سلامت و دانش

پاکسازی پوست چیست؟

پاکسازی پوست

پاکسازی پوست و پاکسازی صورت از جمله خدمات زیبایی است که در کلینیک زیبایی رویال گلدن توسط پزشک متخصص و کادری حرفه ای با بهترین مواد و تجهیزات نظافتی انجام می شود.

آموزش پاکسازی پوست

اگر به دنبال یک تخصص پولساز و پردرآمد هستید، میتوانید از آموزش پاکسازی پوست در ایران فشیال استفاده کنید. همچنین میتوانید برای یادگیری تزریق فیلر و بوتاکس از آموزش تزریق فیلر و بوتاکس استفاده کنید.

پاک کننده صورت چیست؟

پاکسازی پوست از بین بردن سلول های مرده و ناخالصی های تجمع یافته روی پوست است. این کار می تواند پوست را شاداب کند و به سلامت آن کمک کند.

سلول ها را از لایه های سطحی پوست و همچنین چربی و ذراتی که به دلیل آلودگی هوا روی پوست می نشینند را از بین می برد. یکی از روش های پاکسازی مورد استفاده در کلینیک های زیبایی، روش میکرودرم ابریژن است که منجر به پاکسازی، درمان منافذ باز پوست و نوسازی می شود.

چرا پاکسازی صورت انجام می شود؟

غدد چربی موجود در پوست سبوم ترشح می کنند. این ترشحات از طریق مجاری باز روی سطح پوست ترشح می شوند. و پوست را مرطوب کرده و سلول های مرده، گرد و غبار و آلودگی های روی پوست را حل می کند.

گرد و غبار با هوا و روغن روی پوست مخلوط می شود و باعث انسداد آب یا روغن می شود که باعث خشکی و خشکی پوست می شود و تمیز و تازه است.

برای رفع این مشکل، تمیز کردن منظم پوست با آب و محصولات شوینده مناسب بسیار کمک کننده است. همچنین باید از استفاده بیش از حد از ترکیبات پرچرب و کرم پودر و لوازم آرایشی روی پوست خودداری کنید.

استفاده از پاکسازی عمیق و لایه برداری پوست موثر است. همچنین با استفاده از لایه بردارهای متناسب با نوع پوست سطح پوست کمی آسیب می بیند.

پس از آن، پوست کمی گاز گرفته و جوش های سرسیاه آزاد می شود. در نهایت از ماسک مناسب با نوع پوست استفاده شده و کرم نهایی روی پوست زده می شود.

اهمیت پاکسازی پوست چیست؟

پاکسازی پوست یکی از عوامل مهم در سلامت پوست صورت است. شناخت نوع پوست مهم ترین مرحله در مراقبت از پوست است زیرا استفاده از محصولاتی که برای نوع پوست شما مناسب نیستند می تواند آکنه، خشکی یا سایر مشکلات پوستی را بدتر کند. داشتن یک برنامه روزانه مراقبت از پوست می تواند به حفظ سلامت کلی پوست، شادابی و بهبود مشکلات پوست کمک کند.

با افزایش سن و زمان، پوست به عنوان بزرگترین عضو بدن آسیب های ناشی از رژیم غذایی ناسالم، استرس و هوای آلوده را نشان می دهد. با پاکسازی پوست، آلودگی هایی مانند جوش های سرسیاه، آکنه، جوش ها و لک ها از بین می رود و در نتیجه پوستی سالم و شاداب می شود.

مراحل پاکسازی صورت

به طور کلی مراحل پاکسازی پوست به سه دسته تقسیم می شوند

1- پوست را در خانه تمیز کنید

پاکسازی صورت در خانه شامل موارد زیر است

صورت خود را بشویید و خشک کنید

صورت خود را با لوسیون بشویید

ماساژ صورت

روشن کننده صورت

دانه های سر سیاه و سر سفید را از بین ببرید

از ماسک صورت استفاده کنید

از کرم مرطوب کننده استفاده کنید

2- تمیز کردن صورت در آرایشگاه

روش های پاکسازی صورت در آرایشگاه ها شامل یک یا چند مورد از موارد زیر است:

کشیدن سیگار، ماساژ و استفاده از لایه بردارهای شیمیایی

برای از بین بردن لایه های پوست مرده از اسکراب استفاده کنید

پاکسازی صورت با استفاده از پاک کننده ها، لایه بردارهای مختلف

استفاده از کرم ها و لوسیون ها برای مرطوب کردن پوست.

روش تمیز کردن صورت در آرایشگاه منجر به پاکسازی عمیق پوست نمی شود و از جمله عوارض نظافت در آرایشگاه می توان به التهاب پوست، زخم و انتقال عفونت اشاره کرد. بنابراین به قیمت تمیز کردن پوست در آرایشگاه ها که نسبت به کلینیک های زیبایی ارزان تر هستند توجه نکنید.

مشکلات تمیز کردن صورت در آرایشگاه

بسیاری از افرادی که برای آرایش صورت به سالن های زیبایی مراجعه می کنند، نوجوانان و جوانانی هستند که مستعد آکنه و جوش هستند. اگر متخصص زیبایی در این زمینه آگاهی کافی نداشته باشد و اصول مراقبت از پوست را نداند، بدون آگاهی کافی، به اشتباه از انواع کرم های سنگین و چرب روی پوست این گونه افراد استفاده می کند و باعث تحریک جدی جوش ها می شود.

3- پاکسازی صورت در کلینیک های معروف زیبایی

کلینیک روش های مختلفی برای پاکسازی صورت یا صورت و پوست دارد. برای این کار مراجعه به یک کلینیک زیبایی معتبر ضروری است.

پاکسازی پوست صورت در کلینیک زیبایی

1- بخور سرد باشد یا گرم، آدامس یا کیسه با بخور سرد یا گرم با توجه به نوع پوست فرد توسط متخصص انتخاب می شود. در این مرحله لایه برداری سطحی انجام می شود.

2- مرحله بعدی دسن است که در آن پوست توسط جریان الکتریکی عمیقا لایه برداری می شود.

3- هیدرومی یا گالوانیک مرحله چهارم است که شامل آبرسانی و تغذیه پوست می شود.

4- در مرحله پنجم به نام فرکانس بالا، پوست با جریان الکتریکی بالا کاملا ضد عفونی شده و منافذ باز پوست بسته می شود.

5- در این مرحله ماسک مغذی ژاپنی که خاصیت کلاژن سازی و جوان کننده دارد روی پوست زده می شود تا مواد ضروری کاملا جذب پوست شود.

6- در مرحله نهایی پاکسازی، یک ماساژ بیست دقیقه ای با بهترین صندلی ماساژور در بیمارستان، می توانید در محیطی کاملا تمیز استراحت کنید.

بهترین راه برای تمیز کردن صورت

همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم پاکسازی پوست به 3 روش در منزل، آرایشگاه و بیمارستان انجام می شود که بهترین روش پاکسازی صورت، روش پزشکی است، زیرا از ابزارهای شناخته شده و ناشناخته و استفاده نشده استفاده می شود. . نظافت منزل و آرایشگاه و فردی که این کار را انجام می دهد دوره غیر اختصاصی پاکسازی پوست را گذرانده است. اما در بیمارستان پاکسازی صورت توسط دستگاه انجام می شود.

اما در کلینیک های معتبر زیبایی، پاکسازی توسط متخصص پوست انجام می شود و پزشک متخصص با روش های مختلف پوست صورت را تمیز می کند.

اگر قصد مزوتراپی برای اسکارهای صورت دارید، بهتر است ابتدا درمان مزوتراپی خود را به پایان برسانید و سپس اقدام به لایه برداری پوست کنید. زیرا بعد از میسو یک سری زخم های کوچک روی پوست ظاهر می شود که در پاکسازی اختلال ایجاد می کند.

فواید پاکسازی صورت چیست؟

از فواید پاکسازی پوست می توان به آبرسانی پوست اشاره کرد که باعث افزایش رطوبت پوست می شود که در رساندن رطوبت به لایه بیرونی بسیار مفید است. آبرسانی برای پوست های خشک بسیار مفید است و از چین و چروک های زودرس جلوگیری می کند.

ماساژ صورت باعث می شود خون در زیر پوست شما جریان یابد. شما را آرام می کند و به جذب مواد حامل اکسیژن کمک می کند و با تحریک پوست مواد زائد را از بین می برد.

دکمه بازگشت به بالا