اقتصادی

قیمت آپارتمان در پردیس ۲۵ درصد کاهش یافت

مدیرعامل شرکت عمران پردیس ضمن اشاره به اینکه تعداد ۱۰ هزار واحد مسکن آنلاین پردیس تکمیل شده و بیش از ۱۹ هزار واحد باقیمانده با کمک منابع صندوق ملی مسکن و منابع داخلی شرکت طی امسال و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد گفت: در سه ماه اخیر قیمت مسکن در پردیس ۲۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش دکترنامه، از ۸۴ هزار و ۱۷۲ واحد مسکن آنلاین پردیس هم‌اینک ۲۹ هزار و ۸۲۱ واحد مسکونی باقیمانده که با افتتاح و تحویل ۱۰ هزار واحدی که تکمیل شده این رقم به ۱۹ هزار و ۸۲۱ واحد می‌رسد.

خلیل محبت‌خواه ـ مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس – اخیرا ضمن اعلام این خبر گفته است: طی سه ماه اخیر ۱۱۰ مشاور املاک غیرمجاز در پردیس شناسایی و ۵۶ واحد پلمب شده است. او از کاهش ۲۵ درصدی قیمت مسکن در پردیس طی سه ما اخیر خبر داد.

بررسی‌ها نیز نشان می‌دهد مرحله جدید از ریزش قیمت‌ها در بازار مسکن شهر جدید پردیس با تعمیق رکود معاملات آپارتمان در این شهر آغاز شده است. پس از آن‌که قیمت‌های پیشنهادی در خرداد نسبت به ابتدای سال جاری ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد، بنا به گفته واسطه‌های ملکی، این بازار در دو ماه گذشته مجددا با کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت نسبت به خرداد مواجه شده است. در واقع طبق گفته‌ی مشاوران املاک نرخ‌ها بعضا بیش از ۳۰ درصد نسبت به اوایل امسال کاهش نشان می‌دهد.

در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های شهر جدید پردیس نیز بنا به گفته محبت‌خواه، واحدهای باقیمانده مسکن آنلاین در شهر پردیس به منظور سهولت در تکمیل به سه دسته بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی به تعداد ۱۰ هزار واحد، بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی به تعداد ۱۲ هزار واحد و کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی به تعداد 7000 واحد تقسیم شدند که برنامه‌ریزی شده تا ۱۰ هزار واحد به زودی تحویل متقاضیان شود. همچنین برای ۱۲ هزار واحدی که پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد دارند برنامه‌ریزی شده تا این واحدها تا قبل از اتمام سال و بیش از 7000 واحد باقیمانده در سال آینده تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

وی خاطرنشان کرد: مجموع واحدهای مسکن مهری که از سال ۱۳۹۰ در شهر جدید پردیس برنامه ریزی شد، ۸۴ هزار و ۱۷۲ واحد بود که در دولت سیزدهم ۲۹ هزار و ۸۲۱ واحد آن باقی ماند و هم‌اینک بخشی از آنها تکمیل و آماده تحویل شده است. سایر واحدهای باقیمانده نیز با کمک منابع صندوق ملی مسکن و منابع داخلی شرکت عمران شهر جدید پردیس و مشارکت متقاضیان به مرور تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد.

قیمت آپارتمان در پردیس ۲۵ درصد کاهش یافت

وی تصریح کرد: برنامه تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن آنلاین باقیمانده در زمان اعلام شده در شرایطی محقق می‌شود که تامین بخشی از هزینه توسط صندوق ملی مسکن انجام شود. همچنین بخشی از هزینه‌ها را نیز از محل منابع داخلی شرکت عمران شهر پردیس تامین می‌کنیم.

محبت‌خواه درباره تامین سرانه‌های خدماتی، آموزشی، درمانی و سایر موارد در شهر جدید پردیس برای واحدهایی که در حال احداث و یا تکمیل شده است، گفت: در حال حاضر ۸ مدرسه آماده تحویل شده که به تدریج در چرخه آموزشی قرار می‌گیرد. درمانگاه، اورژانس، خدمات عمومی و سایر موارد نیز در دستور کار است.

بنابراین گزارش، محبت‌خواه ماه گذشته به دکترنامه گفته بود: برخی از مهم‌ترین  اقدامات انجام شده در کمتر از سه ماه اخیر به تحرک درآوردن پروژه‌های مسکن آنلاین، خلع ید پیمانکاران بدقول، حذف بروکراسی اداری، حضور دائم اعضای هیات مدیره و معاونان شرکت عمران بر سر پروژه‌ها و تامین منابع مالی از طریق صندوق ملی مسکن بوده است.

به گفته وی زمانی که ما به پردیس ورود کردیم دیدیم پروژه‌ها کاملا متوقف است. در فاز ۱۱ هیچ تحرکی در بلوک‌های مسکن آنلاین وجود نداشت. در فاز ۸ پروژه‌ها بسیار به کندی پیش می‌رفت و در فازهای ۵ و ۹ اوضاع بدتر از آن بود. تقریبا با سکون شهر مواجه بودیم. علاوه بر اقاله پیمانکاران بدقول، مشکل مالی طی مدت اخیر برطرف شده است. صورت وضعیت‌هایی که پیمانکاران می‌دهند سریعا بررسی و در قبال کاری که انجام می‌شود تامین مالی صورت می‌گیرد. بخشی از منابع از طریق منابع داخلی شرکت و بخش دیگر از  صندوق ملی مسکن تامین می‌شود. مدیران صندوق ملی مسکن نیز در این زمینه همکاری خوبی داشتند و با موارد درخواست مالی از طرف ما موافقت کردند.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا