سلامت و دانش

منابع حاصل از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی صرف کاهش هزینه درمان شود

دکترنامه/ هرمزگان در نامه اعضای مجمع عمومی و روسای کل نظام پزشکی کشور به رئیس کل نظام پزشکی ضمن اعلام حمایت از پیگیری رئیس کل، توصیه شده است:

دکتر. حسین کرم پور، رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی هرمزگان صبح امروز (6 فروردین ماه) اظهار داشت: این نامه به امضای بیش از 200 نفر از اعضای مجمع عمومی و روسای سازمان نظام پزشکی کشور رسیده و خطاب به نویسنده نامه خطاب به دکتر. رئیس جمهور زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور ضمن حمایت از درخواست بازنگری در تعرفه های خدمات پزشکی، خواستار پیگیری برخی موارد از سوی رئیس کل نظام پزشکی شد.

در محتوای این نامه آمده است:

ضمن تبریک سال نو، با اعلام حمایت کامل از اقدام ارزشمند شما در درخواست بررسی نرخ خدمات پزشکی؛ به منظور مستندسازی بهتر جایگاه سازمان در این زمینه، از شما تقاضا داریم موارد زیر را پیگیری نمایید:

همانطور که می دانید در قانون 1401، ارز 4200 تومانی حذف شد و به زودی هزینه های تکان دهنده ارز و ریال به دلیل تورم، پشت نظام پزشکی کشور را از بین می برد.

در شرایطی که تعرفه خدمات تشخیص پزشکی در سال 1401 با قیمت واقعی خدمات فاصله دارد، امید است بخشی از منابع حاصل از حذف ارز 4200 تومانی صرف کاهش هزینه های عمومی برای درمان شود. برای پوشش 70 درصد در بخش سرپایی و 90 درصد در بخش بستری.

اینجانب امضاء کنندگان ذیل، اعضای مجمع عمومی و روسای سازمان نظام پزشکی کشور حضور جنابعالی را درخواست می نماییم:

1- دستور دهید نرخ واقعی خدمات تشخیصی-درمانی-دارویی-توانبخشی که توسط سازمان نظام پزشکی به صورت کاملا علمی و بر اساس اطلاعات واقعی بررسی شده است، طبق قانون برای ارائه مبنای علمی و قانونی اعلام شود. برای تعیین تعرفه ها

طبق قانون 70، هزینه مراقبت های سرپایی باید بر عهده سازمان بیمه پایه باشد و پرداخت های مستقیم باید 30 درصد کاهش یابد. قانون بودجه امسال همچنین به این سازمان‌ها اجازه می‌دهد شکاف بین نرخ‌های دولتی و خصوصی را پوشش دهند. از سیاست‌گذاران دولتی بخواهید که بخشی از درآمد آزادسازی نرخ ارز را به سازمان‌های بیمه‌گر اختصاص دهند تا بودجه پزشکی را تامین کنند.

جامعه پزشکی مطمئناً مایل به حمایت از هر حرکت شما در شفاف سازی هر چه بیشتر نرخ خدمات پزشکی و همچنین کاهش پرداخت های مستقیم خواهد بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا