کسب و کار ویژه

چرا نباید لپ تاپ لنوو بخریم؟

اگر قصد دارید حداقل یک بار لپ تاپ بخرید، حتما با این سوال روبرو شده اید. چرا لپ تاپ لنوو نمی خرید؟ چرا اکثر مردم نسبت به لپ تاپ های لنوو واکنش منفی نشان می دهند؟ تفاوت لپ تاپ لنوو با محصولات برندهای دیگر چیست؟ آیا لپ تاپ لنوو نیازهای ما را برآورده می کند؟ چه کسانی می توانند بیشتر از لپ تاپ لنوو استفاده کنند؟ در این مقاله به تمامی مزایا و معایب لپ‌تاپ‌های لنوو می‌پردازیم و به تمام سوالات مرتبط با آن پاسخ می‌دهیم. برای خرید لپ تاپ لنوو هم میتوانید به ای بای مراجعه کنید.

نمادی از تمام آنچه لازم است

لنوو با نزدیک به 200 نماینده در سراسر جهان و نزدیک به سی سال تجربه در زمینه فناوری، همواره یکی از بهترین گزینه های خرید برای علاقه مندان به فناوری بوده است. این برند محصولات بیشماری را در بخش های مختلف تولید کرده است که اگر بهتر از رقبا نباشد حداقل پتانسیل رقابت با آنها را دارند.

این برند چینی با وجود تبلیغات منفی محصولات چینی به ویژه در آمریکا توانسته بازار خود را تا به امروز حفظ کند. البته باید این را هم در نظر بگیریم که محصولات این برند کاملا غیرقابل مقایسه با اپل هستند. با این حال، به خصوص در ده سال اخیر، لنوو توانسته است بازار کشورهای توسعه نیافته را به طور کامل تسخیر کند. یکی از دلایل کلیدی برای دستیابی به این هدف، طیف خیره کننده مدل های لپ تاپ لنوو در زمینه های مختلف است. پس چرا لپ تاپ لنوو نمی خرید؟

لپ تاپ lenovo در مقابل ابرقدرت ها

لنوو به‌عنوان یک برند الکترونیک هوشمند، تقریباً در همه زمینه‌های ممکن وارد شده و در مقابل بزرگان این صنعت ایستاده است. این محصولات برند ممکن است به اندازه بهترین لپ تاپ ها قدرتمند و کاربردی نباشند. اما قیمت مناسب تری دارند. این لنوو توسط دانشجویان، دانشجویان و مبتدیان انتخاب شده است.

مقایسه لپ تاپ لنوو و اپل

برای انصاف در بررسی این دو برند، از هر برند دو مدل را انتخاب کرده ایم که عملکرد و ظاهر یکسانی دارند. Lenovo ThinkPad P1 یکی از پیشروان این برند در زمینه لپ‌تاپ‌های تجاری مناسب است. این لپ تاپ دارای صفحه نمایش 16 اینچی می باشد. مک بوک پرو اپل دارای صفحه نمایش 14 اینچی است. تاچ پد و وب کم اپل بهتر هستند. بدنه مک‌بوک قوی‌تر از لنوو است و باتری آن قوی‌تر است. صفحه نمایش مک بوک اگرچه کوچک اما با کیفیت است و به گفته اپل سیاه به نظر می رسد.

لنوو از پورت های بیشتری پشتیبانی می کند و پردازنده گرافیکی قدرتمندتری نسبت به اپل دارد. علاوه بر این، رم و فضای ذخیره سازی لنوو توسط کاربر قابل ارتقا است. در حالی که این امکان برای کاربران اپل وجود ندارد.

مقایسه لپ تاپ لنوو و دل

دل به عنوان یک برند آمریکایی توانسته در کنار اپل کیفیت محصولات خود را ارتقا دهد. نمایشگرهای لپ تاپ دل به خصوص مدل های سری XPS کیفیت بسیار بالایی دارند و لنوو در این زمینه نمی تواند با دل رقابت کند.

این دو مدل (سری ThinkPad لنوو و سری XPS دل) محصولات متفاوتی هستند و از پورت های متفاوتی پشتیبانی می کنند. برخی از مدل‌های لپ‌تاپ لنوو که با تراشه‌های گرافیکی انویدیا عرضه می‌شوند، در مقایسه با Dell از مزیت‌های قابل توجهی در پردازش گرافیکی برخوردار هستند. عمر باتری لپ تاپ های دل مخصوصا در این سری کوتاه است و لنوو در این زمینه مزیت انکارناپذیری دارد. قطعات مورد نیاز برای ارتقای هر دو مدل به راحتی قابل دسترسی هستند و هر دو مدل (به جز برخی از مدل های خاص) قابل ارتقا هستند.

مقایسه لپ تاپ لنوو و ایسوس

برای مقایسه لپ تاپ لنوو و ایسوس در سه زمینه مختلف، باید این دو برند را در نظر بگیریم. هر دو برند محصولات زیادی با ویژگی ها و قابلیت های متفاوت در سری های بازی، گرافیک/صنعتی و استفاده روزانه عرضه کرده اند.

یک: مدل های بازی

سری Lenovo Legion با ویژگی ها و نمایشگرهایی نزدیک به سری ROG ایسوس برای بازی ساخته شده است. هر دو محصول از پردازنده‌های گرافیکی Nvidia استفاده می‌کنند و برای بازی‌های سخت‌گیرانه مناسب هستند. سری ROG ایسوس به دلیل استفاده از پردازنده کم قدرت و برنامه کنترل داخلی فرآیند، مصرف باتری بسیار کمتری نسبت به لنوو دارد. طبیعتاً باید به خاطر داشت که پردازنده ضعیف ایسوس به معنای ضعف آن در پردازش داده ها نیست.

دوم: طراحی گرافیکی / لپ تاپ های صنعتی

با توجه به ضعف هر دو برند در بخش صفحه نمایش نسبت به برندهای محبوب تر، هر دو برند با استفاده از ویژگی های قوی و پردازنده های گرافیکی قابل اعتماد، محصولات خود را در سبد خرید طراحان گرافیک و طراحان صنعتی قرار می دهند. هر دو برند محصولات یا سری طرح های خاصی ندارند و خرید آنها برای افراد متخصص در این زمینه توصیه نمی شود. با این حال، اگر به فکر شروع یک طراحی یا دانشجویی هستید، این دو برند کاملاً با نیاز و بودجه شما مطابقت دارند.

سوم: لپ تاپ برای استفاده روزمره

لپ تاپ های ایسوس به زیبایی و خوش ساخت بودن شهرت دارند. تقریباً تمامی محصولات این برند در مقایسه با محصولات مشابه نازک تر و سبک تر هستند که حمل و نقل آنها را بسیار آسان می کند. علاوه بر این لپ تاپ لنوو به دلیل ضعف بدنه و ساختار، قطعاً در هنگام جابجایی نیاز به توجه و حساسیت بیشتری خواهد داشت. مزیت لپ‌تاپ‌های لنوو و ایسوس قابلیت گسترش آن‌ها است.

لپ تاپ لنوو بخریم یا نه؟ جوانب مثبت و منفی را بررسی کنید

به لطف مدل های بسیار متنوع از سری های مختلف برند لنوو، لپ تاپ لنوو برای هر برنامه ای وجود دارد. مهم ترین نکته در این زمینه، گستردگی قیمت محصولات است. صرف نظر از بودجه شما، می توانید یک لپ تاپ لنوو بخرید که تمام نیازهای اولیه شما را برآورده کند.

مزایای لپ تاپ لنوو

1- قیمت مناسب و قابل افزایش

در مقایسه با رقبای خود، لپ تاپ های لنوو حتی در میان محصولات مشابه تولیدی، قیمت بسیار پایینی دارند. به همین دلیل، از نظر مالی، لپ تاپ های لنوو همیشه بهترین گزینه برای خرید هستند.

لوازم جانبی لنوو مانند شارژر یا کیبورد یا قاب صفحه نمایش ارزان‌تر از برندهای رقیب هستند. این مشکل زمانی که لپ تاپ شما خراب می شود یا به طور تصادفی برخی از لوازم جانبی خود را گم می کنید به یک مشکل اساسی تبدیل می شود.از لپ تاپ استفاده کنید.

لپ تاپ های لنوو مانند بسیاری از برندهای دیگر قابل ارتقا هستند. اما اگر عمیق‌تر نگاه کنیم، لپ‌تاپ‌های لنوو نسبت به همه برندها فضا و امکانات بیشتری برای ارتقا دارند. در برخی مدل ها می توانید تا چهار Ram به دستگاه خود اضافه کنید!

2- کیفیت قطعات اصلی

لپ تاپ های لنوو از بهترین و جدیدترین قطعات استفاده می کنند. پردازنده اکثر مدل های لنوو اینتل و یکی دیگر از پردازنده های موجود در مدل های لنوو AMD است. هر دوی این پردازنده ها در زمینه های مختلف دارای ویژگی های عالی هستند. اکثر پردازنده های گرافیکی لنوو محصولاتی از انویدیا و اینتل هستند که هر دو از بهترین پردازنده های گرافیکی حال حاضر دنیا هستند.

3- دی وی دی رام!

برخلاف بسیاری از برندهای رقیب، تقریباً تمام محصولات لنوو با DVD ROM عرضه می شوند. این ممکن است گزینه مناسبی برای شما نباشد. اما باید فضای DVD ROM را به عنوان فضای خالی برای نصب هارد دوم (فضای ذخیره سازی حافظه) در نظر بگیرید.

اگر مزایای لپ تاپ لنوو شما را به خرید آن واداشت، صبر کنید تا به شما بگوییم چرا نباید لپ تاپ لنوو بخرید.

معایب لپ تاپ لنوو

یکی از دلایل قیمت پایین لنوو نسبت به رقبای خود کیفیت پایین ساختار و بدنه محصول است. قسمت قاب دستگاه ایسوس یا دل ممکن است از پلاستیک ساخته شده باشد. اما لنوو تنها برند لپ تاپ است که تمام ساختار و اجزای آن از پلاستیک ساخته شده است. قسمت های اصلی لپ تاپ لنوو، قاب نمایشگر، قاب کیبورد، قاب بدنه و کاور از پلاستیک ساخته شده اند و طبیعتا دوام بسیار کمتری دارند. هر گونه ضربه یا فشار بیشتر به قطعات مذکور ممکن است باعث شکستگی آنها شود.

بسیاری از مدل های لنوو، به خصوص مدل های قدرتمندتر، باتری ضعیفی دارند. ممکن است بتوانید با مدیریت برنامه های نصب شده از تنظیمات ویندوز، مصرف باتری را کاهش دهید. اما در مقایسه با مدل، لنوو همیشه باتری ضعیفی خواهد داشت.

طراحی خارجی کیس یکی از نقاط ضعف اصلی برند لنوو است. اکثر محصولات لنوو بسیار شبیه به هم هستند و برچسب توضیحات تنها نقطه تفاوت بین محصولات است. جدای از شباهت، به گفته بسیاری از کارشناسان و متخصصان این حوزه، این طرح ها بسیار خسته کننده و ساده هستند.

نتیجه؛ چرا لپ تاپ لنوو نمی خرید؟

پاسخ به این سوال کاملا به شما و وظایفی که می خواهید لپ تاپ شما انجام دهد بستگی دارد. لپ‌تاپ‌های لنوو از نظر برند بسیار بد عمل می‌کنند و به همین دلیل نگرش بسیار منفی نسبت به آنها در ذهن مردم سراسر جهان وجود دارد. اما محصولات این برند به قول مردم ضعیف و نامناسب نیستند. طیف محصولات این برند مطمئنا کار کاربر را به خوبی آغاز می کند.

به خصوص اگر بودجه شما محدود است، لنوو انتخاب بسیار خوبی برای شماست. علاوه بر مقایسه قیمت اولیه محصولات، اگر قیمت تیم ها را با هم مقایسه کنیم، تفاوت بسیار چشمگیر خواهد بود.

البته باید در نظر گرفت که قیمت پایین لنوو به دلیل کیفیت پایین بدنه آن است. اگرچه قطعات اصلی از بهترین های دنیا هستند، اما یک ضربه می تواند لپ تاپ شما را به کوهی از قطعات الکترونیکی بی مصرف تبدیل کند.

دکمه بازگشت به بالا