سلامت و دانش

نشانه‌های تازه‌ای از حیات در اتمسفر سیاره زهره

دیجیاتو می نویسد: این تیم مقاله ای در دو صفحه منتشر کرده است که توصیف شناسایی ترکیب شیمیایی “فسفین” در جو غلیظ ونوس است. آنها معتقد بودند که فسفین می تواند توسط میکروارگانیسم هایی که در نوعی زیست کره خارجی زندگی می کنند ، تولید شود.

ستاره شناس دانشگاه کاردیف ولز ، جین گریوز ، اولین بار این ترکیب شیمیایی را در ونوس در سال 2017 شناسایی کرد. در مارس 2019 ، دانشمندان با استفاده از یک تلسکوپ پیچیده در شیلی چنین کشفی را تأیید کردند. آنها فسفین را با سرعت 5 تا 20 قسمت در میلیارد پیدا کردند که هزاران برابر بیشتر از مقدار جو زمین است. با این حال ، تحقیقات آنها به دلیل انتشار ویروس کرونا و مدت زمان محدودی که زهره از افق زمین عبور کرد ، متوقف شد.

در حال حاضر دانشمندان قادر به جمع آوری میکروارگانیسم ها از سیاره زهره نبوده و حتی قادر به عکاسی از آنها نبوده اند. محققان آگاه هستند که نور به طور مداوم در حال پوسیدگی فسفین است ، بنابراین باید دوباره پر شود.

از لحاظ تئوریک ، میکروب ها می توانند چنین کاری انجام دهند ، اما برخی از دانشمندان هنوز متقاعد نشده اند که فسفین توسط زندگی بی هوازی تولید می شود. در حال حاضر ، هیچ دانشمندی توضیح خاصی در این باره ندارد.

اکتشافات جدید منجمان تحقیقات در مورد حیات فرازمینی در ناهید را افزایش می دهد. دانشمندان تا همین اواخر توجه زیادی به این سیاره نکرده بودند و بدنبال زندگی فرازمینی در آن نبودند ، در واقع بیشتر تمرکز بر روی مریخ و سفر به سیاره سرخ بود.

مدیر ناسا جیم برایدنشتاین نسبت به یافته های دانشمندان واکنش نشان داده و گفته است که یافتن حیات در این سیاره باید در اولویت باشد. به گفته برایدنشتاین ، کشف فسفین مهمترین پیشرفت در زندگی فرازمینی بود. لازم به ذکر است که در گذشته چندین سازمان فضایی تحقیقاتی را در مورد این سیاره انجام داده اند که یکی از آنها ناسا است.

2121

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا