های بهداشتی ، بیماران خاص و سرطان ، پیوند کلیه ، جانبازان شیمیایی و با درصد بالا ، عفاف و استحمام از اولویت های بعدی است که برخی از این گروه ها تاکنون علیه آن واکسینه کرده اند. برای تکمیل گروه ، ما باید از نظر سن و مشکلات همه گروه ها را داشته باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در بخش بعدی واکسن کرونا به بیمار خاص تزریق می شود و سپس نوبت به والدین و بیمار زمینه ای می رسد. بعد از این افراد ، مراکز جمعی مانند مراکز نگهداری سالمندان و معلولین واکسینه می شوند.

بانشی گفت: “بعد از این گروه ها ، به عموم افرادی كه واكسن تاج بر اساس سن آنها به 5 گروه سنی تقسیم می شود ، می رسیم ، به عنوان مثال ، از 85 سال به بالا و 80 تا 85 سال گروه بندی می شوند و فعالیت می كنند.” واکسینه می شوند.

وی ادامه داد: هرکسی که پرونده در سیستم puskesmas و سیب دارد ، علیه ویروس کرونا واکسینه می شود و کسانی که پرونده ای در سیستم puskesmas و سیب ندارند باید به نزدیکترین مرکز بهداشتی یا خانه بهداشت مراجعه و پرونده تشکیل دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه یاسوج در بهداشت اظهار داشت: اگر نوبت واکسیناسیون مردم باشد از طریق رسانه ها و صدا و سیما به آنها اطلاع داده می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا