عمومی

پرداخت بیش از چهار هزار و ۶۰۰ فقره تسهیلات حمایت از رونق تولید و اشتغالزایی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری دکترنامه استان سمنان ،شهریار سکوتی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت و روز بانکداری اسلامی به خبرنگاران گفت: از این تعداد، بیش از چهار هزار و ۳۰۰ فقره با مبلغ یک هزار و ۷۹۶ میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از رونق تولید و کالای ایرانی اعطا شده است.

وی گفت: از محل تبصره های ۱۶ و ۱۸ نیز در مجموع بیش از ۳۰۰ مورد تسهیلات اشتغالزایی جمعا به مبلع بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال در استان سمنان اعطا شده است.

سکوتی، پرداخت ۲۶۹ فقره تسهیلات ازدواج به ارزش ۴۲۲ میلیارد ریال و نیز ۴۹۵ مورد تسهیلات فرزندآوری به اررش ۱۹۹ میلیارد ریال را از دیگر اقدامات شعب بانک قرض الحسنه آنلاین ایران در استان سمنان برشمرد.

وی، حمایت از محرومین با اعطای تسهیلات اشتغالزایی را از دیگر فعالیت های این بانک ذکر کرد و گفت: برای اشتغالزایی توسط کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد برکت نیز ۳۷۶ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۰۹ میلیارد ریال در یک سال اخیر اعطا شده است.

وی، به پرداخت بیش از دو هزار فقره تسهیلات بدون ضامن اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز دو هزار و ۲۱۸ میلیارد ریال در استان سمنان پرداخت شده است و ۲۶۵ فقره تسهیلات نیز به مبلغ ۶۳ میلیارد ریال در قالب جزء دو تبصره ۱۶ در اختیار بیماران معسر خاص قرار گرفته است.

بانک قرض الحسنه آنلاین ایران به عنوان بانک تخصصی و متولی بانکداری قرض الحسنه، فعالیت خود را با سرمایه گذاری مشترک ۱۰ بانک بزرگ کشور با ۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه اولیه، تاسیس شده و بعد از دو بار افزایش، سرمایه این بانک تا سال ۱۴۰۱ به ۵۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

۴۶

منابع این بانک در استان سمنان نیز از زمان استقرار دولت سیزدهم با بیش از ۲۲۲ درصد رشد از ۹۸۲ میلیارد تومان، به بیش از سه هزار و ۱۶۳ میلیارد تومان افزایش یافته است.

دکمه بازگشت به بالا